Ofta när jag går i skolan eller ute på stan bara får jag vibbar att vissa människor är bögar, endel ser man ju direkt när de pratar ljust, nästan så att dem gör sig till. Klär sig i tjejiga kläder och umgås mest med tjejer.
Men kan ni ge mig mer info om hur den typiska bögen ser ut och beteér sig?
La tråden här eftersom jag tycker inte det passar i typ klädforumet då man disskuterar kläder där, här vill jag disskutera hur man känner igen en bög
Förutom de som är sådär superbögiga och feminina så tycker jag det är omöjligt att känna igen, har ingen så kallad "gaydar" överhuvudtaget. I ett sammanhang där det finns både tjejer och killar så om en kille ägnar absolut mest uppmärksamhet åt de andra grabbarna skulle han kunna vara bög, men även blyg mm.
Tror inte att det går att se. Folk kan spela roller, de kan vara nervsjuka, de kan vara blyga, de kan ha psykiska problem mm som gör att de beter sig besynnerligt utan att det behöver betyda någonting alls.
Precis som en del redan har påpekat - klädsel och yta avslöjar inte läggningen.
Gaymän har visserligen mindre problem med att ha kvinnliga vänner än vad heterosexuella män har, men det måste inte betyda att alla män med många tjejkompisar är homosexuella.
Jag är också ganska duktig på att känna igen bögar. Jag tror att det i huvudsak finns 4 kategorier av homosexuella män. Jag vet inte om terminologin nedan är vedertagen...
1. fjollbögen, som till viss del agerar feminint och trivs bra med tjejer omkring sig
2. stilbögen, som är modemedveten och som kan se mycket manlig ut men som ofta har en dragning till en hobby eller syssla som är lite udda och som möjligen indikerar att personen i fråga kan tillhöra en sexuell minoritetsgrupp
3. gosbögen, en inte sällan ganska kraftig/välväxt/stark kille som dock visar sig vara väldigt mjuk och go mot killar och som undviker att agera på motsvarande sätt mot tjejer
4. turbobögen, en enträgen partyprisse som är ute efter att skapa en form av lyckligt kaos omkring sig och samtidigt agera falsk alfahanne i sociala sammanhang, där han försöker snärja killar (istället för tjejer) med sin charm
Det finns naturligtvis människor som genom sitt agerande kan ge upphov till falskt alarm.
De bögar jag känt har alla varit mer eller mindre fjolliga. De har följt stereotypen med gäll röst, veka handleder och skvallerintresse. De flesta är schyssta grabbar - men en är en fittig jävel.