Citat:
Ursprungligen postat av
lrad070142
Nej, en "vanlig random-islamist" skulle först skjuta sig själv i foten, sedan sin kompis i ryggen. Det krävs ingen avancerad utbildning för att åstadkomma den träffbilden - haussa inte upp det hela! En 10-åring som har tränat någon timme med ett luftgevär, och är beredd på den starka rekylen från en AK-74 (ja, jag menar "74" - inte "47"..), kan åstadkomma samma sak.
Ge en apa ett vapen, och den kan ganska snart hantera det: "
Ape With AK-47"..
Din djävla nolla. Videon du använder som källa är en promotion för filmen
Rise Of The Planet Of Apes.
Så nej, rent allmänt, att få en bra träffbild med en automatkarbin med snabba skott i ett pressat och adrenalinpåslag kräver mer än att öva med pappas luftgevär i trädgården. Men fortsätt öva på du.
Citat:
Ursprungligen postat av
bridge
Många säger att de som polisen pratar ryska. Kan det vara ryska legosoldater som fått fet med cash för att genomföra detta. Lät för dem att ta sig in i landet och utföra dådet och samtidigt skrika "Gud är helig".
Ja, eller så var det rymdödlorna. Frågar du Henrik Arnstad så kan det ha varit sverigedemokrater.
Citat:
Ursprungligen postat av
santos_deville
Det är ju sjukt hur enkelt dom får detta att se ut.
Någon träning har dom, som jag skrev för länge sedan i tråden hör man ju att dom pratar flytande franska och även kan inhemska slangord när han skjuter polisen.
Att dom använder slangord från Paris borde ju betyda att det verkligen är inhemska terrorister och inte från ett fransk talande arabiskt land.
Fy fan alltså..
De flesta terrorister i Europa har europeiska medborgarskap eller uppehållstillstånd. De här männen är antagligen födda i Frankrike eller i vart fall franska medborgare.
Och det ser enkelt ut för att det är rätt enkelt för några tungt beväpnade och militärt tränade män att fullständigt kontrollera en gata innan insatspoliser (dvs en polisär specialstyrka motsvarande piketen eller nationella insatsstyrkan) hinner komma till platsen och ge riktigt motstånd. Man skulle kunna göra samma sak i Stockholm och stå ohotade fram till dess att polisen hunnit få dit en specialstyrka, vanliga ordningspoliser skulle inte ens försöka gå i strid med dem. Betänk att de var minst tre stycken, troligen med viss militär erfarenhet, mycket tungt beväpnade (automatkarbiner, skyddsvästar, det talas i viss nyhetsrapportering om att de ska ha burit ett raketgevär också). Polisbevakningen utanför redaktionen var av arten att skydda redaktionen från någon ensam galning som ställer sig och skriker och viftar med ett bollträ. Poliser är inga övermänniskor och med pistol på öppen gata så står sig de flesta poliser sig väldigt slätt mot en terrorist med en automatkarbin som dessutom har överraskningen på sin sida och numerärt överläge. Jag är förvånad över att den franske polismannen Ahmed ens försökte skjuta tillbaka, många poliser hade i panik försökt fly bakåt med polisbilen som skydd.
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Ja, henne skulle jag också titta närmare på. Dels beroende på det du anger ovan - dels eftersom de någonstans måste ha fått information om rutiner och när det lämpligast att slå till osv..
Idiotdjävel. Du är fanimig Flashbacks störste posthora och du har inga som helst specialkunskaper i något och en intelligenskvot som med knapphet överstiger en fiskmås. Det enda du kommer med är fantasier och tyckande utan argument och verklighetsförankring. Du får aspbergerclownen
Sebnie att verka påläst och kunnig!
Citat:
Ursprungligen postat av
Luckexx
http://www.liveleak.com/view?i=bc6_1420632668
Vet inte om man vågar lita på ljudet i videon men låter det inte som två olika vapen? Kan ju såklart ha med tusen andra saker att göra men.
Ena är väl gärningsmännens automatkarbiner, de andra svagare skotten är väl antagligen polismannen som skjuter.
Citat:
Ursprungligen postat av
flashup
Är inte dessa gärningsmän i ett riktigt helvete? Jag ponerar själv att jag skulle göra detta och det första som gror i bakhuvudet på mig är att jag är i stunden jagad av Paris poliskår och jag ska fly. Det känns inte som en enkel uppgift.. Blir kallsvettig bara jag tänker på det? Till råga på allt är min flyktbil en fjuttig citroen.
Kanske är en mes..
Alltså...Frankrikes gator är inte några autostrador direkt.

Dels är det väldigt trafikerat och dels så hade nog antagligen gärningsmännen ytterligare en flyktbil att byta till.