2015-01-07, 15:05
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Ironiskt. Nu hade han nog önskat att FN tagit makten över Frankrike för längesen, så hade attentatet kanske aldrig ägt rum
Uttrycket "som man sår får man skörda" har aldrig känts mer passande.
Citera
2015-01-07, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Du menar den de fördomar och propaganda som du ogillar ska förbjudas medan de fördomar du har och den propaganda du sprider skall det bli lag på. SD-are i all ära men islamistkramare som du tar priset.

Jag förstår inte hur man kan misstolka något så grovt? Är det med flit eller har du något förståndshandikapp?

Jag sprider ingen propaganda eller hat eftersom jag inte står för någon grupps särskilda ideologiska åsikter, det ända jag gör är att försöka få folk att ifrågasätta lite..
Citera
2015-01-07, 15:06
Medlem
drulmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Kan inte bara franska polisen hitta de som gjorde detta och avrätta?

Hitta de som gjorde detta? I Paris?

Springer dom in i ett niggerghetto så kan dom gömma sig för alltid. Det krävs pansarvagnar för att vistas i dessa zoner.
Citera
2015-01-07, 15:07
Medlem
kuntakinte55s avatar
Låter ju som den ultimata självsatiren med fejkad film som fått spridning. Dock lite för grov satir för att vara sant.

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
men sluta. varför ska svenska muslimer ta ansvar? tar du ansvar som kristen för alla kristna fundamentalister i världen? Lägg av nu.
Menar du även på samma sätt att svenska nazister inte ska ta ansvar för eller kopplas ihop med vad nazister gjorde under WWII?
Citera
Medlem
Felet är ju folk som dig Alboz, inte konstigt att ISIS våldtar och mördar konstant, de finns ingen som konfronterar dessa svin. Och ja, om du skriver om dessa vildar så dödar de dig.
Kanske dags att västerländsk media är ärliga en stund och erkänner att inte publicera muhammed teckningar inte har med "tolerans" att göra, utan egentligen rädsla att bli mördade av dessa galningar.
Citera
Medlem
Återigen: Det är inget vanligt terroristdåd av självmordsbombare. Det verkar vara tränade soldater som knappast är nybörjare. Man tänker direkt på IS. Finns det kanske en koppling till det som hände i Mali?
Citera
2015-01-07, 15:08
Avstängd
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 40-27-30
IS är inte samma sak som Al-Qaida eller andra terroristorganisationer. IS-krigare är i första hand soldater/milis och agerar efter militäroperationella principer.

Detta har jag fått veta av ÖB.

Berättade öb att Al Bagdadi befunnit sig i amerikanskt förvar. Utbildning ?
Citera
Medlem
Albozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MpMz
Dom verkar helt klart bättre än packet som strider för IS. Kanske varit inom militären innan.

Underskatta inte IS. IS har experter inom sprängmedel, experter inom krigföring och till o med utbildade stridspiloter på sin sida! Iraks armé kunde inte stå emot deras attacker.

Dessa kan mycket väl vara från IS, med tanke på att de verkar vara lärda att strida.
Citera
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Jag tror att det kan inträffa vissa hämndattentat mot muslimer pga detta attentat. Och om ett attentat sker mot muslimer av svenskar, ja då föds 1 miljon svenska extrema muslimer och vips så har vi ett inbördeskrig.
Så länge muslimer tycker det är ok att döda folk som kritiserar/gör narr av islam kommer problemet aldrig att ta slut. Du skriver som en riktig mussla.

Tycker du det är okej att döda någon som hånar islam?
Citera
Medlem
E.TerreBlanches avatar
Citat:
Det är viktigt att göra det rätta, och inte bli blinda av allt hat.

Du menar att sitta still i båten och hålla käft tills dom här muslimska dräggen tagit över helt?
Citera
Medlem
Citat:
Jag antar att du röstar på SD. Hyckleri på hög nivå isf. Ni klagar på att det kastas så mycket skit på SD, men nu är det tydligen helt okej och kasta skit på alla muslimer.

Vad säger du om alla skulle börja säga såhär:
Upp med satirteckningar på lille skiten Jimmie Åkesson i varenda jävla kvarter i hela Sverige som stöd för Muhammed

Utan att ta ställning till det om okej att kasta skit på vem, så vad gäller ditt exempel om satirteckningar och Jimmie Åkesson så skulle vi säga "gäsp".

Visst skulle någon vilsen fanatisk SD-sympatisör skicka lite hatmail hit och dit, men är det inte lite skillnad mellan det och att mörda människor?

Givetvis så är det bara ett fåtal muslimer som är terrorister. Det är dock ett problem att demokratiska och sekulära samhällen i rätt snabb takt fylls på med människor från länder där sekularisering, demokrati och jämställdhet inte kommit lika långt. Speciellt som vi inte lyckats så bra med integrationen.

Förutom legitimt hat utifrån gärningar väst utsatt vissa muslimska länder för så gissar jag att en anledning att vi inte ser fler muslimska demonstrationer mot våld handlar om att muslimer är mer rädda än vi för extrema muslimer. De själva eller släktingar kan råka illa ut om skulle bli känt att de demonstrerat mot våldet, att de har fel tolkning av islam enligt de extrema.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Avrättningen på polismannen är mycket lik den i Malexander. GM springer fram till en skadad polis och skjuter på nära håll mot huvudet. Det är en strategi som soldater lär sig i strid, jag tror därför detta rör sig om soldater som tidigare varit i strid.

Ja inte kan "random" Muhammed i Paris använda automatkarbin och raketgevär med det lugnet och effektiviteten. Eller kan få det av att spela CS? Hm. Tror inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in