Citat:
Ursprungligen postat av
eggshells
VISA kommer inte ta någon krypovaluta på ett BRA tag - med tanke på hur volatila alla kryptos är. Jag har förvisso inte sett dina källor men tänk att ena dagen handla en liter mjölk för 11kr och nästa dag för 9kr, tredje dagen kostar den 13kr
Sånt funkar inte realiteten men Visa har kanske "löst det" på något sett..
Nä Kryptos grundtanke är att vara digital, det är inte meningen man ska gå runt med ett plastkort. Jag handlar allt utom mat på nätet och tror inte jag är ensam...
(allt är spekulationer så inga påhopp tack med feedback uppskattas)
Volatiliteten utgör inget större hinder för att det ska implementeras. Man kan skydda sig mot volatiliteten genom terminskontrakt samt optioner. Derivat - helt enkelt.
Dessa börjar dyka upp som svampar överallt nu och det innebär att du som privatperson kan köpa kryptovalutor och hålla dem en längre period och vara skyddad mot nergångar.
Så enkelt är det.
Så jo, vi kommer se en ganska signifikant trickle-down användning av kryptovalutor. Ifall länder såsom Vanatau accepterar Bitcoin för att
köpa ett medborgarskap så är det inte osannolikt att tro att marknaden för kredit och debitkort som laddas med kryptovalutor är nära.