• 7
  • 8
2017-01-29, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nachtzeit
Ska koppla bankkonto till PayPal för att föra över pengarna från det här horungeföretaget till min lika inkompetenta horungebank (Swedbank). Har 15 siffror i mitt bankkontonummer inklusive clearingnummer, men har efter att ha läst här: https://www.facebook.com/swedbanksve...02322209843552 förstått att man ska skippa sista siffran i clearingnumret.

Det verkar däremot råda delade meningar om hur man skriver bankens namn, så jag frågar här: Swedbank eller SWEDSESS? Vill bara ha mina stålar så att jag kan stänga kontot för gott. Snälla, hjälp mig här.
Jag skrev Swedbank på min. Gick inte att skicka över pengarna när jag väl hade skrivit in bankuppgifter. Fick ringa PayPals kundservice så de kunde bekräfta transaktionen manuellt, vilket var väldigt enkelt jämfört med den huvudvärk jag fick från att försöka fixa det själv.
Citera
2017-02-04, 16:19
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
I internetbanken i Swedbank. Vart ser jag mina följande uppgifter för mitt konto ?

Banknamn
Kontotyp
Clearing-nummer
Kontonummer
SWIFT-kod
IBAN-nummer
Pin-kod
Filialadress
Filialnummer (?)

?

EDIT: Kan man lösa in checkar som är ställda till ett utländskt konto i Swedbank ?
Senast redigerad av QxZtVyPrQ9981AZX 2017-02-04 kl. 16:33.
Citera
2017-04-01, 17:40
Medlem
Bikkes avatar
Paypal vägrar att föra över mina pengar från mitt paypal-konto till mitt bankkonto. Okej, det kan jag leva med. Jag kan spendera dom! Men, det går inte att ringa deras kundtjänst pga helg.
Så; jag har ca 600kr på mitt paypal-konto. Om jag köper något för exempelvis 1500kr, dras då alla pengar från paypal-kontot och resterande från mitt bankkort? Eller dras allt från bankkortet och paypal-kontot förblir detsamma?
Citera
2017-04-02, 10:43
Medlem
Bikkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bikke
Paypal vägrar att föra över mina pengar från mitt paypal-konto till mitt bankkonto. Okej, det kan jag leva med. Jag kan spendera dom! Men, det går inte att ringa deras kundtjänst pga helg.
Så; jag har ca 600kr på mitt paypal-konto. Om jag köper något för exempelvis 1500kr, dras då alla pengar från paypal-kontot och resterande från mitt bankkort? Eller dras allt från bankkortet och paypal-kontot förblir detsamma?

Som svar på min egen fråga (i fall någon undrar detsamma) så ja, allt från paypal-kontot drogs och resterande del drogs från kontokortet.
Citera
2017-05-11, 16:43
Medlem
Rois avatar
Har också haft problem med detta, men fick äntligen till det.

Swedbank kontonummer har formen AAAA-B, XXX XXX XXX-Y

Skrev in detta I PayPal: AAAAXXXXXXXXXY
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här