Citat:
Ursprungligen postat av
Pappersvargen
Menar du att det ska stå till exempel "Pappersvargen avstängd en vecka för 1.01, Reklam och annonsering för inlägget Jag säljer min vara* till högstbjudande, startpris 100 kr. PMa för mer information?
Det är ju i så fall ett jättedåligt förslag. Då är ju anledningen till att jag blev avstängd fortfarande synlig och är ju fortfarande reklam för min försäljning.
*Här kan det stå till exempel gameboy, fåtölj, katt, hund, persiska matta eller vaddetnuär jag ska sälja.
Fast är du avstängd är det ju inte så att du eller någon annan har nytta av att "PMa mig"-reklamen visas.
Det var förstås bara ett exempel som lika gärna kunnat vara "Avstängd för referral-länk http://blaha/43", och då är det lite olämpligare att direktcitera.
Lite kontext för till exempel en 2.01-avstängning vore informativt och kan definitivt direktciteras, samma sak med typ 1.04 där inlägget i sig inte nödvändigtvis är hemskt, utan man snarare vill åt diskussionen som skulle följa, och det slipper man ju i en låst tråd där avstängningen bara ska placeras i ett sammanhang.
Å andra sidan är mervärdet i "Han ville att vi skulle samlas och döda judar" jämfört med "Avstängd för uppvigling" tveksamt..
Nej, det är nog smidigast att hålla sig till regelbrottsrubriceringen, så det här blev ett inlägg till ingen nytta till slut.