Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-25, 04:11
  #5101
Medlem
HugoHanssons avatar
Jag sitter här och har nyligen fotat en riktigt grann dolme. Jag vill spama lite bilder men det har ju varit så mycket snack och sånt i media om dickpicks så jag undrar helt enkelt om ni kvinnor tänder på kukar eller om ni inte gör det. Jag förstår inte. Har ni något emot kukar eller vad?
Citera
2017-11-25, 04:15
  #5102
Medlem
HugoHanssons avatar
Kvinnor vill ha ett liv va? En man på språng.. Men förklara tack; vafan är det...!
Är det inte så att kvinnor är materialister ända ut fingertopparna? Opportunister.
Spelar det nån roll om man visar upp några miljoner i aktier men vägrar använda dom till något annat än det absolut mest nödvändiga? Är man beta då? Den svenska kvinnan är fet och flottig. Dålig för mannen.
Citera
2017-11-25, 08:42
  #5103
Medlem
Buffymyloves avatar
Och att tro att män skulle stanna enbart för att sexet är njutbart är ju tämligen naivt. Ja de kommer antagligen höra av sig igen- för sex.

men är det bara sex de vill ha av en så räcker inte det som någon slags kvarhållande faktor för en relation.

Det här att tråden bygger på att kvinnor är ointresserade av sex eftersom kvinnor har lättare att få ligg överlag, men inte tar alla chanser de får kontra den ständigt sexuellt hungrige mannen som står med lemmen i hand, men inte får något, verkar missa några saker.
Citera
2017-11-25, 10:14
  #5104
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Och att tro att män skulle stanna enbart för att sexet är njutbart är ju tämligen naivt. Ja de kommer antagligen höra av sig igen- för sex.

men är det bara sex de vill ha av en så räcker inte det som någon slags kvarhållande faktor för en relation.

Det här att tråden bygger på att kvinnor är ointresserade av sex eftersom kvinnor har lättare att få ligg överlag, men inte tar alla chanser de får kontra den ständigt sexuellt hungrige mannen som står med lemmen i hand, men inte får något, verkar missa några saker.

Jag tror att en del killar missat att många tjejer gillar sex men att könen funkar lite olika kring sexet. Om man som kille tror att tjejer är exakt som män vad gäller sexbiten så får man nog googla/youtuba lite.

Som om vi tjejer skulle utgå från att män har samma sexualitet som vi 😂
Citera
2017-11-25, 10:23
  #5105
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Jag tror att en del killar missat att många tjejer gillar sex men att könen funkar lite olika kring sexet. Om man som kille tror att tjejer är exakt som män vad gäller sexbiten så får man nog googla/youtuba lite.

Som om vi tjejer skulle utgå från att män har samma sexualitet som vi 😂
Ja precis! Det blir en märklig utgångspunkt. Det är lite som att påstå att kvinnor inte är intresserade av att ta medicin när de är sjuka bara för att kvinnors kroppar kan reagera på läkemedel på andra sätt än män.
Citera
2017-11-25, 10:26
  #5106
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoHansson
Kvinnor vill ha ett liv va? En man på språng.. Men förklara tack; vafan är det...!
Är det inte så att kvinnor är materialister ända ut fingertopparna? Opportunister.
Spelar det nån roll om man visar upp några miljoner i aktier men vägrar använda dom till något annat än det absolut mest nödvändiga? Är man beta då? Den svenska kvinnan är fet och flottig. Dålig för mannen.

Var får ni killar allt ifrån 🙄 Det ger troligtvis ingeting i slutänden att döma alla tjejer efter några få tjejer man själv träffat och blivit besviken på. Uppbrott, nekanden och liknande är inte lätt här i livet och det låter faktiskt som om en del män här dömer kvinnor i gemen efter sina egna sämsta upplevelser med tjejer.

Tänk istället att "drömtjejen" finns där ute. Med den tanken i bakfickan, får killen en bättre eller sämre utstrålning ute på krogen, tro, än när han är sänkt av bitterhet ...?

Nåt annat att fundera på är förväntningar. T ex en tjej som tror att dejting, relationer och sex ska vara som att sväva på rosa moln kanske får komma ner på jorden, eftersom hon behöver jämka om killen ska trivas också. Översätt nu det till hur en kille vill ha det och vad han kan förvänta sig.
Citera
2017-11-25, 10:41
  #5107
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoHansson
Jag sitter här och har nyligen fotat en riktigt grann dolme. Jag vill spama lite bilder men det har ju varit så mycket snack och sånt i media om dickpicks så jag undrar helt enkelt om ni kvinnor tänder på kukar eller om ni inte gör det. Jag förstår inte. Har ni något emot kukar eller vad?

Det där är en typisk grej som killar "översätter" rakt av - jag gillar det här så då borde en tjej gilla det. Som kille kanske man blir glad av bilder på tittar, rumpa och andra kroppsdelar, eller hur.

Kom ihåg då att män är mycket mer visuella än kvinnor, ni tänder på det ni ser i mycket högre grad än tjejer.

Jag som tjej tänder på att killen jag gillar skickar bilder t ex på sig själv där han ler gulligt. Då känner jag mig träffad, att han tänker på mig, känner mig värdefull för honom, blir sugen på att kramas med honom och därmed också ha sex med honom. Ja du hör ju, det är mer som en hel roman kring tjejers sexualitet. Alla de där känslorna och tankarna går nästan omedvetet genom kroppen och lämnar bara en skön längtan efter killen, både mentalt och sexuellt.
Citera
2017-11-25, 10:58
  #5108
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allinmyhead
En sak som jag ogillar med kvinnor är deras långa startsträcka när det gäller sex (oftast).

Återigen tillbaka. Mannen ska jobba arslet av sig för att få sex och sedan dessutom se till att kvinnan får orgasm (inte det lättaste ibland).

Känslan av att ALLT jobb läggs på mannen... Därav kan man ju tro att kvinnor inte är lika intresserade av sex som män verkar vara. De verkar gilla allt runtomkring sexet mer.

Som om jag som tjej skulle säga typ "En sak som jag ogillar med män är deras korta startsträcka när det gäller sex".

Men så tänker jag inte för killar/tjejer är ju liksom olika och båda kan jämka lite så blir det bra. T ex när jag är i ett förhållande så kan jag ta en snabbis på morron innan jobbet då och då, för att det är skönt för båda. Men skulle vårt sexliv enbart vara snabbisar så skulle jag snart tröttna.

Tycker vi tjejer får hjälpa till att ta mer ansvar för vår egen orgasm faktiskt, vi vet ju bäst hur vi vill ha det och vad som känns skönt.

Om tjejer lärde sig mer om hur killar vill ha relationen och killar lärde sig mer om hur tjejer vill ha sexet - vi funkar ju olika - så skulle det bli mer sex på alla fronter, tror jag 🤗

Om du har lust så läs mitt svar i #5108, lite mer om hur tjejer funkar sexuellt.
Citera
2017-11-25, 15:51
  #5109
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Och att tro att män skulle stanna enbart för att sexet är njutbart är ju tämligen naivt. Ja de kommer antagligen höra av sig igen- för sex.

men är det bara sex de vill ha av en så räcker inte det som någon slags kvarhållande faktor för en relation.

Det här att tråden bygger på att kvinnor är ointresserade av sex eftersom kvinnor har lättare att få ligg överlag, men inte tar alla chanser de får kontra den ständigt sexuellt hungrige mannen som står med lemmen i hand, men inte får något, verkar missa några saker.
Du har nog bara en självinsikt som behöver lite mer arbete på och bryr dig endast om dig själv. Har man inte byggt upp några färdigheter på hur man skapar relation mer än att något feministpucko säger "män bryr sig bara om sex" ja då sätter kvinnan endast sitt värde i vaginan.
Citera
2017-11-25, 16:26
  #5110
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Du har nog bara en självinsikt som behöver lite mer arbete på och bryr dig endast om dig själv. Har man inte byggt upp några färdigheter på hur man skapar relation mer än att något feministpucko säger "män bryr sig bara om sex" ja då sätter kvinnan endast sitt värde i vaginan.
Fast det det vet du inget om. Jag har haft flera långa relationer. Jag påstår inte att alla män bara bryr sig om att ligga, det jag påstår är att bra sex inte är någon garanti för att det ska bli mer än det.
Citera
2017-11-26, 00:46
  #5111
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Nej. För att män inte är intesssrade av Annat än egen njutning. Jag gillar att ge njutning, och gör det gärna med en partner men det är sällan man får tillbaka något
Ehm.
För mig är det nästan tvärtom. Jag bryr mig mer om kvinnans njutning än min egen.
Det verkar inte uppskattas av kvinnorna, för ingen kvinna gillar mig/vill fortsätta träffas.
Citera
2018-02-20, 21:52
  #5112
Medlem
Babianens avatar
Här är ett till exempel på att kvinnor hatar sex, Dear Abby: I love my husband but hate the sex

Citat:
DEAR ABBY: I’m not attracted to my husband. I love him and don’t want to live without him, but I do not want to be physically intimate with him.

I know it is unfair to him, and I have tried everything from antidepressants to meditation to diet, but nothing works.

I used to have a high libido, but I haven’t wanted to have sex with him in years. We do it maybe two or three times a month because I force myself to, but it is unpleasant for me. He doesn’t want to guilt me into sex and hates that I force myself, but he has a very high libido.

We are in our mid-20s and I know this is killing him — and us.

så här är det för majoriteten av kvinnorna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback