Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-06, 04:13
  #1
Medlem
Ja, då åkte jag till plattan för första gången idag och skulle köpa subutex eller suboxone. Första snubben sålde mig en orange oval pill som ser ut some en B8 men har ingen märke på baksidan och har bara ett "B" i mitten. Ingenting på andra sidan, oval, orange i färg, och bara B engravad i mitten av pillen. Vad för skit tror ni jag fick?

Lite rädd att prova den, kan vara vad som helst och jag skulle aldrig ha köpt den för att den var inte i blister men jag va ju desperat. Sen 5 minuter senare fick jag köpa 3st riktiga B8or i blister

Har bara varit här i Sverige några månader och vet inte hur dom kan se ut här i sverige....

Om någon vet vad den första jag köpte kan vara upskattar jag det.
Hoppas jag kan få lite hjälp här.
TACK och MVH
__________________
Senast redigerad av NOpiates1987 2015-01-06 kl. 04:30.
Citera
2015-01-06, 04:54
  #2
Medlem
Findmucks avatar
Låter spontant som fejk, kan inte heller hitta någon form av subutex som ser ut så som du beskriver på google. Köp alltid B8 och blister så slipper du fejkversioner!
Citera
2015-01-06, 05:08
  #3
Medlem
Är antagligen Subutex Actavis.

Från fass;
"
Buprenorfin Actavis

Läkemedlet är narkotikaklassatReceptstatusFörmånsstatus
Actavis

Resoriblett, sublingual 8 mg
(ej dragerade, ljusorange, 7,35x13,35 mm ovala, bikonvexa resoribletter märkta med ”B” på ena sidan.)"
Citera
2015-01-06, 13:26
  #4
Medlem
Findmuck, det var första och sista gången jag köper en pill utan blister. Det som var konstig var att han sa att han hadde 2 men ville bara sälja 1 för att han behövde en för sig själv, sen sa han att han kan sälja mig en halv från den som han ville spara. Tänkte om det var någon blåstablett varför inte sälja båda två?

Drazzie, tack så hemskt mycket. Kunde inte hitta något på google. Frågan är om det är 8mg eller 2mg. Antar att dom ser lika ut? Men han hadde 1 mer som sagt men ville inte sälja den, han saw att han behövde den. Tror att om det var 2mg eller fejk så skulle han ha sold den andra till mig också..
Citera
2018-10-12, 15:46
  #5
Medlem
sminkads avatar
Det är Svenska Sub 8mg. Antagligen för att det inte var i något blister är för att han fått dom från Subprogrammet där man inte får de i blister. Eller fast tror det kan vara olika på olika ställen.
Citera
2018-10-13, 06:12
  #6
Medlem
Vad jag vet så finns det två sorter som är orange här i Sverige just nu.

Dom är inte helt platta som dom vita är heller, så dom är svårare att dela upp i lika stora bitar. Samt så tycker jag dom svider mkt mer än dom flesta vita. (Finns en vit sort som svider rätt mkt också, minns inte märket nu dock).

Kolla fass och se om den stämmer med bilden/beskrivningen.

mvh
EUO
Citera
2018-10-18, 11:03
  #7
Medlem
Du fick antagligen actavis/teva sort.
Tycker den är bra, en av dom bästa sorterna enligt mig.
Citera
2018-10-18, 23:29
  #8
Medlem
hnsman1s avatar
Grabbar, detta är en 3 år gammal tråd..
Citera
2018-10-18, 23:59
  #9
Medlem
Jag har stött på fake. Dock inte sånna du beskriver. Men skulle inte förvåna mig ifall de bättre i blister också görs kopior utav.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback