• 1
  • 2
2015-01-07, 11:35
Bannlyst
Är svenska turister så här aningslösa? Besöker ett neddekat slumområde i Afrika och hoppas på det bästa.
http://www.timeslive.co.za/thetimes/...ob-17-tourists
Citera
2015-01-07, 11:43
Moderator
blomvattnares avatar
Lite citat:

Citat:
Four gun-toting children held up 17 Swedish tourists in Khayelitsha, Cape Town.

The robbery occurred on Monday when the tourists were visiting the Iliso Care Society, which runs programmes including a project to address unemployment, a day-care centre and a food garden.

The children held up the tourists at about 11.30am , said Vivian Zilo, the founder of the NGO.

"The tourists were unperturbed by what has happened to them as they said it is not a true reflection on the situation in the area. They are grateful that they are unharmed," said Zilo, the foster mother of two children.
Citera
2015-01-07, 12:30
Medlem
Lobengulas avatar
Mer än lovligt naivt av dessa PK-turister. Nej man åker inte till kåkstäderna om man inte är jävligt medveten om vad man gör.
Citera
2015-01-07, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Mer än lovligt naivt av dessa PK-turister. Nej man åker inte till kåkstäderna om man inte är jävligt medveten om vad man gör.

De har väl bara läst gammelmedia och lyssnat på 7-klövern. Snacka om grundlurade.
Citera
2015-01-07, 12:49
Medlem
micro113s avatar
The tourists were unperturbed by what has happened to them as they said it is not a true reflection on the situation in the area. They are grateful that they are unharmed," said Zilo, the foster mother of two children

Alla andra är snälla ... det här var bara ett undantag ...

Herrejises så naiva.

Edit:
"What happened is very sad because it was children as young as 14 who smoke drugs in the community committing this crime."

Kan de inte åtminstone hålla käften stängd så hela svenska folket slipper bli utskrattat för deras dumhet ..
Citera
2015-01-07, 13:14
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Är svenska turister så här aningslösa? Besöker ett neddekat slumområde i Afrika och hoppas på det bästa.
http://www.timeslive.co.za/thetimes/...ob-17-tourists

Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula

Citat:
Ursprungligen postat av Antifeminizten
De har väl bara läst gammelmedia och lyssnat på 7-klövern. Snacka om grundlurade.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
The tourists were unperturbed by what has happened to them as they said it is not a true reflection on the situation in the area. They are grateful that they are unharmed," said Zilo, the foster mother of two children

Alla andra är snälla ... det här var bara ett undantag ...

Herrejises så naiva.

Edit:
"What happened is very sad because it was children as young as 14 who smoke drugs in the community committing this crime."

Kan de inte åtminstone hålla käften stängd så hela svenska folket slipper bli utskrattat för deras dumhet ..

Intressant TS och lysande samt briljanta inlägg ifrån er övriga.
Jag kan bara instämma i vansinnet och tråden torde väl nu mer eller mindre självdö?

Dumma djävla svenskar och så satans lurade av Juntan och maktens kreatur "journalisterna" i Sverige så de gör en såhär djävla vansinnig sak i Sydafrika av alla djävla ställen.
Fan, PK-isterna har förstört det svenska folkets verklighetsuppfattning totalt tydligen.
Sydafrika! Vad var det, 90% av tjejerna i Johannesburg fick sin sexuella debut genom våldtäkt?
Man har till och med ett eget ord för gruppvåldtäkt bland negrerna där, GANGROLLING!

Där, precis där i Sydafrika jönsar dumsvenskar utan koll omkring och toklurade av Juntan samt maktens kreatur "journalisterna" i Sverige.
Citera
2015-01-07, 14:08
Medlem
TENTACLEHARDCOREs avatar
Vem fan åker till Sydafrika på sin semester får att kolla på socfall - är det en avslappande, givande och underhållande aktivitet?

Om jag någonsin skulle letat mig dit så hade jag ägnat mig åt djuphavsfiske, druckit vin på någon pittoresk vingård på landsbygden och möjligen skjutit något utrotningshotat djur i ett reservat, inte besökt en socialhjälpsinrättning i något sydafrikanskt Rinkeby^2 för att kunna instagrama några bilder på söta men hivssjuka afrikaungar.
Citera
2015-01-07, 14:31
Medlem
BernardLoutres avatar
Jag besökte Soweto (utanför Johannesburg) för några år sen. Det verkar som de regelbundet anordnar sådana turer och oftast så går det ju bra. Skulle de regelbundet råna turisterna så skulle de nog snabbt lägga ner verksamheten.
Citera
2015-01-07, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Jag besökte Soweto (utanför Johannesburg) för några år sen. Det verkar som de regelbundet anordnar sådana turer och oftast så går det ju bra. Skulle de regelbundet råna turisterna så skulle de nog snabbt lägga ner verksamheten.
Stämmer detta så är det förståeligt att dom blev rånade. Hade jag varit fattig och knappt haft mat för dagen och rika människor betalar för att komma och kolla på mig som om jag vore något djur i bur, så hade jag nog också flippat tillslut.
Citera
2015-01-07, 15:23
Bannlyst
vilken otur dom hade det var inte roligt att höra. Men kanske hade dom betett sig illa?
Citera
2015-01-07, 15:37
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Stämmer detta så är det förståeligt att dom blev rånade. Hade jag varit fattig och knappt haft mat för dagen och rika människor betalar för att komma och kolla på mig som om jag vore något djur i bur, så hade jag nog också flippat tillslut.

Här är ett exempel. http://www.citysightseeing.co.za/Soweto.php

Det förekommer säkert i Kapstaden också.
Citera
2015-01-07, 16:38
Bannlyst
Tänk istället att dessa turister har fått något att berätta för barn o barnbarn. Förstår inte riktigt vad dom blev rånade på ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in