Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-01-06, 17:27
Medlem
För att göra en lång historia kort så har jag tagit en massa lån på totalt ca. 200.000 och kan ej betala tillbaka.

Om några dagar kommer jag få räkningar på cirka 5-8 k Dessutom befinner jag utomlands och har ej råd med biljetten hem som kostar runt 6-8k

Jag blev arbetslös för ca 5 månader sen p.g.a arbetsbrist men har ej kontaktat a-kassa eller liknande, vet inte ens om jag har rätt till någon a-kassa

Jag satte mig själv i skiten, och har otroligt mycket ångest för vad som kommer hända.. Vad kan jag göra?

Med vänliga hälsningar

Pung_svett
Citera
2015-01-06, 17:40
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pung_svett
För att göra en lång historia kort så har jag tagit en massa lån på totalt ca. 200.000 och kan ej betala tillbaka.

Om några dagar kommer jag få räkningar på cirka 5-8 k Dessutom befinner jag utomlands och har ej råd med biljetten hem som kostar runt 6-8k

Jag blev arbetslös för ca 5 månader sen p.g.a arbetsbrist men har ej kontaktat a-kassa eller liknande, vet inte ens om jag har rätt till någon a-kassa

Jag satte mig själv i skiten, och har otroligt mycket ångest för vad som kommer hända.. Vad kan jag göra?

Med vänliga hälsningar

Pung_svett

Ta det lugnt och sök ett jobb. Räkningarna kommer att gå till KFM och det är bara att börja gneta av när du fått jobb men skaffa inte mer lån för fan. Ingenting speciellt kommer att hända förutom att de kommer att göra en tillgångsundersökning på dig och du får betalningsanmärkningar.
200,000kr är inte mkt men kan växa fort om du inte tar tag i ditt liv nu.
Citera
2015-01-06, 17:40
Medlem
Impalers avatar
Om du har så mycket lån borde du väl rimligtvis ha något att sälja?
Vad har du gjort sedan du blev arbetslös? hur länge jobbade du? för att få inkomstrelaterad a-kassa krävs att du varit medlem och arbetat ett visst antal timmar under de senaste tolv månaderna. Alfakassa eller a-kassa på grundnivån kan du få om du arbetat i sex månader och skrivit in dig på arbetsförmedlingen från och med att du blev arbetslös.
Citera
2015-01-06, 17:42
Medlem
ps870s avatar
Utmätning av fogden och existensminimum i x antal år.
Det positiva i detta är att du inte kommer göra om detta samt att du kommer bli grymt bra på att lära dig leva galet snålt.
Citera
2015-01-06, 17:44
Medlem
sexysantas avatar
Hur fan kan man låta det gå så jävla långt? Och sen åker du utomlands och inte kommer hem

Har du några tillgångar?
Senast redigerad av sexysanta 2015-01-06 kl. 17:48.
Citera
2015-01-06, 18:00
Medlem
Dicken96s avatar
Fixar du det nu så är det "lugnt".
Citera
2015-01-06, 18:04
Medlem
jamescarters avatar
Citat:

Med vänliga hälsningar

Pung_svett

Ta tag i ditt liv, var uppriktig med vad som hänt till dina nära och kära och arbeta av skulden så fort du får ett jobb, och stå inte och pilla dig i magen om du inte är nöjd med jobbet, bara att jobba på.
Citera
2015-01-06, 18:17
Citat:
Ursprungligen postat av sexysanta
Hur fan kan man låta det gå så jävla långt? Och sen åker du utomlands och inte kommer hem

Har du några tillgångar?

Undrar om TS kanske betalade resan på krita med?
Citera
2015-01-06, 18:21
Medlem
Blondiemans avatar
Lätt att få konsumtionslån på 350000kr. Du har levt livet en kortare tid hör jag.
Citera
2015-01-06, 20:40
Medlem
KlopFers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ps870
Utmätning av fogden och existensminimum i x antal år.
Det positiva i detta är att du inte kommer göra om detta samt att du kommer bli grymt bra på att lära dig leva galet snålt.

Tror du man kommer undan så lätt? "Yo dawg, jag drog på mig lite skulder här. Jag har en gammal tv och playstation 2 som ni kan ta. Ge mig existensminimum några år, tack"

200k är väl inte mera än alla svenssons som överbelånat sig med renoveringar och inte kan betala sina låna och villan är värd mindre. Så man får göra som alla andra och lägga upp en avbetalningsplan och börja beta av.
Citera
2015-01-06, 22:18
Medlem
rootbits avatar
Citat:

Med vänliga hälsningar

Pung_svett

Sök dig till skådespeleriämbetet eller media i största allmänhet. Där är alla skuldsatta alkoholister. De ger dig ett jobb och har förståelse för din situation. Du har stor chans att lyckas som PK-ist! Tänk att få gråta ut hos Malou von Sivers och skylla hela skiten på alla andra! Malou har gjort karriär på ångest, skuld och självförakt. Det ligger i linje med kulturmarxismen
Senast redigerad av rootbit 2015-01-06 kl. 22:21.
Citera
2015-01-06, 22:25
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av healthyasfuck

Gå till närmaste lokala "utetoalett" med bås emellan. Borra ett gloryhole, sitt där, vänta på att en gubb-balle kommer in genom hålet, var beredd på att börja sörpla. Kanske även work your magic with the balls samtidigt så ökar du chanserna att faktiskt få betalt.

Hoppas att några per dag skickar in en slant genom hålet och inte bara sitt don.

Fortsätt så i 2-3 år så är du nog tillbaka på banan igen.

TS gjorde tydligen slag i saken med ditt råd:
(FB) Skadestånd för avbiten penis

//Brute
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in