2017-02-03, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Exakt, det är åsikter.

Ofta när man frågar personer något, så ger dom en förskönad bild utav vad dom tror antingen att dom gillar, eller vad som kommer få dom att se bra ut. Vill du ha bättre svar, så är det inte en kryss enkät du ska skicka runt mellan hundra elever.

Bättre att gå in i hjärnan och mäta vågor, se hur kroppen reagerar och på vad för stimuli det reagerar på.

Jqg förespråkar också hjärnscanningar.

Men varför skulle kvinnor ljuga och säga att de inte gillar sex för att egentligen älska det? motivet?
Citera
2017-02-03, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Daftdark
Jqg förespråkar också hjärnscanningar.

Men varför skulle kvinnor ljuga och säga att de inte gillar sex för att egentligen älska det? motivet?

Båda sidorna ljuger i det här fallet.

Killar älskar sex och tror att det är the shit i varje förhållande. Men i verkligheten så skulle det inte vara lika attraktivt att ligga med en jobbig och otacksam sugga, enbart för att hon har hög sexlust.

Kvinnor älskar sex, men tror att mycket annat spelar roll. I verkligheten behöver hon mer stimuli än att killen tar av henne trosorna. Något som verkar hända ofta i längre förhållandet. Leken och förspelet tar slut.
När allting är ordnat (vilket står i "artikeln") när allt är lugnt, barnen är lagda och om killen då bara tar sig tid till att lyssna på henne ett tag, få henne att gå ner i varv, flörta lite, kramas, kyssas, bygga sexuell stämning, tafsa lite, backa av. Ja, då tittar kvinnans sexualitet fram. Men det krävs mer än vad killar är villiga att investera idag.

Killen. Sex är viktigast. Nåja. I en drömvärld kanske.
Tjejen. Annat är viktigast. Nåja, du hade inte stannat länge om killen var asexuell.
Citera
2017-02-03, 21:39
Bannlyst
Förövrigt är kvinnor knappt medvetna om det här. Dom vet knappt varför dom förlorar känslor för sina män.
Det är för att dom baserar allt på vad dom känner i stunden. Dom är mer i kontakt med sina känslor än vad killar är. "nu mår jag bra, nu vill jag ha sex". "nu känns det som att jag måste ha sex, nu är du jobbig, öööööhh jag har ont i huvudet idag! Nej, jävlar och där slog mensen till också, godnatt! ".

Och det är mannens uppgift att se till att hon känner sig lugn och trygg. Gör han det, kommer han få trefald tillbaka.
Senast redigerad av therefore 2017-02-03 kl. 21:46.
Citera
2017-02-04, 00:32
Medlem
Kgjjs avatar
Citat:
Kvinnor älskar sex, men tror att mycket annat spelar roll. I verkligheten behöver hon mer stimuli än att killen tar av henne trosorna. Något som verkar hända ofta i längre förhållandet. Leken och förspelet tar slut.
Men tror? Nej, de tycker att annat spelar roll. Världen kretsar inte kring sex för de flesta kvinnor, utan det finns andra saker.
Citera
2017-02-04, 00:33
Medlem
Kgjjs avatar
Citat:
Förövrigt är kvinnor knappt medvetna om det här
Nej, låt mig gissa, du vet bättre hur kvinnor funkar än dem själva?
Senast redigerad av Kgjj 2017-02-04 kl. 00:37.
Citera
2017-02-04, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kgjj
Nej, låt mig gissa, du vet bättre hur kvinnor funkar än dem själva?

Jag vet att du är en tjej, och att det är jobbigt för dig att höra.

Du behöver inte huggas. Jag älskar kvinnor.
Citera
2017-02-04, 00:39
Medlem
Kgjjs avatar
Citat:
Jag vet att du är en tjej, och att det är jobbigt för dig att höra.

Du behöver inte huggas. Jag älskar kvinnor.
Det är snarare för ditt ego infon var jobbig att höra, därför försöker du prata bort den och låtsas att undersökningen inte är giltig med argumentet att du skulle veta bättre än alla kvinnor som svarat om sina egna liv.
Senast redigerad av Kgjj 2017-02-04 kl. 00:47.
Citera
2017-02-04, 00:47
Bannlyst
Citat:
Det är snarare för ditt ego denna info var jobbig att höra, därför försöker du prata bort den och låtsas att undersökningen inte är giltig med argumentet att du skulle veta bättre än alla kvinnor som svarat om sina egna liv.

Undersökningen på vad? 100 människor som har svårt att förstå sig själva? Vilka var dessa människor? Jag fick då aldrig kryssa i något. Vad bevisade det exakt.
Citera
2017-02-04, 00:59
Medlem
Kgjjs avatar
Citat:
Undersökningen på vad? 100 människor som har svårt att förstå sig själva? Vilka var dessa människor? Jag fick då aldrig kryssa i något. Vad bevisade det exakt.
Studien bygger på 16 000 utfrågade.

Som har svårt att förstå sig själva? Vad har du för grund till det påståendet? Bara för att du inte vill att det som står i den länkade artikeln ska vara sant så betyder det inte att andra har svårt att förstå sig själva. Varför tror du att du förstår 16 000, eller ens 100 personer du inte ens känner bättre än dem själva? Forskare kanske ska sluta upp med forskning överhuvudtaget där personers åsikter efterfrågas, med argumentet att de ej förstår sig själva och sedan går de över till att fråga dig istället? Om det var en allmän uppfattning att folk inte förstår sig själva skulle inte sådan forskning bedrivas överhuvudtaget.
Senast redigerad av Kgjj 2017-02-04 kl. 01:02.
Citera
2017-02-04, 01:07
Bannlyst
Citat:
Studien bygger på 16 000 utfrågade.

Som har svårt att förstå sig själva? Vad har du för grund till det påståendet? Bara för att du inte vill att det som står i den länkade artikeln ska vara sant så betyder det inte att andra har svårt att förstå sig själva. Varför tror du att du förstår 16 000, eller ens 100 personer, du inte ens känner bättre än dem själva? Forskare kanske ska sluta upp med forskning överhuvudtaget där personers åsikter efterfrågas, med argumentet att de ej förstår sig själva och sedan går de över till att fråga dig istället? Om det var en allmän uppfattning att folk inte förstår sig själva skulle inte sådan forskning bedrivas överhuvudtaget.

Du kallar dessa för forskare? Skicka runt en lapp att kryssa i?
Är det bra betalt som forskare? Har lite lappar här hemma jag skulle kunna fylla med frågor nämligen.

Många kvinnor säger att dom inte förstår kvinnor. Många kvinnor säger att dom inte förstår varför känslorna för deras män försvunnit. Dessa tycker du vi ska sätta att fylla i lappar?

Skrev ju det. Kvinnor hade dumpat en asexuell man på direkten. Sen påstår du att sex inte är allt?
Citera
2017-02-04, 01:09
Medlem
Kgjjs avatar
Citat:
Du kallar dessa för forskare? Skicka runt en lapp att kryssa i?
Är det bra betalt som forskare? Har lite lappar här hemma jag skulle kunna fylla med frågor nämligen.

Många kvinnor säger att dom inte förstår kvinnor. Många kvinnor säger att dom inte förstår varför känslorna för deras män försvunnit. Dessa tycker du vi ska sätta att fylla i lappar?

Skrev ju det. Kvinnor hade dumpat en asexuell man på direkten. Sen påstår du att sex inte är allt?
Bara för att vissa hade dumpat en asexuell man så innebär det inte att sex är allt för dem? Det betyder bara att de bryr sig om den punkten. Annat kan fortfarande vara viktigt och även rankas högre.
Citera
2017-02-04, 01:11
Bannlyst
Citat:
Bara för att vissa hade dumpat en asexuell man så innebär det inte att sex är allt för dem? Det betyder bara att de bryr sig om den punkten. Annat kan fortfarande vara viktigt och även rankas högre.

Absolut. Och när är absolut bästa tillfället för dig att ha sexy time med din man? När allting runtom är avklarat och ni kan ha en lugn och skön stund och ägna er helt åt varandra eller hur?

Men sex är inte viktigt? Vill du verkligen inte utforska allting med en man du älskar? Du ger aldrig några kinky förslag åt honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in