Citat:
Ursprungligen postat av
K2Knet
Okej. Min sambo är nämligen från Filippinerna och jag kommer att börja studera igen snart medan hon kommer att jobba så vill helt enkelt veta om hon kan köpa telefonen i sitt eget namn lika gärna från Telia, El-Giganten, Media Markt eller några sådana vanliga återförsäljare. Förstår att hon har rätt att skriva mobilen i sitt eget namn men är även intresserad att veta om någon av de vanliga återförsäljarna kommer att gå med på det i vilket fall.
Det är upp till operatören att bedöma. Jag kan bara meddela att alla system kommer automatiskt säga stopp och varje säljare kommer behöva ringa upp till kreditavdelningen och så kommer de göra en manuell bedömning. Eftersom det inte finns någon som helst säkerhet att hon kommer befinna sig ens i landet bindningstiden ut, så kommer det bli nekat. Jobbat i butik på Telenor i två år och där hade det garanterat blivit avslag.
Hajar dock inte varför ni behöver ett abonnemang - köp ett hallon-abonnemang, 249kr/mån och ingen kreditbedömning då man lämnar sitt bankkort som kredit, och så cashar ni mobiltelefonen.