2015-01-06, 19:09
Medlem
hej alla snygga tjejer o coola boys!

jag undrar hur ofta man bör vädra i sin lägenhet?

man läser ju om att man ständigt och jämnt bör vädra ut. minst ett par ggr om dagen. fullt drag i 5 min.

men nu när det är så rått och jävligt ute. det blir ju askallt ute och jag gillar att gå i bara kallingarna inomhus och vill ogärna släppa ut värmen.

är det ok att bara vädra en (1) per dygn? eller stryper man syretillgången då och blir sjuk?

mitt mansion består av en lägenhet, en etta, fastigheten är byggd på 40-talet (tror jag). det är rejäl kvalite på bygget.
Citera
2015-01-06, 19:12
Medlem
Swe1227s avatar
2 ggr/år kanske är lagom. Men att ha fönstret lite på glänt ibland kan också vara bra. Beror på ventilationen!
Citera
2015-01-06, 19:13
Medlem
Minipaxs avatar
Du bör nog oroa dig mer över radon...

Fan, vädra när det känns unket inomhus kanske?
Citera
2015-01-06, 19:15
Medlem
Om du går på en promenad ute eller, helt enkelt när du är borta hemifrån, känn efter när du kommer in om det behöver vädras. Easy as that
Citera
2015-01-06, 19:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Finns nog ingen skriven lag om detta ämne. Vädrar du när behovet känns bra. Ta på dig lite kläder under tiden som du vädrar.
Citera
2015-01-06, 21:11
Medlem
Vädra 2 ggr/dag? Fan jag vädrar nog inte ens 2 ggr/år.
Ser man till att ha städat så det inte blir unket så behövs det ju knappast. Nu har jag visserligen självdrag i lägenheten så det blir ju lite vädrat hela tiden så att säga.
Citera
2015-01-07, 00:49
Bannlyst
Det har jag aldrig någonsin gjort. Inte i någon av mina lägenheter. Är det syrefattigt borde kolla upp hur det står till med ventilationen.
Citera
2015-01-07, 06:59
Moderator
Arne.Ankas avatar
Jag vädrar nästan aldrig nu under vintern och lever än, har alla ventilationsluckor öppna och det räcker oftast för att luften inte ska bli sunkig men starka dofter kan kännas i några timmar innan det gått ut med ventilationen.
Citera
2015-01-07, 12:14
Medlem
PaulPaljetts avatar
Jag vädrade i regel när jag städade.

Det eller dagen efter en rejäl fest när hela lägenheten stank fulfylla. Upp med fönstren, in i duschen och sen när man kommer ut igen så är både en själv och lägenheten åtminstone lite fräschare.

Flera gånger om dagen (ens en gång om dagen) är överdrivet. Behövs det, så har du problem med ventilationen..
Citera
2015-01-07, 12:17
Medlem
Brukar vädra när jag känner väderspänd...
Citera
2015-01-07, 15:01
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Herregud var har du läst att man ska vädra flera gånger om dan?
Jag brukar vädra när det känns unket eller om man stekt bacon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in