2015-01-05, 02:17
Medlem
När det handlar om kultur bryr jag mig inte om en håll er kvar vid sin kulturella identitet som ingår i ens tidigare land och som man därför är uppväxt med. Så länge man accepterar den svenska kulturen och kulturarvet. Inte kräver att Sverige ska anpassa sig.

Bo i Sverige, arbeta, studera eller både och. Betala skatt och hålla sig ifrån kriminalitet. Uppnår en nysvensk det finns det inga problem med att bo här, leva här. Går man i en värdelös skola får man göra det bästa utifrån situationen. Studera för att kunna komma ifrån den skolan och bostadsområdet.
Citera
2015-01-05, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Jag är gift och har barn med en adopterad från Indien, så glöm att hudfärg och utseende spelar någon roll.

För mig är det en rättvisefråga ekonomiskt, och politiskt. Definitionen på integration är att majoriteten
skall anpassa sig efter de nya minoriteterna.
Assimilation att minoriteten skall anpassa sig efter majoriteten alltså ta seden dit man kommer.

En motfråga till dig, enligt budgeten kostar en asylsökande 600 000 kr per år.

Nyligen vägrade 60 st asylsökande att bo i Jämtland. Det motsvarar 36 milj kr.

Om du fick disponera 36milj att göra gått för, hur skulle du använda pengarna?

Ta in fler bidragstagare?

De levnadsöden du beskriver, ska jämföras med SOS barnbyar

Föräldralösa och övergivna barn får ett nytt hem och en familj i våra barnbyar. Som byfadder får du följa barnbyn du stödjer och se hur pengarna kommer till användning. 200 kr mån
http://www.sos-barnbyar.se/

1 asylsökande eller 250 barnlösa barn för samma kostnad.

Tack för ditt inlägg. Väldigt intressant! Jag gillar vart vi är på väg.

Precis jag som du förnekar inte att det finns problem med integrationen. Jag förnekar inte heller att det var väldigt synd att de 60 st asylsökande nekade boende. I många situationer hade jag nog tagit in fler politiska flyktingar eller krigsflyktingar på för dom pengarna, ja. Vi har kommit långt med både demokrati, normer och strukturer jämfört med många andra har vi vissa skyldigheter att hjälpa med människor i nöd. Vi har dessutom mycket plats för bostadsbyggen i vårt avlånga land. Jag anser att ett människoliv är mer värt än pengar. Att arbeta och tjäna pengar är inte allt i livet.

Det finns förutsättningar för bostadsbyggen med rätt lagstiftning, vilket resulterar i fler jobb. Alla som går ut gymnasiet har möjligheten att söka oss till utbildningar som gör att vi kan öppna eget eller arbeta på skola eller annan myndighet för att hjälpa dessa flyktingar som kommer från misär. Det är där vi b.la. kan skapa fler jobb och minska utanförskapet. Är det inte ett sånt Sverige vi vill se? Att fler jobb skapas från oss själva? Att vi tillsammans hjälper och kan möta flyktingströmmarna? Är inte de det politikerna hela tiden pratar om? "VI" Sverige? Eller är vi fastlåsta vid konsumera efter eget behov? Skaffa jobben för att enbart se till sig själv? Är vi svenskar alldeles för upptagna i vårt eget lyx?
Senast redigerad av magasingatan 2015-01-05 kl. 02:25.
Citera
2015-01-05, 02:29
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magasingatan
Givetvis inte. Jag ska nog redigera i texten att man får tänka fritt också, såklart!

Förnekar förekomsten av diskriminerade strukturer? Så du menar att en arbetsgivare gör ingen skillnad på en mörkhyad man med lite brytning kontra en etnisk svensk som båda söker jobb på exempelvis pressbyrån? Jag undrar bara så att jag förstår hur du menar. Har du gått från liberal, i såna fall från vilket parti? Till Sverigedemokrat? Eller har du precis börjat rösta så att du "alltid" har röstat på Sverigedemokraterna?

Tänka fritt..? Problemet är snarare att din tråd saknar frågeställning. Allt du producerat är ett gäng intersektionella schabloner som inte kunde vara mer ointressanta som utgångspunkt för en politisk diskussion.

Arbetsgivare utgår från meriter och vem de tror gör bästa jobbet när de anställer, vilket är precis vad de bör göra. Förresten är pressbyrån butiker franchise och ägs ofta av invandrare.

Ett stort, rikstäckande företag tycks alltså ha förtroende för våra nya svenskar och deras förmåga att representera företagsnamnet utåt. Hur förklarar du det inom ramen för teorin om strukturell diskriminering?

...

Jag tappade slutgiltigt hoppet om moderaterna och alliansen någon månad innan höstens val men har lutat åt SD -hållet två val innan dess.

Edit : jag är andra generationens invandrare. 😉

Edit 2: att kalla det för intersektionella schabloner är nog egentligen lite välvilligt. Du är minst sagt luddig. Men du har tveklöst formats i ett sådant tankeklimat.
Senast redigerad av PenisJuice 2015-01-05 kl. 02:55.
Citera
2015-01-05, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Tänka fritt..? Problemet är snarare att din tråd saknar frågeställning. Allt du producerat är ett gäng intersektionella schabloner som inte kunde vara mer ointressanta som utgångspunkt för en politisk diskussion.

Arbetsgivare utgår från meriter och vem de tror gör bästa jobbet när de anställer, vilket är precis vad de bör göra. Förresten är pressbyrån butiker franchise och ägs ofta av invandrare.

Ett stort, rikstäckande företag tycks alltså ha förtroende för våra nya svenskar och deras förmåga att representera företagsnamnet utåt. Hur förklarar du det inom ramen för teorin om strukturell diskriminering?

...

Jag tappade slutgiltigt hoppet om moderaterna och alliansen någon månad innan höstens val men har lutat åt SD -hållet två val innan dess.

Edit : jag är andra generationens invandrare. 😉

Först och främst var dessa schabloner som du kallar det främst av eget intresse intressant för mig att höra hur ni SD:are resonerar kring människor som ni kanske inte vill ha i Sverige? Ser ner på? Önskar annat? Eller inte bryr sig om? Sen om du tycker att det var en ointressant utgångspunkt är fine, tyck vad du vill. Andra har kommenterar kring andra tankar så jag förstår inte riktigt vad du låser dig vid.

Arbetsgivare utgår inte alltid utifrån meriter, arbetsintyg, cv o.s.v. Eller kommer det som en nyhet för dig? Det finns en strukturell diskriminering gällande rasism i vårt land.

Att ett stort företag, rikstäckande med internationell status som tycks ha förtroende för våra nya svenskar låter jävligt diffust? Men annars om det är inom företagets policy är det en god nyhet. Eller om det faktiskt blir realitet. Hur vill du att jag ska förklara det inom ramen för strukturell diskriminering? Känns som ett dött läge.. Jag förstår inte riktigt vad du vill nå ut med? Hjälp mig!
Citera
2015-01-05, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Får man gissa på att trådstartaren (som på forat tidigare tyckt att sverigedemokrater kan "plågsamt dö") botaniserat i floran av Sd-politiker och hittat en sextett med icke-svensk bakgrund och där alla kanske inte var kursettor? För att efter tio sidor av vad han hoppas ska fyllas av rasistiska tillmälen sedan plocka upp det här ur rockärmen?

Ehh.. Jag bor i kollektiv med ett par vänner. Jag är inte ensam om min dator. Men jaja, jag behöver inte förklara mig Jag vore tacksam om du kunde hålla dig till ämnet i alla fall
Citera
2015-01-05, 04:57
Medlem
Sprattelvinkelns avatar
Jag summerar min åsikt så här istället:
Hudfärg och härkomst spelar ingen som helst roll. Beteende och värderingar spelar dock stor roll, oavsett vem du är, svensk eller ej. Egentligen finns det inget mer att säga angående dina exempel.
Visst, invandrare begår mer brott och tenderar att ha konstiga religiösa värderingar, ställa krav, missköta sig osv (mer än den typiske svensken alltså). Det gillar jag såklart inte, men det är inget jag skulle gå till val på. Finns många invandrare som tvärt om är extraordinärt trevliga.

Men varför håller jag med SD i invandringsfrågan då?

Jag är emot massinvandringen (notera mass) av flera skäl. Dels (främst) ekonomiska, men även av, hör och häpna, solidariska skäl. Det går inte förneka att den genomsnittlige somaliern (exempelvis) som söker sig till Sverige, inte är eftertraktad av svenska arbetsgivare. Det finns massvis med unga friska svenskar som både kan språket och har utbildat sig som söker jobb. Om inte de kan få jobb, varför skulle någon som inte kan språket och som inte har utbildning få det då? Nej, de blir förstås i behov av bidrag under en väldigt lång tid. Detta kostar såklart massvis med pengar. Att säga att den typen av invandring, som också utgör majoriteten (endast en bråkdel är direkt eftertraktade/headhuntade av svenska företag), är lönsam rent ekonomiskt är alltså inget jag tror på.

För varje av dessa individer som kommer till Sverige och får bidrag som räcker till läsk godis och iPhones, skulle säkerligen ett tiotal (om inte mer) svältande afrikanska barn kunna räddas på plats, för samma peng. Sjuklövern väljer uppenbarligen att låta de 10 afrikanska barnen svälta för att ge en (1) människa ett lyxliv (jo minsann, fråga de afrikanska barnen).

Här har jag en fråga till dig (jag antar att du förespråkar massinvandringen), rent solidariskt, varför tycker du att 10 afrikanska barn (säkert fler, men bara för poängen skull) ska svälta för att ge en människa ett lyxliv i Sverige? Varför är det så snällt? Jag tycker det är direkt elakt.

Hur som helst så vill inte jag att alla dessa miljarder ska riktas om till att hjälpa afrikanska barn, utan mycket bör sparas in. Idag blir varannan svensk kvinna fattigpensionär. Hälften av alla äldre är undernärda, och närmre 15 000 av dem riskerar att dö på grund av det. Sen behöver det riktas resurser till i princip allt annat inom samhället också. Skolresultaten sjunker, försvaret är näst intill obefintligt, vården kan bli mycket bättre osv. Det tycker jag personligen ska prioriteras.

Sist men inte minst kan jag avslöja att jag inte röstat på SD, även om jag funderar på det.
Senast redigerad av Sprattelvinkeln 2015-01-05 kl. 05:01.
Citera
2015-01-05, 07:57
Medlem
Citat:
Kort och gott sagt undrar jag hur Sverigedemokrater, alltså ni, ni Sverigedemokrater som röstar på partiet förhåller sig till invandrare och andra generationens invandrare.

Om man bedömer att politikerna bör ges lite konkurrens i sina interna floskeltävlingar, så finns det idag troligtvis bara ett verkningsfullt alternativ. Samband saknas med förhållande till olika personer, såsom du intresserar dig för.

Hade inte politikerna getts sådan makt genom ett brutalt skatteuttag, så hade vi inte behövt bekymra oss så mycket om vad alla andra ska tycka och göra i riksdagsvalet.
Citera
2015-01-05, 09:17
Medlem
Citat:
Tack för ditt inlägg. Väldigt intressant! Jag gillar vart vi är på väg.

Precis jag som du förnekar inte att det finns problem med integrationen. Jag förnekar inte heller att det var väldigt synd att de 60 st asylsökande nekade boende. I många situationer hade jag nog tagit in fler politiska flyktingar eller krigsflyktingar på för dom pengarna, ja. Vi har kommit långt med både demokrati, normer och strukturer jämfört med många andra har vi vissa skyldigheter att hjälpa med människor i nöd. Vi har dessutom mycket plats för bostadsbyggen i vårt avlånga land. Jag anser att ett människoliv är mer värt än pengar. Att arbeta och tjäna pengar är inte allt i livet.

Det finns förutsättningar för bostadsbyggen med rätt lagstiftning, vilket resulterar i fler jobb. Alla som går ut gymnasiet har möjligheten att söka oss till utbildningar som gör att vi kan öppna eget eller arbeta på skola eller annan myndighet för att hjälpa dessa flyktingar som kommer från misär. Det är där vi b.la. kan skapa fler jobb och minska utanförskapet. Är det inte ett sånt Sverige vi vill se? Att fler jobb skapas från oss själva? Att vi tillsammans hjälper och kan möta flyktingströmmarna? Är inte de det politikerna hela tiden pratar om? "VI" Sverige? Eller är vi fastlåsta vid konsumera efter eget behov? Skaffa jobben för att enbart se till sig själv? Är vi svenskar alldeles för upptagna i vårt eget lyx?

Merit Wager fd flyktingombudsman och anställd på migrationsverket

"Att följa sin egen utlänningslag, underblåser misstro och därmed fientlighet och misstänksamhet mot de relativt få (se på de nordiska länderna!), som enligt lag ska beredas en fristad och ges skydd här.
Sveriges oförmåga att efterleva sina egna lagar och upprätthålla den reglerade invandring som man faktiskt enats om i riksdag och regering, är förödande. På alla sätt. Och rapporteringen om hur illa det är ställt, såväl i boken där miggorna berättar (Inte svart eller vitt utan svart och vitt) och här på bloggen, är det ingen som lyssnar på. Man lyssnar alltså, i Sverige, hellre på bedragare och lycksökare som ljuger, än på människor som dag ut och dag in, år efter år, berättar om de lögner och påhittade historier, falska nationaliteter, falska namn, falska åldrar etc som de tvingas lyssna på! Det är inte bara skamligt, det är också häpnadsväckande att ett land är så destruktivt och så lite bryr sig om konsekvenserna av att man överger den reglerade invandringen till förmån för bluff- och försörjningsinvandring!
Notera: All asylinvandring är inte bluff och bedrägeri! Bara så att inte någon får för sig att påstå att det är vad miggorna säger. Eller jag. Jag kan bara be den som läser miggornas berättelser att läsa dem ordentligt och ta in vad där står, inte leta efter något att vinkla och vrida på ett sätt som texterna inte alls säger."

http://meritwager.wordpress.com/2012/05/02/en-migga-kommenterar-igen-fragan-om-asylsokande-minderariga/

"Totalt är 177.000 giltiga svenska pass försvunna".

Vissa tappar sitt pass 20 ggr och får nya. Ett svensk pass kostar upp till 80 000 kr.

90% av asylsökande visar aldrig ID handlingar ett perfekt sätt att byta identitet är att använda svenska passet för att ta sig hit. Men inte visa det här, så får man en ny identitet här, man kan vara eftersökt i hemlandet.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/ligor-tjanar-miljoner-pa-svenska-pass/

"Det finns många åsikter om invandringens effekter på de svenska skolresultaten. Men vi behöver varken främlingsfientliga överdrifter eller välvilliga skönmålningar – det råder nämligen ingen brist på fakta i frågan. Det finns betydande skillnader vad gäller skolresultat mellan invandrade och svenskfödda. Det framgår tydligt av SCB:s rapport Integration – en beskrivning av läget i Sverige från december 2013. Om man ser till meritvärdet, som sammanfattar slutbetygen från grundskolan, så har utlandsfödda, som kommit till Sverige från så gott som hela världen, lägre meritvärde än svenskfödda."

http://fof.se/tidning/2014/7/artikel/skolans-vaxande-kunskapsklyftor.

Det handlar alltså inte om att se ner på människor utan att använda resurser (pengar) effektivt och rättvist.

Jag ser SD som en demokratirörelse som är mobbad av godhetsapostlar som tror att blåögd altruism är vägen framåt.

Avslutningsvis ekonomipristagaren Milton Friedman som även nationalekonomen Assar Lindbeck (S) håller med om "Ett land kan ha fri invandring och ett land kan ha ett välfärdssystem, men aldrig båda samtididigt"
Senast redigerad av rusellpeters 2015-01-05 kl. 09:27.
Citera
2015-01-05, 11:16
Medlem
snurresnigels avatar
Massinvandring till Sverige ska inte förekomma om det kostar Sverige och alltså oss som bor här och betalar, som t.ex. jag, nästan 100 000 i skatt per år.
Jag vill att mina skattepengar ska gå tillbaka till mig och mina barn i form av förbättrad sjukvård, förbättrad skola, utvecklingen av infrastrukturen, vägar, bättre faciliteter o.s.v. Inte att en del går till folk som lever på bidrag och till ökade kostnader för rättsväsendet om brott och kriminaliteten ökar.

Det har absolut ingenting med hudfärg att göra och nästan inte heller med religion (dock är vissa saker med islam inte lämpliga i Sverige).

Jag är främst emot flyktinginvandring och invandring av personer utan utbildning, gamla personer o.s.v. Om Sverige gynnas av invandringen och kan hantera invandringen med "planer"/program för dom med språk, boende finns och hög chans att dom får jobb så gärna för mig.

Sammanfattningsvis så vill jag att man ska ha koll på invandringen så att det inte blir för stor kostnad för Sverige. En invandrad person som kommer hit och mest lever på bidrag är en STOR kostnad för samhället och alltså för skattebetalarna. Och det beror inte bara på personen, t.ex. inte har utbildning eller vill lära sig svenskan, utan det kan även bero på arbetsmarknaden.

Jag är inte i närheten av att känna någon empati för flyktingar flera hundra mil härifrån om risken är stor att dom ska börja leva på bidrag i Sverige. Däremot är jag en väldigt varm människa till mina nära och kära och hjälpsam till personer jag bara stöter på ute som behöver hjälp o.s.v.
Vad gäller hjälp över länders gränser är jag alltså som många andra egoistisk. Och detta går inte att koppla till hudfärg. Jag hatar rasister!
Senast redigerad av snurresnigel 2015-01-05 kl. 11:44.
Citera
2015-01-05, 12:27
Medlem
FreeThinkers avatar
Du gör misstaget att tro att vi värdesätter människor efter deras etnicitet och prestation. Under vilka förhållanden de kom hit eller hur deras band till Sverige ser ut är helt ovidkommande.

Det enda relevanta i frågan är om de är flyktingar enligt FN konventionen och då bör de få asyl. Inga "särskilt ömmande skäl" eller Blanco asyl ska ges.

Anhörig invandring och uppehållstillstånd ska behandlas enligt gängse regelverk. Igen så är etnicitet inte en faktor så länge alla andra krav uppfylls. Försörjningskrav ska krävas från alla förutom de som omfattas av flyktingkonventionen vilket borde uppgå till några enstaka procent av alla utgivna Put.
Citera
2015-01-05, 12:57
Medlem
mrbananbrallans avatar
Citat:
Hallå!

Jag funderade på en frågeställning på vägen hem idag som jag har gjort många gånger förr. Eftersom jag inte vet av någon Sverigedemokrat eller någon som har lika "sträng" syn på invandringspolitiken som denne högerfalang har i min umgängeskrets, vänder jag mig till Flashback forum. Jag måste tillägga att jag står till vänster i mitt politiska synfält och skulle gärna gilla om diskussionerna förhåller sig personliga, konstruktiva med en gnutta intelligens. Jag är öppen för diskussion!

Kort och gott sagt undrar jag hur Sverigedemokrater, alltså ni, ni Sverigedemokrater som röstar på partiet förhåller sig till invandrare och andra generationens invandrare. Inte vad som står i partiprogrammet eller vad Åkesson eller någon annan politiker från SD har sagt eller skrivit. Jag plockar några exempel. Låt mig gå igenom sex av dessa

Ex 1. Adopterad utanför Europas gränser med annan hudfärg än "svensk vit". Växer upp i familj med god ekonomi. Klarar av grundskola och även universitet.

Ex 2. Adoption utanför Europas gränser med annan hudfärg än "svensk vit". Växer upp i en familj med god ekonomi. Klarar med svårigheter av grundskolan. Kommer aldrig studera på universitet. Har rört sig i stökig miljö under sin uppväxt med mycket bus som inte passar in i normativa samhället. Kommer ha svårigheter med jobb även om föräldrarna bistår med pengar till och från. Stämplar via arbetsförmedlingen.

Ex 3. Uppvuxen med föräldrar som har flytt från krigsdrabbat land. Trasig ekonomi. Bor i lägenhet i förort. Personen i fråga har haft svårt att anpassa sig i svenska skolsystemet men klarar ändå grundskolan. Kommer aldrig plugga på universitetet. Stämplar via arbetsförmedlingen. Har en liberal syn på droger. Uppväxt med annan religion än kristendom men utöver ej själv. Har vänner både som är etniska svenskar samt med etniskt ursprung från andra länder. Pratar god svenska. Ytterst lite brytning bara på enstaka ord. Flitig användare av slang.

Ex 4. Uppvuxen med föräldrar som flytt från krigsdrabbat land. Trasig ekonomi. Bor i lägenhet i förort. Personen i fråga tog sig aldrig igenom skolan. Liberal syn på droger. Halvt kriminell i övrigt. Utöver annan religion än kristendom. Umgås i större del med personer med andra etniska ursprung än svensk. Socialförsäkringen samt arbetsförmedlingen blir dennes vän och ovän.

Ex 5. Uppvuxen med föräldrar från krigsdrabbat land. Trasig ekonomi. Bor i lägenhet i förort. Personen i fråga tar sig igenom grundskola samt universitet utmärkt. Har anpassat sig till den svenska kulturen med många svenska vänner men bibehåller även sitt etniska, kulturella arv via exempelvis släktmiddagar, bröllop o.s.v. Alltså, personen i fråga använder både de svenska kulturella arvet som identitet som denne får men även sitt etniska kulturella arv som identitet.

Ex 6. Kommer till Sverige i ungdomen. SFI nästa! Kommer alltid vara stämplat via Arbetsförmedlingen så länge denne inte har ett jobb. Bibehåller till större delar sitt etniska ursprung som identitet förutom svenska tjejer. Arbetslös stora delar av sitt liv så länge denna bor i Sverige. Pratar svenska med kraftig brytning. Pratar alltid sitt etniska ursprungsspråk med sina vänner och familj.

Jag är hemskt nyfiken på höra hur ni resonerar. Mina sex exempel var endast tänkt som en "inkörare" till en diskussion. Dessa sex exempel är bland vår vardag i Sverige så jag tog dessa exempel för enkelhetens skull. (redigerat). Ni får även diskutera och tänka fritt. Såklart!!

Flashback forum är som sagt ett stort diskussionsforum och detta är givetvis min förhoppning. Jag uppskattar om troll (som ni kallar det) håller sig på avstånd och andra spyfärdiga kommentar.

Över och ut!
Gatan är fin

ursäkta men det märks att du är en del av det hjärntvättade folket, du radar upp punkt efter punkt som det hela tiden tjatas om i media, är media representativt för vad folk som röstar sd tycker?

sd har inte på ngn punkt i sitt program påpekat att ngn med speciell hudfärg inte är välkommen här, i så fall var?

sd har flera invandrare i sitt parti som "vaknat" de är INTE VITA, varför haka upp sig på hudfärg, återigen, de flesta som lever här i sverige bryr sig inte om hudfärg.

det enda sättet att besvara dina lite barnsliga frågor är detta:

vi tar in alldeles för många människor i förhållande till vad som är fungerbart i ett välfärdssamhälle (100000 per år, fler framöver).

vi tar in människor från länder där de knappt har ett fungerande utbildningssystem.

vi tar in människor som till största delen slänger sina pass, det säger sig självt att många krigsförbrytare, våldtäksmän, mördare etc glider in som på ett bananskal, vill du ha det så?

det som de styrande vill är "söndra och härska" genom en alldeles för hög invandring, de skiter fullständigt i den felöversatta meningen "allas lika värde", de flesta vi tar in har låg eller obefintlig utbildning och passar perfekt för att sänka de lägsta lönerna.

även om vi skulle ta emot 100000 danskar så är det inte hållbart om de flesta går hemma med BIDRAG i minst 7-10 år, är du beredd att offra din pension och dina barns framtid för detta?

varför tror du att regeringen om de ska vara så himla HUMANA struntar i att fokusera på de fattiga barnen i afrika som dör av svält varje dag, varför tar vi inte in 100000 från afrika istället, de är barn och barn klarar sig sällan själva, det gör däremot skäggbarnen.

varför ska vi dra in på biståndet för att hjälpa några få hit istället för att hjälpa fler där det är värst?

de få som tar sig hit med utbildning gör så att vi URHOLKAR vissa fattiga länder på den lilla kompetens som faktiskt finns, är det bra?
för sverige är det bra, är det bra för irak, att alla läkare sticker, afghanistan samma sak?

87% av svenskarna är själviska och de inser inte att vi skadar mer genom massinvandring än vi hjälper.
Citera
2015-01-05, 13:19
Medlem
Nu röstade jag visserligen inte på SD i senaste valet pga att jag inte riktigt litar på deras agenda, men sympatiserar till stor del med det officiella partiprogrammet.

Ex 4: Är en produkt av en dålig integrationspolitik. Finns idag ingen enkel lösning att anpassa dessa. En förlorad grupp. Vi får hoppas på att deras barn bryter mönstret.

Ex 6: Ställ högre krav på dessa att vilja bli svenskar. Annars ha som mål att hjälpa dom återvända till sina hemländer.

Övriga ex: Inga problem. Att sympatisera med SD:s politik har för min del inget att göra med att jag ser ner på andra människor från andra länder. Tvärtom ser jag det som att det är just det sjuklövern gör. Dom har en grundsyn om att Sverige är ett bättre land än alla andra länder och att enda lösningen att hjälpa människor är att ta hit alla flyktingar, handikappade etc. Jag menar att man istället borde respektera alla andra länders kulturer och människor, inte försöka förändra eller försvenska dom, utan acceptera dom som dom är och inrikta alla humanitär hjälp så nära deras hemländer som möjligt. Att ta pengar från skola, sjukvård och omsorg för att hjälpa den lilla procent flyktingar som via kriminella smugglingsligor lyckas ta sig hit är fullständigt förkastligt, tycker jag. Lägg hellre en mindre peng och hjälp många många fler lokalt. Som det är nu utarmar vi dessutom många länder på deras högutbildade och "elitbefolkning" och låter deras fattiga ha ett helvete i flyktingläger etc. Hjälp dessa istället. Det är för mig en mycket bättre människosyn än den rasistiska grundsyn som sjuklövern har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in