• 1
  • 2
2015-01-06, 22:44
Medlem
Norrmannens avatar
http://www.exponerat.net/yngre-man-i...cket-fortegen/

Någon som vet mer?
Citera
2015-01-06, 23:02
Medlem
kopparfetts avatar
Citat:
En yngre man sitter anhållen misstänkt för mordförsök. Mannen ska ha avlossat flera skott mot en lägenhet på Erikslund.

Skottlossningen ska ha skett under tisdagen. Enligt uppgift till Kuriren ska tre skott ha avlossats mot lägenheten och var nära att träffa en kvinna i lägenheten.

Mannen greps av polisen i anslutning till brottsplatsen. Han anhölls efter beslut av jouråklagare Thomas Ennefors.

Mannen är misstänkt för mordförsök och olaga vapeninnehav. Vilken typ av vapen som användes vid mordförsöket vill polisen inte uppge.

http://www.kuriren.nu/nknyheter/man-...k-8058959.aspx
Citera
2015-01-06, 23:08
Medlem
undercoverninjas avatar
Allégatan 46 ska visst vara adressen.
Citera
2015-01-07, 00:01
Medlem
Jag har sett många ungdomar i 18-20 åldern hänga runt det huset. De såg kriminella ut och tittade alltid hotfullt efter en när man gick runt där.
Citera
2015-01-07, 01:00
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Allégatan 46 ska visst vara adressen.

Mycket intressant !

KJ, dömd för mordet på Vatchareeya Bangsuan, har en kompis med initialerna WL som bor på den addressen, i uppgången just intill !!!

WL har av många, mig inclusive, misstänkts för att ha något med mordet på VB att gjöra.
WL hade, utan KJs vetande, mobil kontakt med MB, VBs karate älskare, i dagarna omkring VBs försvinnande !!!

Undrar jag om detta inte kunde vara relaterat till mordet på Vatchareeya Bangsuan ?
Citera
2015-01-07, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankhelvete
Jag har sett många ungdomar i 18-20 åldern hänga runt det huset. De såg kriminella ut och tittade alltid hotfullt efter en när man gick runt där.

Signalement för en utomstående? Är det Anders eller Achmed vi pratar om?
Citera
2015-01-07, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rucksacksbulle
Signalement för en utomstående? Är det Anders eller Achmed vi pratar om?

De såg alla ut som svenska killar om jag minns rätt.
Citera
2015-01-07, 01:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankhelvete
De såg alla ut som svenska killar om jag minns rätt.
Var du där? Vad kan du berätta?
Citera
2015-01-07, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Var du där? Vad kan du berätta?

Det här var i somras. Arbetade i området och såg dessa killar där rätt ofta. Antog att någon av dem bodde där.
Citera
2015-01-07, 01:35
Medlem
extremtlagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mycket intressant !

KJ, dömd för mordet på Vatchareeya Bangsuan, har en kompis med initialerna WL som bor på den addressen, i uppgången just intill !!!

WL har av många, mig inclusive, misstänkts för att ha något med mordet på VB att gjöra.
WL hade, utan KJs vetande, mobil kontakt med MB, VBs karate älskare, i dagarna omkring VBs försvinnande !!!

Undrar jag om detta inte kunde vara relaterat till mordet på Vatchareeya Bangsuan ?

Det vore väl en spännande twist!
Själv tror jag inte det är relaterat till mordet, vilket i sig inte utesluter att skotten ändå kan ha varit ämnade åt den du nämner.
Citera
2015-01-07, 10:09
Medlem
Drogrelaterat. ximonson-xodling är bo samt gm. Tydligen nya gängbråk i boden. Var inblandad i misshandeln på shell tidigare. Vakten som vart batongmisshandlad.
Citera
2015-01-07, 11:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Drogrelaterat. ximonson-xodling är bo samt gm. Tydligen nya gängbråk i boden. Var inblandad i misshandeln på shell tidigare. Vakten som vart batongmisshandlad.
Brottsplats hemma hos *odlings flickvän, EL?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in