2015-01-07, 19:56
Medlem
julagranars avatar
Tja flashbackare!

Ofta när jag går i skolan eller ute på stan bara får jag vibbar att vissa människor är bögar, endel ser man ju direkt när de pratar ljust, nästan så att dem gör sig till. Klär sig i tjejiga kläder och umgås mest med tjejer.
Men kan ni ge mig mer info om hur den typiska bögen ser ut och beteér sig?

La tråden här eftersom jag tycker inte det passar i typ klädforumet då man disskuterar kläder där, här vill jag disskutera hur man känner igen en bög
Citera
2015-01-07, 20:05
Bannlyst
Hur ser människor med favoritfärgen blå ut?
Citera
2015-01-07, 20:07
Medlem
Man kan inte känna igen bögar bara så utan att känna dom. Varför vill du känna igen en bög?
Är du homosexuell själv?
Citera
2015-01-07, 20:13
Medlem
LordCrumps avatar
Förutom de som är sådär superbögiga och feminina så tycker jag det är omöjligt att känna igen, har ingen så kallad "gaydar" överhuvudtaget. I ett sammanhang där det finns både tjejer och killar så om en kille ägnar absolut mest uppmärksamhet åt de andra grabbarna skulle han kunna vara bög, men även blyg mm.
Citera
2015-01-07, 20:31
Moderator
Fear2bes avatar
Tror inte att det går att se. Folk kan spela roller, de kan vara nervsjuka, de kan vara blyga, de kan ha psykiska problem mm som gör att de beter sig besynnerligt utan att det behöver betyda någonting alls.
Citera
2015-01-07, 20:45
Medlem
Forsberg21s avatar
Dom har ett speciellt utseende anser jag.

Skulle nog kunna peka ut en bög bland 10 hetro...
Citera
2015-01-07, 20:46
Medlem
LordCrumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forsberg21
Dom har ett speciellt utseende anser jag.

Skulle nog kunna peka ut en bög bland 10 hetro...

Speciellt hur?

Hur skulle du gå tillväga?
Citera
2015-01-07, 20:57
Medlem
bitch-sandwichs avatar
Precis som en del redan har påpekat - klädsel och yta avslöjar inte läggningen.
Gaymän har visserligen mindre problem med att ha kvinnliga vänner än vad heterosexuella män har, men det måste inte betyda att alla män med många tjejkompisar är homosexuella.
Citera
2015-01-07, 21:16
Medlem
Forsberg21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordCrump
Speciellt hur?

Hur skulle du gå tillväga?

Tror jag har den begåvningen bara. Att känna igen en bög
Citera
2015-01-07, 21:36
Medlem
LordCrumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forsberg21
Tror jag har den begåvningen bara. Att känna igen en bög

Men va? Det måste ju gå till på något sätt eller kommer tanken "han är gay" bara genast upp i ditt huvud om du ser en bög?
Citera
2015-01-07, 21:40
Medlem
Jag är också ganska duktig på att känna igen bögar. Jag tror att det i huvudsak finns 4 kategorier av homosexuella män. Jag vet inte om terminologin nedan är vedertagen...

1. fjollbögen, som till viss del agerar feminint och trivs bra med tjejer omkring sig

2. stilbögen, som är modemedveten och som kan se mycket manlig ut men som ofta har en dragning till en hobby eller syssla som är lite udda och som möjligen indikerar att personen i fråga kan tillhöra en sexuell minoritetsgrupp

3. gosbögen, en inte sällan ganska kraftig/välväxt/stark kille som dock visar sig vara väldigt mjuk och go mot killar och som undviker att agera på motsvarande sätt mot tjejer

4. turbobögen, en enträgen partyprisse som är ute efter att skapa en form av lyckligt kaos omkring sig och samtidigt agera falsk alfahanne i sociala sammanhang, där han försöker snärja killar (istället för tjejer) med sin charm

Det finns naturligtvis människor som genom sitt agerande kan ge upphov till falskt alarm.
Citera
2015-01-07, 21:43
Medlem
Ratads avatar
De bögar jag känt har alla varit mer eller mindre fjolliga. De har följt stereotypen med gäll röst, veka handleder och skvallerintresse. De flesta är schyssta grabbar - men en är en fittig jävel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in