Citat:
Ursprungligen postat av
Buffymylove
Jag tror inte alla kvinnor kräver att killen ska ha mycket status eller akademisk bakgrund (finns många arbetslösa sk akademiker för övrigt),personligen ser jag gärna att en partner kan försörja sig däremot.
Äsch. Svenska kvinnor överlag vill kunna försörja sig själva i stor utsträckning, tycker inte dina exempel med knarkkungar hör hit.
Knarkexemplet är överdrivet men så ser det ut. I den här delen av världen så söker sig kvinnor istället till akademiker. Och liknelsen är tydlig, man söker sig inte till knarkkungen för att han är bra i sängen, utan för att han erbjuder försörjning. Man söker sig inte till akademikern för att han är bra i sängen utan för att han kan försörja horan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Buffymylove
Våldtäkt med andra ord?
Nej inte våldtäkt, men avskaffar man kvinnans rätt till sin egen kropp, kvinnans rättigheter i att jobba sig uppåt och göra karriär så får kvinnor fler skäl till att vara med killar. Jag vill inte avskaffa rättigheterna men det är nästan så att man måste göra det för att ni ska få ett incitament för att ha sex med killar.
Kvinnor borde inte klara sig själv och bli matade av staten.