2016-03-28, 16:51
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chirho
Vi pratar inte om när kvinnan är hemma med barn. Alla kvinnor vill ha en kille som på många sätt står över henne för att de ska sägas "gilla sex". Gillar man sex om man ställer krav på att killen ska vara akademiker? Självklart inte. Killar ställer inte krav på att kärringen ska vara akademiker men ändå har de sex. Dina bortförklaringar och försök att dra mig ut på villovägar håller inte.

http://www.youtube.com/watch?v=tzFHt7nSqwg&t=17m50s

Kolla på det klippet och typ 40 sekunder framåt. Kvinnor gör vad som helst för att bli försörjda och skiter i vilken kille de ligger med. De särar sina ben för knarkkungar och blir i gengäld försörjda, dessutom upprätthåller de ett våldsamt samhälle där de belönar våldsamma killar.
Jag tror inte alla kvinnor kräver att killen ska ha mycket status eller akademisk bakgrund (finns många arbetslösa sk akademiker för övrigt),personligen ser jag gärna att en partner kan försörja sig däremot.

Äsch. Svenska kvinnor överlag vill kunna försörja sig själva i stor utsträckning, tycker inte dina exempel med knarkkungar hör hit.
Citera
2016-03-28, 16:51
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Alternativ b) är bäst.

Våldtäkt med andra ord?
Citera
2016-03-28, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Våldtäkt med andra ord?
Kvotering räcker som feminister "våldtar" vissa yrken bättre passande för män
Citera
2016-03-28, 17:01
Bannlyst
Citat:
Jag tror inte alla kvinnor kräver att killen ska ha mycket status eller akademisk bakgrund (finns många arbetslösa sk akademiker för övrigt),personligen ser jag gärna att en partner kan försörja sig däremot.

Äsch. Svenska kvinnor överlag vill kunna försörja sig själva i stor utsträckning, tycker inte dina exempel med knarkkungar hör hit.
Knarkexemplet är överdrivet men så ser det ut. I den här delen av världen så söker sig kvinnor istället till akademiker. Och liknelsen är tydlig, man söker sig inte till knarkkungen för att han är bra i sängen, utan för att han erbjuder försörjning. Man söker sig inte till akademikern för att han är bra i sängen utan för att han kan försörja horan.
Citat:
Våldtäkt med andra ord?
Nej inte våldtäkt, men avskaffar man kvinnans rätt till sin egen kropp, kvinnans rättigheter i att jobba sig uppåt och göra karriär så får kvinnor fler skäl till att vara med killar. Jag vill inte avskaffa rättigheterna men det är nästan så att man måste göra det för att ni ska få ett incitament för att ha sex med killar.

Kvinnor borde inte klara sig själv och bli matade av staten.
Citera
2016-03-28, 17:10
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Kvotering räcker som feminister "våldtar" vissa yrken bättre passande för män
Rimlig jämförelse 🙄
Citera
2016-03-28, 17:13
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Knarkexemplet är överdrivet men så ser det ut. I den här delen av världen så söker sig kvinnor istället till akademiker. Och liknelsen är tydlig, man söker sig inte till knarkkungen för att han är bra i sängen, utan för att han erbjuder försörjning. Man söker sig inte till akademikern för att han är bra i sängen utan för att han kan försörja horan.

Nej inte våldtäkt, men avskaffar man kvinnans rätt till sin egen kropp, kvinnans rättigheter i att jobba sig uppåt och göra karriär så får kvinnor fler skäl till att vara med killar. Jag vill inte avskaffa rättigheterna men det är nästan så att man måste göra det för att ni ska få ett incitament för att ha sex med killar.

Kvinnor borde inte klara sig själv och bli matade av staten.
Jag har levt i förhållanden som varit ekonomiskt jämställda, och så över de flesta jag känner. Inom en längre relation brukar det jämna ut sig.

Ja nu är ju vekligheten inte så, låter som en backlash med sisådär 150 år, och det är nog inte många, förutom sexutsvultna män som ser det som en vettig lösning.
Citera
2016-03-28, 17:23
Bannlyst
Citat:
Jag har levt i förhållanden som varit ekonomiskt jämställda, och så över de flesta jag känner. Inom en längre relation brukar det jämna ut sig.

Ja nu är ju vekligheten inte så, låter som en backlash med sisådär 150 år, och det är nog inte många, förutom sexutsvultna män som ser det som en vettig lösning.
Standardsvaren utan mycket substans, varför diskuterar du om du ändå ska avfärda allt? Jo, för du lider av histrioniska drag? Tagga ned lite
Citera
2016-03-28, 17:27
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Standardsvaren utan mycket substans, varför diskuterar du om du ändå ska avfärda allt? Jo, för du lider av histrioniska drag? Tagga ned lite
Avfärdar? Jag försöker ge en bild av hur man kan tänka och hittills är det inte mycket som chirho skriver som jag håller med om.

Ah, klassisk gaslightning, en kvinna med åsikter är naturligtvis hysterisk
Citera
2016-03-28, 17:29
Bannlyst
Citat:

Kan du tänka generellt? Kolla bara på gifta par, brukar det vara killen som är sämre utbildad och har lägre lön?

Ljug inte.
Citera
2016-03-28, 17:31
Bannlyst
Citat:
Avfärdar? Jag försöker ge en bild av hur man kan tänka och hittills är det inte mycket som chirho skriver som jag håller med om.

Ah, klassisk gaslightning, en kvinna med åsikter är naturligtvis hysterisk
Ingen gaslightning här inte. Det är för psychos Ville vara rolig och posthora antar jag

Så det är det vanliga fb-stuket att man struntar ofta i ämnet och vill hjälpa TS att fixa ligg/relationer?
Citera
2016-03-28, 17:37
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Kan du tänka generellt? Kolla bara på gifta par, brukar det vara killen som är sämre utbildad och har lägre lön?

Ljug inte.
Löneskillnaderna är ett annat kapitel, det beror också på vilka yrken som värderas. Sk kvinnliga yrken värderas lägre. Många par träffas under tex studietiden, jag tror inte att yrkesval är det viktigaste där, utan drivet att göra något överhuvudtaget. Det finns väl kvinnor som siktar uppåt, men det är en annan sak.
Citera
2016-03-28, 17:44
Bannlyst
Citat:
Löneskillnaderna är ett annat kapitel, det beror också på vilka yrken som värderas. Sk kvinnliga yrken värderas lägre. Många par träffas under tex studietiden, jag tror inte att yrkesval är det viktigaste där, utan drivet att göra något överhuvudtaget. Det finns väl kvinnor som siktar uppåt, men det är en annan sak.
Nej det är inte en annan sak. Karriärkvinnor har så gott som inga killar att välja på för att de redan står över majoriteten, och hör och häpna, kvinnor vill ha någon som står över dem.

Av vem värderas kvinnoyrken lägre? Det är ni själva som sätter värdet. En värdelös hjärna presterar värdelöst. Jobbar du däremot bra och är intelligent (alla kvinnor är korkade i olika grad) så kommer värdet på arbetet att öka. Morgondagens telefoner, bilar, byggnader och elektronik konstrueras och skapas av killar. Eller tror du att det är kärringar som sitter på utvecklingsavdelningen på Samsung?

Löneskillnaderna är verkligen inte ett annat kapitel. Kvinnor vill vill ha försörjning och män vill ha sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in