2015-01-11, 17:28
Medlem
Får och får? men om man har en slipad käft så kanske det går att lura skattmasen och skriva sig i lokalen?
Den här snubben har ju redan visat framfötterna så varför inte?
Citera
2015-01-11, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnpinnen
Får och får? men om man har en slipad käft så kanske det går att lura skattmasen och skriva sig i lokalen?
Den här snubben har ju redan visat framfötterna så varför inte?

Ville bara tillägga att jag känner till andra fall där personer skrivit sig på industrilokaler...
Citera
2015-01-11, 19:41
Medlem
Det har kommit till min kännedom att MG bara bryr sig om sig själv och har alltid gjort. Hon har utnyttjat sina pojkvänner till att betala av hennes privata krediter. Jens ska ha lovat hundratals miljoner från ett annat familjeägt företag förra året, allt som behövdes va att han gick på några möten.

Det kan ju vem som helst förstå är bluff. Jens ska ha stuckit med MGs kreditkort och blivit polisanmäld för det. Trots detta väljer hon att flytta ihop med honom igen i höstas. Bara det känns ju som att de måste samarbetat kring den här bluffen och hon visste om allt. För efter allt det tidigare skulle ju inte ens en hjärndöd se Jens som en påliltig person.

De ska båda två ha pantsatt diverse saker som de inte varit ägare till. MG är inte smart men manipulernade som få. Kan ju bara hoppas de här 130 stackarna är de sista hon lurar.
Citera
2015-01-11, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crucho
Det har kommit till min kännedom att MG bara bryr sig om sig själv och har alltid gjort. Hon har utnyttjat sina pojkvänner till att betala av hennes privata krediter. Jens ska ha lovat hundratals miljoner från ett annat familjeägt företag förra året, allt som behövdes va att han gick på några möten.

Det kan ju vem som helst förstå är bluff. Jens ska ha stuckit med MGs kreditkort och blivit polisanmäld för det. Trots detta väljer hon att flytta ihop med honom igen i höstas. Bara det känns ju som att de måste samarbetat kring den här bluffen och hon visste om allt. För efter allt det tidigare skulle ju inte ens en hjärndöd se Jens som en påliltig person.

De ska båda två ha pantsatt diverse saker som de inte varit ägare till. MG är inte smart men manipulernade som få. Kan ju bara hoppas de här 130 stackarna är de sista hon lurar.

det kan jag mycket väl tänka mig iom att idén med JEs företag gick från enskild firma till aktiebolag först när hon fick fingrarna med i degen.
Citera
2015-01-11, 21:12
Bannlyst
Vad är det han vunnit på att blåsa folk på "jobb", är pengar?
Citera
2015-01-11, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KURDISHEN
Vad är det han vunnit på att blåsa folk på "jobb", är pengar?

Vad vi hittills vet så har han för just det inte fått någonting mer än lite "gratis" arbete av hantverkare i lokalen och lite prylar bara som hämtats ut. Det är det som är så konstigt med det hela. En bedragare som han borde ha koll på vad som behövs för att tjäna på det hela. Eller är han känd för att göra totalt misslyckade saker?

Frågan är om MG kan ha lurat i honom en massa om bidrag och annat som skulle komma med en massa anställda. Hans plan från början var ju att anställa en 4-5 st som plötslig urartade till 130 st. MG verkar ju ha manipulerat pojkvänner tidigare och mest bryr sig om dig själv. Bara en tanke som kom nu.
Senast redigerad av Crucho 2015-01-11 kl. 21:23.
Citera
2015-01-11, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crucho
Frågan är om MG kan ha lurat i honom en massa om bidrag och annat som skulle komma med en massa anställda. Hans plan från början var ju att anställa en 4-5 st som plötslig urartade till 130 st. MG verkar ju ha manipulerat pojkvänner tidigare och mest bryr sig om dig själv. Bara en tanke som kom nu.

bingo.
Citera
2015-01-11, 22:44
Medlem
Dexters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unbelieveable
Ja, det är väldigt märkligt att de fick folkbokföra sig där...

Det fanns t o m ett lägenhetsnummer. Tilldelas det med automatik när förste man bosätter sig på en adress, eller hur funkar det?
Citera
2015-01-12, 00:10
Medlem
Jag har sett folk som varit folkbokförda hos arbetsförmedlingen så det slarvas en hel del på Skatteverket vill jag lova!
Citera
2015-01-12, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melodramatica
bingo.

Vet du nåt mer eller håller du bara med mig?
Citera
2015-01-12, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnpinnen
Ville bara tillägga att jag känner till andra fall där personer skrivit sig på industrilokaler...

Det finns till och med fall där personer skriver sig i en industrilokal som inte ens existerar. Ett exempel är Norra stationsgatan 58 i Stockholm, som var en lagerlokal där bland annat PrisXtra hyrde in sig. Mer än ett år efter att huset revs (platsen är idag en stor byggarbetsplats) dök det upp en rad personer som hade skrivit sig på just den adressen.
Citera
2015-01-12, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klotnisse
Där jag bor, finns ett flertal företag som låter arbetare från öst bo i fabrikslokalerna. Allmänt känt, ingen bryr sig.
Det är skillnaden mellan att bo på en adress och skriva sig på en. De jobbare från Östeuropa som bott i lagerlokaler är mest troligt inte folkbokförda där, utan är bara här för att arbeta.

OT - har sett en del hur svenska arbetsgivare hyst in jobbare från öst i riktiga råtthål, mögliga badrum, 9 pers i två små rum i ett hus ute i obygden. Inhyrda för att skörda åt svenska bönder... Men det är en annan tråd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in