2015-01-04, 14:20
Medlem
Hej!

Jag har en katalog med bilder på datorn som jag vill ha i ett album i bilder appen på min telefon, men jag fattar fasen inte hur man gör. Antar att man måste synkronisera och ha sig men jag hittar inte riktigt det i iTunes. Är inte intresserad av att synkronisera allt jag har, jag vill bara få över en specifik mapp med bilder. Jag förstår inte varför det ska va så krångligt!!

Har senaste versioner av OS på båda enheterna samt senaste iTunes.
Citera
2015-01-04, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henk2055
Hej!

Jag har en katalog med bilder på datorn som jag vill ha i ett album i bilder appen på min telefon, men jag fattar fasen inte hur man gör. Antar att man måste synkronisera och ha sig men jag hittar inte riktigt det i iTunes. Är inte intresserad av att synkronisera allt jag har, jag vill bara få över en specifik mapp med bilder. Jag förstår inte varför det ska va så krångligt!!

Har senaste versioner av OS på båda enheterna samt senaste iTunes.
http://support.apple.com/sv-se/HT4236
Citera
2015-01-20, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Datormannen
http://support.apple.com/sv-se/HT4236

Funkar fint med en mapp, men om jag vill föra över två mappar? Den byter då bara ut den första jag laddade upp mot den andra...
Citera
2015-01-21, 17:18
Medlem
Citat:
Funkar fint med en mapp, men om jag vill föra över två mappar? Den byter då bara ut den första jag laddade upp mot den andra...

Gör en mapp som du syncar, med undermappar för de olika albumen
Citera
2015-01-21, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Gör en mapp som du syncar, med undermappar för de olika albumen

Grejen är den att jag jobbar lite som fotograf och har tusen och åter tusentals bilder gediget sorterade i mappar och undermappar efter kunder, events osv, osv. Jag tänker inte på nåt sätt ändra i den strukturen jag har. Det är ett alldeles för stort och omfattande jobb då det handlar om väldigt mycket bilder plus att jag inte vill ändra i hur bilderna är organiserade. Jag använder dessutom Lightroom och om jag ändrar i mapparna kommer det programmet balla ur och inte längre hitta bilder osv..

Jag ska visa en del bilder för en kund och behöver synka två mappar. Inte en, inte alla, utan två. känns helt absurt om detta inte skulle gå.
Citera
2015-01-22, 00:45
Medlem
Citat:
Grejen är den att jag jobbar lite som fotograf och har tusen och åter tusentals bilder gediget sorterade i mappar och undermappar efter kunder, events osv, osv. Jag tänker inte på nåt sätt ändra i den strukturen jag har. Det är ett alldeles för stort och omfattande jobb då det handlar om väldigt mycket bilder plus att jag inte vill ändra i hur bilderna är organiserade. Jag använder dessutom Lightroom och om jag ändrar i mapparna kommer det programmet balla ur och inte längre hitta bilder osv..

Jag ska visa en del bilder för en kund och behöver synka två mappar. Inte en, inte alla, utan två. känns helt absurt om detta inte skulle gå.

Nej, du kan inte ställa in två mappar i iTunes

Kopiera de två mapparna du vill föra över till en ny mapp och välj att synkronisera den?
Citera
2015-01-22, 02:35
Medlem
det ar ju bara till att markera de mappar som du vill fora over till din iphone.
-markera mapparna
-synca

inte komplicerat alls, men jag kanske missforstar dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in