Flashback bygger pepparkakshus!
2016-09-29, 14:06
Bannlyst
Jag uppmanar ALLA som blivit orättvist behandlade av Paypal, eller fått sina konton/pengar låsta eller beslagtagna eller annat orättfärdigt / kriminellt beteende från Paypal att skriva ett brev till:

Uppdrag Granskning:
granskning@svt.se

och

Kalla Fakta:
kalla.fakta@tv4.se

Vi är redan ett tio-tal personer som skrivit brev till de, är vi tillräckligt många kan vi stänga ner Paypals kriminella verksamhet i Sverige
Citera
2016-09-29, 14:15
Bannlyst
Gör inte affärer med Paypal, de bedriver sin verksamhet på ett illegalt / kriminellt sätt:

För betyg av Paypal se länken nedan:

https://www.trustpilot.com/review/www.paypal.com

och se även detta youtube klipp

som avslöjjar paypals kriminella verksamhet

https://www.youtube.com/watch?v=pt4tjneF_Wk

och kolla även länkarna:

http://www.paypalsucks.com/

och

http://www.screw-paypal.com/

Ni har blivit varnade. Gör affärer med denna kriminella maffia-organisation på EGNA RISKER.
Citera
2016-10-20, 19:17
Medlem
thomas24s avatar
Swedbank har nyligen infört krav på att ha Mobilt bank id när man handlar med kortnummret på nätet.
Någon som vet om Paypal fungerar som vanligt utan bankid?
Citera
2016-11-03, 12:23
Medlem
Akut hjälp!

Fått in en betalning via PayPal. Skrivit in mitt Swedbank kontonummer, tog bort den femte siffran i clearingnumret som man ska göra för Swedbank, men när jag försöker överföra pengarna till mitt bankkonto så går det inte. Informationen som står är helt korrekt, med namn och kontonummer. När jag försöker överföra så står det "Mer information krävs. Överför till bankkonto i den gamla vyn i stället." När jag använder den gamla vyn, så refreshas bara själva sidan utan att överföra eller något annat.
Citera
2016-11-15, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
Akut hjälp!

Fått in en betalning via PayPal. Skrivit in mitt Swedbank kontonummer, tog bort den femte siffran i clearingnumret som man ska göra för Swedbank, men när jag försöker överföra pengarna till mitt bankkonto så går det inte. Informationen som står är helt korrekt, med namn och kontonummer. När jag försöker överföra så står det "Mer information krävs. Överför till bankkonto i den gamla vyn i stället." När jag använder den gamla vyn, så refreshas bara själva sidan utan att överföra eller något annat.

Jag har exakt samma problem och har verkligen testat ALLT! Allt från olika sätt att skriva in mitt kontonummer till att skriva in Swedsess eller vad man ska skriva till Swedbank osv. Ingenting fungerar - samma visa varje gång. Börjar bli riktigt less....
Citera
2016-11-15, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myllersson
Jag har exakt samma problem och har verkligen testat ALLT! Allt från olika sätt att skriva in mitt kontonummer till att skriva in Swedsess eller vad man ska skriva till Swedbank osv. Ingenting fungerar - samma visa varje gång. Börjar bli riktigt less....
Har du ett bekräftat betalkort på din PayPal?
Om du har, pröva detta.

Citat:
Vi har sett över ditt PayPal-konto och kan se att det är vårt säkerhetssystem som stoppar överföringen.

Det du behöver göra är att gå in på ditt konto och ändra lösenord och säkerhetsfrågor. Det brukar göra att säkerhetssystemet släpper på spärren.

Så här ändrar du ditt lösenord eller dina säkerhetsfrågor:

Gå till www.paypal.se och logga in på ditt konto.
Klicka på kugghjulsikonen längst upp på sidan.
Klicka på Säkerhet.
Klicka på Redigera bredvid 'Lösenord' eller 'Säkerhetsfrågor'.
Följ instruktionerna på skärmen.
Citera
2016-11-16, 18:16
Medlem
Citat:
Har du ett bekräftat betalkort på din PayPal?
Om du har, pröva detta.

Har inte ett bekräftat betaltkort på mitt konto, ÄN i alla fall. Läste någonstans om att det ev. behövdes så nu väntar jag bara på att beloppet ā 15 kronor inte ska vara skyddat belopp längre i min bank så att jag får koden som de skickar och jag kan bekräfta. Jag återkommer efter att jag bekräftat kortet och försökt igen. Tack ändå!
Citera
2016-11-30, 06:11
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Privatekonomi
/Moderator
Citera
2016-12-10, 18:06
Medlem
Kohtalotars avatar
har också problem med paypal har en summa på mitt paypal saldo eftersom jag råkade kryssa av paypal som betalningsmetod på tradera så nu är vi här igen. dom kan dra pengar från mitt bankkonto men varje försök att föra över från paypal till bankkonto failar och debiteras trots att jag angivit rätt uppgifter :-/ kundtjänst bara rycker på axlarna mao har jag pengar fast på paypal som är helt oanvändbara för mig lurendrejare ör vad dom är..
Citera
2017-01-22, 21:45
Medlem
Ska koppla bankkonto till PayPal för att föra över pengarna från det här horungeföretaget till min lika inkompetenta horungebank (Swedbank). Har 15 siffror i mitt bankkontonummer inklusive clearingnummer, men har efter att ha läst här: https://www.facebook.com/swedbanksve...02322209843552 förstått att man ska skippa sista siffran i clearingnumret.

Det verkar däremot råda delade meningar om hur man skriver bankens namn, så jag frågar här: Swedbank eller SWEDSESS? Vill bara ha mina stålar så att jag kan stänga kontot för gott. Snälla, hjälp mig här.
Citera
2017-01-27, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kohtalotar
har också problem med paypal har en summa på mitt paypal saldo eftersom jag råkade kryssa av paypal som betalningsmetod på tradera så nu är vi här igen. dom kan dra pengar från mitt bankkonto men varje försök att föra över från paypal till bankkonto failar och debiteras trots att jag angivit rätt uppgifter :-/ kundtjänst bara rycker på axlarna mao har jag pengar fast på paypal som är helt oanvändbara för mig lurendrejare ör vad dom är..
har samma probs o har swedbank skulle föra över 120kr till bankkontot o dom drog 27 kr för ett failat försök... känns seriöst o ta pengar för att dom inte kan säga hur man ska fylla i sitt kontonummer rätt.
Citera
2017-01-29, 03:03
Medlem
Citat:
Akut hjälp!

Löste det sig, och i så fall hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in