Citat:
Ursprungligen postat av
Daftdark
http://media.giphy.com/media/pHMtogPBHC7Cg/giphy.gif
Citat:
Inom inget annat område skiljer det så mycket mellan kvinnors och mäns syn på lycka som sex. När kvinnor och män fick kryssa för alternativ som ger lycka i Inizios undersökning valde 54 procent av männen sex, mot 28 procent av kvinnorna.
Kvinnorna rankade nästan alla alternativ högre – inte bara barn, barnbarn, vänner och partner, utan också sådant som motion, naturen och musik/dans.
Citat:
Resultatet när det gäller sex är slående: 54 procent av männen anger att de blir lyckliga av sex, mot 28 procent av kvinnorna.
– Jag kunde ana att det var skillnad, men inte så stor, kommenterar Linn Heed, leg psykoterapeut och sexolog.
Citat:
Vad gör män olyckliga? Svaret är att många män i en relation uttrycker att de ligger för lite. Generellt sett är sex väldigt viktigt för män, och de förstår inte varför de ska vara i ett förhållande över huvud taget om inte den biten fungerar. Jag tror att sex scorar högt när det gäller mäns lycka för att det är något de längtar efter.
– I allmänhet ser kvinnor mer till helheten i en relation. Fler är nöjda med trygghet, bra ekonomi och att det fungerar med barnen – alltså familjeprojektet.
Är det så att kvinnor nöjer sig med halvdant sex och därför inte får ut lika mycket lycka?
– I längre heterosexuella förhållanden så är ofta kvinnan mer trött och sliten, och tycker att det är helt okej att ha sex en gång i månaden. Sex är inte så prioriterat för kvinnor – på det sättet nöjer de sig.
– Jag har hört många kvinnor som tycker det verkar enklare och mer kravlöst att bo med en väninna.
1) Läs det här igen brahs,
Citat:
– I längre heterosexuella förhållanden så är ofta kvinnan mer trött och sliten, och tycker att det är helt okej att ha sex en gång i månaden. Sex är inte så prioriterat för kvinnor
Citat:
– Jag har hört många kvinnor som tycker det verkar enklare och mer kravlöst att bo med en väninna.
sex 1 gång per månad är helt normalt för kvinnor precis som jag har sagt i den här tråden,
2) Här kan ni se vad kvinnor vill ha i en relation,
Citat:
Fler är nöjda med trygghet, bra ekonomi och att det fungerar med barnen – alltså familjeprojektet.
alltså försörjning och familj. Ingen är intresserad av kuk brahs.