• 2
  • 3
2015-01-08, 19:11
Medlem
Hysteria90s avatar
Välkommen till skuldvärlden =)

Själv har jag bara cirka 100k men de e segt eftersom jag i princip hade samma summa på banken för 2 år sedan. Man mår riktigt skit men tillslut kommer du inse att ju längre du väntar med att betala desto svårare kommer det bli eftersom skulden växer.

Dra in på nöje och allt du inte verkligen måste ha för att överleva tills du betalat av skulderna så kommer du må kung sen. Jag satsar det här året på att bli helt skuldfri. Drar in på allt ifrån spotify och alkohol till klippning hos frisören.
Citera
2015-01-08, 20:33
Medlem
LexLinneas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Jag satsar det här året på att bli helt skuldfri.

Du är ett föredöme, Hysteria90! Lycka till!

On topic: TS, vad du än gör så stoppa inte huvudet i sanden. Kronofogden är sega, envisa jävlar och det här kommer inte gå att ducka. Hem och jobba med dig bara!
Citera
2015-01-10, 08:26
Medlem
Lite beroende på vilka skulder du har, samt vilke ev inkomster du kommer ha under i alla fall q2-q3.

200 är mycket pengar och en skuld som kommer kräva engagemang att reda ut.

Överväg någon typ av snabbuppgörelse om du har anhöriga somkan ställa upp, annars handlar det om att se till att skulderna går tillbaka till fodringsägare, och där du förhandlar fram ett räntestopp.

Är det så att du inte på nått sätt kan lösa detta, så får samtliga skulder förfalla, se dock till att ABSOLUT inte dra på dig nytt hos KFM, avvakta sedan någon, eller några månader och sök skuldsanering. Nu mera är KFM väldigt generösa med skuldsanering.
Citera
2015-01-10, 12:41
Medlem
FreddeDs avatar
Tigg. Enligt många så tjänar man väldigt fina pengar på att tigga. Tydligen nog mycket att försörja en maffiaboss.
Senast redigerad av FreddeD 2015-01-10 kl. 12:48.
Citera
2015-01-10, 17:14
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightinsider
Lite beroende på vilka skulder du har, samt vilke ev inkomster du kommer ha under i alla fall q2-q3.

200 är mycket pengar och en skuld som kommer kräva engagemang att reda ut.

Överväg någon typ av snabbuppgörelse om du har anhöriga somkan ställa upp, annars handlar det om att se till att skulderna går tillbaka till fodringsägare, och där du förhandlar fram ett räntestopp.

Är det så att du inte på nått sätt kan lösa detta, så får samtliga skulder förfalla, se dock till att ABSOLUT inte dra på dig nytt hos KFM, avvakta sedan någon, eller några månader och sök skuldsanering. Nu mera är KFM väldigt generösa med skuldsanering.

Förvirrande..Du slänger in fackord för Wall Street gamblers och samtidigt så ger du så tokiga råd som att söka skuldsanering. Har du ngn aning om vilka kriterier det behövs för det och vad det innebär?
5 år i existensminimum om man har skulder som inte kan betalas av under 15 år gäller i grova drag.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in