2015-01-05, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrbananbrallan
ursäkta men det märks att du är en del av det hjärntvättade folket, du radar upp punkt efter punkt som det hela tiden tjatas om i media, är media representativt för vad folk som röstar sd tycker?

sd har inte på ngn punkt i sitt program påpekat att ngn med speciell hudfärg inte är välkommen här, i så fall var?

sd har flera invandrare i sitt parti som "vaknat" de är INTE VITA, varför haka upp sig på hudfärg, återigen, de flesta som lever här i sverige bryr sig inte om hudfärg.

det enda sättet att besvara dina lite barnsliga frågor är detta:

vi tar in alldeles för många människor i förhållande till vad som är fungerbart i ett välfärdssamhälle (100000 per år, fler framöver).

vi tar in människor från länder där de knappt har ett fungerande utbildningssystem.

vi tar in människor som till största delen slänger sina pass, det säger sig självt att många krigsförbrytare, våldtäksmän, mördare etc glider in som på ett bananskal, vill du ha det så?

det som de styrande vill är "söndra och härska" genom en alldeles för hög invandring, de skiter fullständigt i den felöversatta meningen "allas lika värde", de flesta vi tar in har låg eller obefintlig utbildning och passar perfekt för att sänka de lägsta lönerna.

även om vi skulle ta emot 100000 danskar så är det inte hållbart om de flesta går hemma med BIDRAG i minst 7-10 år, är du beredd att offra din pension och dina barns framtid för detta?

varför tror du att regeringen om de ska vara så himla HUMANA struntar i att fokusera på de fattiga barnen i afrika som dör av svält varje dag, varför tar vi inte in 100000 från afrika istället, de är barn och barn klarar sig sällan själva, det gör däremot skäggbarnen.

varför ska vi dra in på biståndet för att hjälpa några få hit istället för att hjälpa fler där det är värst?

de få som tar sig hit med utbildning gör så att vi URHOLKAR vissa fattiga länder på den lilla kompetens som faktiskt finns, är det bra?
för sverige är det bra, är det bra för irak, att alla läkare sticker, afghanistan samma sak?

87% av svenskarna är själviska och de inser inte att vi skadar mer genom massinvandring än vi hjälper.

Återigen. Jag tog dessa exempel av eget intresse. Jag är intresserad av hur ni Sverigedemokrater ser på dessa individer som är en del av vårt samhälle. Det är inget tvång att svara och jag förstår inte varför så många av er retar upp sig. Jag vet vad som står i SD:s partiprogram och det är ej av intresse. Utan det är din subjektiva åsikt.

Är jag hjärntvättat? Jag hade önskat att diskussionen kunde hålla en högre nivå eller är det du som går på Åkessons propaganda om kriminalitet, våldtäkter osv? Samma sak som dessa sakfigurer från SD skriver i dagstidningarna.

Ja jag är som sagt villig att offra en hel del för att hjälpa krigsdrabbade till ro men det krävs att vi alla drar ett strå till stacken och jag hade önskat att övriga länder i Europa följer vår väg istället. Vi alla måste dela på ansvaret! Vi måste b.la. ha en regering som satsar på att återinvestera i välfärden och inte låta privata jättar kunna ta ut stora vinster till sig själva och sina chefer i något skatteparadis. Höj avgifterna på bankerna som tar ut alldeles för hög vinst och det är fel av dom att skära ner på personal. Och kanske lite höjd skatt också?
Senast redigerad av magasingatan 2015-01-06 kl. 00:00.
Citera
2015-01-05, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Nu röstade jag visserligen inte på SD i senaste valet pga att jag inte riktigt litar på deras agenda, men sympatiserar till stor del med det officiella partiprogrammet.

Ex 4: Är en produkt av en dålig integrationspolitik. Finns idag ingen enkel lösning att anpassa dessa. En förlorad grupp. Vi får hoppas på att deras barn bryter mönstret.

Ex 6: Ställ högre krav på dessa att vilja bli svenskar. Annars ha som mål att hjälpa dom återvända till sina hemländer.

Övriga ex: Inga problem. Att sympatisera med SD:s politik har för min del inget att göra med att jag ser ner på andra människor från andra länder. Tvärtom ser jag det som att det är just det sjuklövern gör. Dom har en grundsyn om att Sverige är ett bättre land än alla andra länder och att enda lösningen att hjälpa människor är att ta hit alla flyktingar, handikappade etc. Jag menar att man istället borde respektera alla andra länders kulturer och människor, inte försöka förändra eller försvenska dom, utan acceptera dom som dom är och inrikta alla humanitär hjälp så nära deras hemländer som möjligt. Att ta pengar från skola, sjukvård och omsorg för att hjälpa den lilla procent flyktingar som via kriminella smugglingsligor lyckas ta sig hit är fullständigt förkastligt, tycker jag. Lägg hellre en mindre peng och hjälp många många fler lokalt. Som det är nu utarmar vi dessutom många länder på deras högutbildade och "elitbefolkning" och låter deras fattiga ha ett helvete i flyktingläger etc. Hjälp dessa istället. Det är för mig en mycket bättre människosyn än den rasistiska grundsyn som sjuklövern har.

All right! Tack för ditt svar. Hur hade du lagt din röst ifall det hade blivit omval?
Citera
2015-01-05, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeThinker
Du gör misstaget att tro att vi värdesätter människor efter deras etnicitet och prestation. Under vilka förhållanden de kom hit eller hur deras band till Sverige ser ut är helt ovidkommande.

Det enda relevanta i frågan är om de är flyktingar enligt FN konventionen och då bör de få asyl. Inga "särskilt ömmande skäl" eller Blanco asyl ska ges.

Anhörig invandring och uppehållstillstånd ska behandlas enligt gängse regelverk. Igen så är etnicitet inte en faktor så länge alla andra krav uppfylls. Försörjningskrav ska krävas från alla förutom de som omfattas av flyktingkonventionen vilket borde uppgå till några enstaka procent av alla utgivna Put.

Jag har haft en tanke om att ni behandlar folk olika efter etnicitet. Det är däremot kul att läsa att så är inte fallet just här. Tack för ditt svar!
Citera
2015-01-06, 00:43
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magasingatan
Först och främst var dessa schabloner som du kallar det främst av eget intresse intressant för mig att höra hur ni SD:are resonerar kring människor som ni kanske inte vill ha i Sverige? Ser ner på? Önskar annat? Eller inte bryr sig om? Sen om du tycker att det var en ointressant utgångspunkt är fine, tyck vad du vill. Andra har kommenterar kring andra tankar så jag förstår inte riktigt vad du låser dig vid.

Ok. Men som en del andra har sagt, och som jag också tycker. Du producerar ännu en schablon, eller nidbild om man så vill, när du startar en tråd som tycks utgå från att SD-stöd måste handla om att vi tycker ditt eller datt om invandrare. Att rösta så handlar om en politisk övertygelse om vad som vore bäst för Sverige, inte främlingsfientlighet. För att bli ännu tydligare; Snarare än att SDs politik skulle vara himlastormande bra så är en röst på dem ett sätt att protestera mot dårskapen som andra etniska svenskar inom de etablerade partierna envisas med, trots att det är destruktivt.

Med detta sagt. Kan du se hur din utgångspunkt i tråden framstår som smutskastning för en del av oss och blir till ett rött skynke?

Citat:
Det finns en strukturell diskriminering gällande rasism i vårt land.

En "strukturell diskriminering gällande rasism?"

Nope.

Vi kan konstatera att invandrare utan problem får starta och driva företag, representera även stora svenska företag utåt. Bli politiker, komiker, jobba inom media och åsiktsbildning. Det finns faktiskt inget som begränsar vad människor i Sverige kan göra med sina liv på arbetsmarknaden, helt oavsett var de kommer ifrån. Den rymmer ingen strukturell diskriminering, och segregationen du ser beror på misslyckad integration samt bristande utbildning hos många av dem som kommer hit.

Eventuellt finns det en del rasistiska arbetsgivare, men det är ingen struktur, det är individer med fuckade åsikter, precis som du.

Nej. Du kan inte förklara vad du menar med strukturell diskriminering ännu mindre bevisa att den existerar. Ärligt talat är steget från vad du tror på till tomtar och troll inte så jävla stor.

Så eftersom dumma konformistiska mähän som dig går mig på nerverna vill jag avslutningsvis föreslå att du tar och pullar dig själv i röven med ett kvastskaft.

Nu ska jag sova.
Senast redigerad av PenisJuice 2015-01-06 kl. 00:49.
Citera
2015-01-06, 01:22
Medlem
NSOs avatar
Sverigedemokraternas politik och åsikterna hos partiets medlemmar och sympatisörer diskuteras inte i delforumet I&I (se I&I-riktlinjerna). Tråden flyttas till Partier och partipolitik med hänvisning till regel 0.02. Sex stycken inlägg har raderats på grund av regel 0.03.
Integration och invandring --> Partier och partipolitik
/Moderator
Citera
2015-01-06, 01:22
Medlem
Jag röstade på SD för första gången i valet 2014. Jag är vit medelålders man, dock högutbildad, med intresse för frågor som anses PK och bortom diskussion. Sådant väcker mitt intresse och får mig att ana ugglor i mossen, när ett påstående förväntas stå oemotsagt bara på grund av sin status. Det ledde mig in på den invandringskritiska vägen och jag har dessutom djupdykt i frågor som etnicitet, ras, IQ, inavel och liknande tabubelagda områden av samma anledning. För att bilda min egen uppfattning, oavsett vad jag fått lära mig är rätt.

Det är min bakgrund. En riktig praktrasist i mångas ögon, inte minst som jag faktisk tror att t.ex. afrikaner som grupp har lägre IQ än svenskar som grupp och är betydligt mer brottsbenägna. Jag tycker dock inte att de har lägre människovärde, men värdet för samhället är ett annat. Tiggare har inget värde för samhället heller, men vi måste behandla dem som människor. Inte nödvändigtvis som människor vi gillar, men som människor. Vad tycker ett praktrasist då om nedanstående?

Citat:
Ex 1. Adopterad utanför Europas gränser med annan hudfärg än "svensk vit". Växer upp i familj med god ekonomi. Klarar av grundskola och även universitet.

Jaha? Säger typ ingenting, bara ett objekt ingen personlighet. Snortar han koks, slår han sin flickvän, läser han sagor för barn, är han glad och trevlig? Ska man exemplifiera med en person måste man göra exemplet till en person. Har i övrigt inget problem med bakgrunden, mer än att det är synd om stackarn som är adopterad och dessutom av familj med annan hudfärg så det är riktigt tydligt att det inte är biologiska mamman och pappan. Det bäddar för en del problem. Min senaste erfarenhet av en sådan här individ var att han rånade sina fosterföräldrar tillsammans med en vän för pengar till droger och en av föräldrarna dog, minns inte vem. Hoppas det går bättre för den här killen.

Citat:
Ex 2. Adoption utanför Europas gränser med annan hudfärg än "svensk vit". Växer upp i en familj med god ekonomi. Klarar med svårigheter av grundskolan. Kommer aldrig studera på universitet. Har rört sig i stökig miljö under sin uppväxt med mycket bus som inte passar in i normativa samhället. Kommer ha svårigheter med jobb även om föräldrarna bistår med pengar till och från. Stämplar via arbetsförmedlingen.

En till adopterad sate, med samma problem och dessutom en genetik som sannolikt ligger honom i fatet, vilket han inte rår för. Han är dels utseendemässigt annorlunda och dels kognitivt annorlunda än sina nya föräldrar och därmed sannolikt större delen av sitt umgänge. Ingen höjdare för självkänslan. Här har vi killen som kommer ha stora problem, inte minst i kombination med att samhället indoktrinerar honom med att vi alla är lika och det måste vara rasism och fördomar som står bakom hans egna misslyckanden och känsla av att inte höra hemma. Tar han ut den bitterheten på svenskar tro?

Citat:
Ex 3. Uppvuxen med föräldrar som har flytt från krigsdrabbat land. Trasig ekonomi. Bor i lägenhet i förort. Personen i fråga har haft svårt att anpassa sig i svenska skolsystemet men klarar ändå grundskolan. Kommer aldrig plugga på universitetet. Stämplar via arbetsförmedlingen. Har en liberal syn på droger. Uppväxt med annan religion än kristendom men utöver ej själv. Har vänner både som är etniska svenskar samt med etniskt ursprung från andra länder. Pratar god svenska. Ytterst lite brytning bara på enstaka ord. Flitig användare av slang.

Låter som en stereotyp som ganska väl representerar vilka vi tar emot idag, till stor del, eller deras barn. Kommer rädda min pension om jag förstått saken rätt, det gör att jag gillar honom. 'Sup Dawg!

Citat:
Ex 4. Uppvuxen med föräldrar som flytt från krigsdrabbat land. Trasig ekonomi. Bor i lägenhet i förort. Personen i fråga tog sig aldrig igenom skolan. Liberal syn på droger. Halvt kriminell i övrigt. Utöver annan religion än kristendom. Umgås i större del med personer med andra etniska ursprung än svensk. Socialförsäkringen samt arbetsförmedlingen blir dennes vän och ovän.

Du ser problem, jag ser humankapital, inom sju år kommer han vara VD för ett multinationellt och multikulturellt företag som exporterar varor för miljarder till olika tidigare krigshärdar, tack vare att han anställt andra precis som han, vilket ökat handeln med deras respektive hemländer med obscena belopp.

Citat:
Ex 5. Uppvuxen med föräldrar från krigsdrabbat land. Trasig ekonomi. Bor i lägenhet i förort. Personen i fråga tar sig igenom grundskola samt universitet utmärkt. Har anpassat sig till den svenska kulturen med många svenska vänner men bibehåller även sitt etniska, kulturella arv via exempelvis släktmiddagar, bröllop o.s.v. Alltså, personen i fråga använder både de svenska kulturella arvet som identitet som denne får men även sitt etniska kulturella arv som identitet.

Klart han ska behålla en del av sitt kulturella arv, var stolt över din historia, vem du är och varifrån du kommer. Acceptera inte att bli fråntagen all din identitet för att pulas ner i facket "svensk" där varenda jävel ska rymmas och för vilka det tydligen inte finns någon kulturell identitet, eftersom "alla" är svenskar i Sverige numera. Vill man behålla sin identitet gör man bäst i att vägra kalla sig svensk.

Citat:
Ex 6. Kommer till Sverige i ungdomen. SFI nästa! Kommer alltid vara stämplat via Arbetsförmedlingen så länge denne inte har ett jobb. Bibehåller till större delar sitt etniska ursprung som identitet förutom svenska tjejer. Arbetslös stora delar av sitt liv så länge denna bor i Sverige. Pratar svenska med kraftig brytning. Pratar alltid sitt etniska ursprungsspråk med sina vänner och familj.

Låter som de flesta av mina grannar, de flesta av dem är trevliga ändå, men knappast en ekonomisk, kulturell eller social tillgång för Sverige. På individnivå är det ingen ko på isen, men med stora grupper är man snart under isen istället.

Citat:
Jag är hemskt nyfiken på höra hur ni resonerar. Mina sex exempel var endast tänkt som en "inkörare" till en diskussion. Dessa sex exempel är bland vår vardag i Sverige så jag tog dessa exempel för enkelhetens skull. (redigerat). Ni får även diskutera och tänka fritt. Såklart!!

Jag resonerar så här: Du tar individexempel, som ju måste behandlas som individer, vilket blir poänglöst för en invandringsdebatt där man måste diskutera på gruppnivå. Om inte annat för att bestämma vilka egenskaper individer i en grupp bör ha för att i stor skala passa in i svenska samhället med de förutsättningar som råder. Då kan vi selektera fram dessa, oavsett etnisk eller religiös bakgrund, som för mig är sekundär till kognitiv potential och en genuin uppskattning av det vi förknippar med svenska samhället och våra värderingar (inte huvudlös invandring, bilbränder, skolbränder, islamister, gruppvåldtäkter, HBTQ och så vidare, utan lite tidigare).
Citera
2015-01-06, 01:36
Medlem
Citat:
Ja jag är som sagt villig att offra en hel del för att hjälpa krigsdrabbade till ro men det krävs att vi alla drar ett strå till stacken och jag hade önskat att övriga länder i Europa följer vår väg istället. Vi alla måste dela på ansvaret! Vi måste b.la. ha en regering som satsar på att återinvestera i välfärden och inte låta privata jättar kunna ta ut stora vinster till sig själva och sina chefer i något skatteparadis. Höj avgifterna på bankerna som tar ut alldeles för hög vinst och det är fel av dom att skära ner på personal. Och kanske lite höjd skatt också?

Nej, att DU är beredd att offra en hel del kräver inget mer än att DU offrar en hel del, bara att lägga dina pengar på sådant du tycker gagnar krigsdrabbade istället för på privat konsumtion. Flytta gärna till mångkulturellt område och sätt dina barn i mångkulturell skola för att hjälpa till med integrationen.

Det kräver inte ett skit av oss andra. Det DU verkar mena är att DU är beredd att låta ANDRA offra en hel del innan du tänker göra det, om alls. Du kan väl betala in mer skatt, går utmärkt, föreslår att du startar en facebookgrupp för Oss som frivilligt betalar in mer skatt för att finansiera underskottet i asylpolitiken. Borde få typ 87% stöd va? Blir en jäkla massa cash om ni alla betalar in allt utöver mat och hyra, för inte har ni sådan vidrig människosyn att ni prioriterar nöjen före liv och lidande?

Seså, ut och starta gruppen och börja med en pledge på hur stor andel av din nettoinkomst du ska offra varje månad, motsvarande vad du anser vara en hel del.
Citera
2015-01-06, 02:46
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Hallå!

Jag funderade på en frågeställning på vägen hem idag som jag har gjort många gånger förr. Eftersom jag inte vet av någon Sverigedemokrat eller någon som har lika "sträng" syn på invandringspolitiken som denne högerfalang har i min umgängeskrets, vänder jag mig till Flashback forum. Jag måste tillägga att jag står till vänster i mitt politiska synfält och skulle gärna gilla om diskussionerna förhåller sig personliga, konstruktiva med en gnutta intelligens. Jag är öppen för diskussion!

Kort och gott sagt undrar jag hur Sverigedemokrater, alltså ni, ni Sverigedemokrater som röstar på partiet förhåller sig till invandrare och andra generationens invandrare. Inte vad som står i partiprogrammet eller vad Åkesson eller någon annan politiker från SD har sagt eller skrivit. Jag plockar några exempel. Låt mig gå igenom sex av dessa

Ex 1. Adopterad utanför Europas gränser med annan hudfärg än "svensk vit". Växer upp i familj med god ekonomi. Klarar av grundskola och även universitet.

Ex 2. Adoption utanför Europas gränser med annan hudfärg än "svensk vit". Växer upp i en familj med god ekonomi. Klarar med svårigheter av grundskolan. Kommer aldrig studera på universitet. Har rört sig i stökig miljö under sin uppväxt med mycket bus som inte passar in i normativa samhället. Kommer ha svårigheter med jobb även om föräldrarna bistår med pengar till och från. Stämplar via arbetsförmedlingen.

Ex 3. Uppvuxen med föräldrar som har flytt från krigsdrabbat land. Trasig ekonomi. Bor i lägenhet i förort. Personen i fråga har haft svårt att anpassa sig i svenska skolsystemet men klarar ändå grundskolan. Kommer aldrig plugga på universitetet. Stämplar via arbetsförmedlingen. Har en liberal syn på droger. Uppväxt med annan religion än kristendom men utöver ej själv. Har vänner både som är etniska svenskar samt med etniskt ursprung från andra länder. Pratar god svenska. Ytterst lite brytning bara på enstaka ord. Flitig användare av slang.

Ex 4. Uppvuxen med föräldrar som flytt från krigsdrabbat land. Trasig ekonomi. Bor i lägenhet i förort. Personen i fråga tog sig aldrig igenom skolan. Liberal syn på droger. Halvt kriminell i övrigt. Utöver annan religion än kristendom. Umgås i större del med personer med andra etniska ursprung än svensk. Socialförsäkringen samt arbetsförmedlingen blir dennes vän och ovän.

Ex 5. Uppvuxen med föräldrar från krigsdrabbat land. Trasig ekonomi. Bor i lägenhet i förort. Personen i fråga tar sig igenom grundskola samt universitet utmärkt. Har anpassat sig till den svenska kulturen med många svenska vänner men bibehåller även sitt etniska, kulturella arv via exempelvis släktmiddagar, bröllop o.s.v. Alltså, personen i fråga använder både de svenska kulturella arvet som identitet som denne får men även sitt etniska kulturella arv som identitet.

Ex 6. Kommer till Sverige i ungdomen. SFI nästa! Kommer alltid vara stämplat via Arbetsförmedlingen så länge denne inte har ett jobb. Bibehåller till större delar sitt etniska ursprung som identitet förutom svenska tjejer. Arbetslös stora delar av sitt liv så länge denna bor i Sverige. Pratar svenska med kraftig brytning. Pratar alltid sitt etniska ursprungsspråk med sina vänner och familj.

Jag är hemskt nyfiken på höra hur ni resonerar. Mina sex exempel var endast tänkt som en "inkörare" till en diskussion. Dessa sex exempel är bland vår vardag i Sverige så jag tog dessa exempel för enkelhetens skull. (redigerat). Ni får även diskutera och tänka fritt. Såklart!!

Flashback forum är som sagt ett stort diskussionsforum och detta är givetvis min förhoppning. Jag uppskattar om troll (som ni kallar det) håller sig på avstånd och andra spyfärdiga kommentar.

Över och ut!
Gatan är fin

Som inbiten ateist närmade jag mig SD när jag för första gången hörde Jomshof prata klarspråk om Islam i riksdagen.

För närvarande sviker det svenska samhället, och framförallt svensk vänster, de kvinnor, barn och ungdomar som växer upp under Islam och hedersförtryck.
Detta är inget marginellt problem hos ett fåtal fundamentalister, det är sannolikt det absolut största förtrycket i modern svensk historia, med tiotusentals drabbade, som förvägras grundläggande mänskliga rättigheter och rörelsefrihet. Samtidigt som Alice Bah-Kunkhe skrattar ikapp med Islamister.

Låt mig anföra följande faktum:

http://www.dn.se/ledare/huvudledare/heder-utan-samvete/

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/rattigheterna-galler-for-alla_8288078.svd

Citat:
Enligt Ungdomsstyrelsens kartläggning Gift mot sin vilja riskerar till exempel 70000 ungdomar mellan 16 och 25 år att bli bortgifta mot sin vilja. I invandrartäta områden som Hjällbo i Göteborg och Rosengård i Malmö är det fler än en av fyra som lever med hotet, medan genomsnittet för riket är en på 20. Därtill kommer våld och hot om våld.

Smaka på den siffran. 70 000! Sjuttio jävla tusen människor. I Sverige.

I svenska moskéer predikar man öppet kvinnoförtryck, och inte en jävel bryr sig:

(FB) Den politiska likgiltigheten inför Islams människoförakt (Uppsala moské)

Citat:
"1. Allah(swt) säger i den Heliga Koranen i Sura An-Nisa'(4) ayat 34:
Hustrun har, som sig bör, rättigheter mot mannen motsvarande dem han har mot henne; hans rätt ligger dock ett steg framför hennes. Gud är allmäktig vis.
Al Yassas säger i tolkningen av denna ayat: "Allah berättar för oss i den här ayan att båda har rättighet mot varandra och att Allah givit mannen mer rättigheter än som kvinnan fått och de här extra rättigheterna är att kvinnan skall lyda mannen eftersom Allah(swt) säger i den Heliga Koranen i Sura An-Nisa'(4) ayat 34:
Männen skall ha ansvar för och omsorg om kvinnorna med den styrka och de andra företräden som Gud har gett dem, och i egenskap av kvinornas försörjare.

2. Mannen har rätt till sex. Enligt Bukhari och Muslim berättar Abu Hureira om en man som kallade sin hustru till samlag men hon vägrade och mannen somnade missnöjd med henne att änglarna förbannde henne den natten. Kvinnan kan vägra att ha sex med sin man om hon har en orsak(*). Äktenskapet är viktigt för att förhindra otukt, zina.

3. Kvinnan är ansvarig för hemmet. Bukhari berättar att kvinnan får inte fasta utan sin mans medgivande, hon får inte släppa in någon i hemmet utan sin mans tillåtelse och inte lämna hemmet utan sin mans tillåtelse. Inte släppa in någon som stör den friden i hemmet, en ovän eller någon som kan frästa till zina. Att inte gå till ställen som en muslim undviker, att vara ensam ute en kväll i riksfyllt område. Detta är den del av det vi tog upp i föregående khutbah om mannen skyldighet att skydda kvinnan i dunya men ockå för den evig elden.

4. Kvinnan skall ta hand om mannen och hemmet.

(*Orsaken man syftar på är menstruation eller sjukdomstillstånd, min notis)

Att detta vansinne tillåts fortgå i en sekulär västerländsk demokrati gör mig heligt förbannad.
Att så kallade vänstermänniskor blundar och låtsas som det regnar, samtidigt som problemen växer i utanförskapsområdena vi skapat är ett monumentalt svek som historien kommer döma hårt.

Den enkla sanningen är att gällande migrationsfrågan och Islam har SD 100% rätt i sak. Det är därför SD alltid vinner alla debatter. Inom partiet finns det smygrasistiska stolpskott som Söder och Ekeroth, och jag har inget till övers för SDs Kristna ådra.
Men alternativet är att låta Islam och hederskultur härja fritt, och det är för mig fullkomligt oacceptabelt.

Låt mig avsluta med följande citat från en av länkarna ovan:

Citat:
Sara Mohammad är ordförande i föreningen Glöm aldrig Pela och Fadime (GAPF), och en av landets främsta experter på hedersförtryck. Hon hävdar att politikerna är handlingsförlamade, eftersom de är rädda för att anklagas för rasism och islamofobi. Att de i flera decennier tagit hänsyn till de delar av kultur och religion som kommer i konflikt med mänskliga rättigheterna.

”Det är rasistiskt att inte bry sig, att inte visa solidaritet. Att ’ge rabatt’ på mänskliga rättigheter till människor från våra länder. De som tjänar på det är islamister och konservativa krafter, dem som vi rymt från”

TILLÄGG: Andra bidragande faktorer att närma sig SD är att flyktingmottagandet inte är rättssäkert för fem öre.

http://magasinetneo.se/artiklar/migranverket/

Asylvolymerna överväldigar Migrationsverket, 90% av asylanterna har slängt sina ID-handlingar och man har varken tid eller resurser att göra rättssäkra utredningar.
Resultatet blir att nyanlända, i maskopi med människosmugglarna, "gamar" systemet. Vi har således inte en susning om vilka vi släpper in i landet, men vi vet med säkerhet att det inte är de mest behövande, eftersom dessa kvinnor och barn sitter fast i flyktinglägren i krigets närområde.

På detta tillkommer att Gris-Bert tillåts bada i skattepengar.

(FB) Asylbaronerna

Over and out.
Senast redigerad av SigmenFloyd 2015-01-06 kl. 03:13.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in