Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-05, 14:30
  #109
Medlem
Etablerings eller nystarts bidrag kanske?
Citera
2015-01-05, 14:33
  #110
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollig
Www.facebook.com/j*nsjkf
J*ns Erik**on?

Högst spekulativt
Verkar som en skön lirare.

Han ser faktiskt godtrogen ut (underlättar om man ska luras)

Kanske i sin tur utnyttjad av andra?
Citera
2015-01-05, 14:38
  #111
Avstängd
Kyssmigimorgons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Han ser faktiskt godtrogen ut (underlättar om man ska luras)

Kanske i sin tur utnyttjad av andra?

Tycker han ser lite retarded ut och lite svagbegåvad men kan ju också ha fel i det förstås
Citera
2015-01-05, 14:41
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnpinnen
Etablerings eller nystarts bidrag kanske?

Betalas ut månadsvis i efterskott så hur skulle det gå till när det redan första dagen visar sig att vara en bluff?
Citera
2015-01-05, 14:41
  #113
Medlem
G0G0s avatar
Vinningen måste ha något att göra med anställningskontrakten, frågan är bara vad?
Kan han som företagare genom dessa få ut pengar genom AF på något sätt?

Jag tror det är en stor-scam och vi vet bara ännu inte hur den gått till.
Han har ju enligt Aftonbladet t.o.m. lurat vänner som han känt i flera år.
Citera
2015-01-05, 14:43
  #114
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Kan det inte vara en del av en större scam. Låtsasanställer folk för att hålla någon fasad uppe för investerare osv?
Min tanke vandrade samma vägar, alldeles för lite cash för o lura ngr på truckkort a 6000 kr st cirka o därtill allt jobb.

Nej, här är en avancerad bedragare som haft större mål i sikte, som du sa, investerare kanske..


Kul o va en av dom som sagt upp sitt jobb o nu stod på en sketen parkering för o inse man blivit grundlurad...GM lär ju få en omgång när ngn av dessa träffar karln
Citera
2015-01-05, 14:43
  #115
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Kan det inte vara en del av en större scam. Låtsasanställer folk för att hålla någon fasad uppe för investerare osv?

Kan mycket väl vara så. Har vän som praktiserade på ett företag och 4 av 8 "anställda" var praktikanter. Här talar vi om ett kvalificerat jobb med hög utbildningskrav osv. En av dessa praktikanter fick kontraktet påskriven innan investare skulle komma men efter att de hade gått därifrån så rev han anställningskontraktet. Dessutom så sa han till praktikanterna att presentera sig själva som "anställda" och inte nämna något om att de praktiserar där.

Jag skulle gissa att många nystartsjobbare eller de som får falska förhoppningar om nystartsjobb utnyttjas in i det extrema på det sättet. Givetvis fick han till slut inget jobb eftersom "investerarna inte ville investera" hette det.
Citera
2015-01-05, 14:45
  #116
Avstängd
Kyssmigimorgons avatar
Hur har han annonserat om jobben då? Facebook?

Via kontakter står det att dom fått nys om jobben och folk har sagt upp sig sedan lång tid tillbaka och fått truckutbildningar?

Min fråga kvarstår vem eller vilka har bekostat truckutbildningen? För inte betalar man som arbetssökande det själv om man inte har något truckkort?
Citera
2015-01-05, 14:47
  #117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyssmigimorgon
Hur har han annonserat om jobben då? Facebook?

Via kontakter står det att dom fått nys om jobben och folk har sagt upp sig sedan lång tid tillbaka och fått truckutbildningar?

Min fråga kvarstår vem eller vilka har bekostat truckutbildningen? För inte betalar man som arbetssökande det själv om man inte har något truckkort?

Djungeltelegrafen.
Citera
2015-01-05, 14:48
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramzon
En av dom lurade var på intervju hos honom.

Sedan om det är mer personer inblandade låter jag vara osagt.

Mycket stämmer in på facebook profilen om man jämför med hans folkbokföring. Ankarsrum, Västervik etc etc om man kollar vilka städer vännerna bor i.

Kan väl krasst konstatera att det är Jens Erik*sons facebook konto.
Citera
2015-01-05, 14:52
  #119
Medlem
burberrys avatar
Ryktas att han har lurat rätt många människor innan denna scam. Han är nog inte helt okänd för Polisen. Då han brukar bo "gratis" på hotell och strunta i betalningen.
Citera
2015-01-05, 14:54
  #120
Avstängd
Kyssmigimorgons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burberry
Ryktas att han har lurat rätt många människor innan denna scam. Han är nog inte helt okänd för Polisen. Då han brukar bo "gratis" på hotell och strunta i betalningen.

Jasså är det den Jens Eriksson?

Den stora bedragaren? Fan nu börjar ju polletten trilla ner. Ja då förstår jag .
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback