2016-03-26, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
det är ju inriktat främst på korta möten, och tja, det är för mycket att rensa i för att träffa någon på det sättet. Vore ju rätt idiotiskt att hänga på bc i hopp om en relation, även om det kanske händer att tex en KK-relation blir något mer efter ett tag så känns det imprudktivt. Vill jag ha kvalitativt sex kan jag få det på andra sätt.
Och jag har dejtat en del, ibland har intresset varit större från min sida, ibland för hans. Det måste ju fungera åt båda hållen.
Vilka är dessa andra sätt som du kan få kvalitativt sex på?
Citera
2016-03-26, 19:44
Medlem
Mooons avatar
Detta känns lite tröstlöst, vi lär inte komma så mycket längre. Du får helt enkelt acceptera att kvinnor gillar sex men inte söker det på samma sätt som män gör. Accepterar du inte detta spelar det ingen roll i det stora hela, kvinnor fixar sex på sitt vis oavsett vad du tycker. Och du får fortsätta harva på BC och se vad du hittar även om det också verkar oerhört tröstlöst.

Citat:
Ursprungligen postat av chirho
....Varför jag tar upp sexsajt som exempel är för att man enklast synliggör kvinnors ointresse för sex. De som är matintresserade läser eventuellt på matforum och lagar säkert en del mat i köket och så vidare. För kvinnor är det oklart, man säger sig vara intresserad av sex men syns inte till på någon sexsajt.
Citera
2016-03-26, 20:03
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chirho
Vilka är dessa andra sätt som du kan få kvalitativt sex på?

Tja, vet inte om mitt privatliv är särskilt intressant, men personer jag träffat på ett eller anant sätt som man fortsätter att träffa, inte konstigare än så.
Citera
2016-03-27, 11:32
Medlem
DoraFs avatar
Jodå, kvinnor i allmänhet älskar sex. Här är bevis för att det inte bara gäller kvinnor i fertil ålder:

http://www.expressen.se/kultur/det-tog-mig-54-ar-att-fa-ett-orgiastiskt-sexliv/

Ska inte Babianen skrika nåt om fulgubbe nu ?
Citera
2016-03-27, 16:03
Medlem
Alla tjejer är intresserade av sex!!
Men dom vågar inte erkänna det. Dom jag känner älskar sex, undantaget är väl en pansarflata jag känner. Sitter väl hemma i sin ensamhet med en gurka. 😆
Citera
2016-03-27, 16:53
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jodå, kvinnor i allmänhet älskar sex. Här är bevis för att det inte bara gäller kvinnor i fertil ålder:

http://www.expressen.se/kultur/det-tog-mig-54-ar-att-fa-ett-orgiastiskt-sexliv/

Ska inte Babianen skrika nåt om fulgubbe nu ?
Vedervärdigt. Inte konstigt att landet har gått i sank när sådana här tillåts springa lösa.
Citera
2016-03-27, 17:44
Medlem
BorgeHs avatar
Det finns ett enkelt test. Fråga vilken kvinna eller man i bekantskapskretsen följande fråga:

- Om du får välja mellan att gå och shoppa eller ha sex med din partner, vad väljer du?

Jag har testat, jag vet vad de flesta kvinnor och alla män svarar.

Ja, det stämmer. De flesta kvinnor svarar "Shoppa!". Vad männen svara vet vi redan.

Tyvärr är det nog så att de flesta kvinnor tycker nog att det finns roligare saker att göra än att ha sex med sin partner (observera att jag pratar om kvinnorna och deras partner!). En del ser tyvärr sex som ett sätt att knyta sin partner till sig, ibland också som ett sätt att uppnå något annat, ett "betalmedel". Det händer att man råkar höra kvinnor säga:"Ge honom lite sex, så håller han sig lugn!" eller "Då får jag vad jag vill!".
Citera
2016-03-27, 18:03
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Vedervärdigt. Inte konstigt att landet har gått i sank när sådana här tillåts springa lösa.

Vad är det som är vedervärdigt med att en 54-årig kvinna har sitt livs bästa sex tillsammans med en tio år äldre man?
Citera
2016-03-27, 18:10
Bannlyst
Tjejer är inte intresserade av sex

Kvinnor är intresserade av att känna sig omhändertagna och älskade, om detta sedan kräver sex överväger kvinnan fördelar mot nackdelar för att låta den manliga hingsten dopp.a

Frågor på det?
Citera
2016-03-27, 18:15
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Det finns ett enkelt test. Fråga vilken kvinna eller man i bekantskapskretsen följande fråga:

- Om du får välja mellan att gå och shoppa eller ha sex med din partner, vad väljer du?

Ja, det stämmer. De flesta kvinnor svarar "Shoppa!". Vad männen svara vet vi redan.

Tyvärr är det nog så att de flesta kvinnor tycker nog att det finns roligare saker att göra än att ha sex med sin partner (observera att jag pratar om kvinnorna och deras partner!). En del ser tyvärr sex som ett sätt att knyta sin partner till sig, ibland också som ett sätt att uppnå något annat, ett "betalmedel". Det händer att man råkar höra kvinnor säga:"Ge honom lite sex, så håller han sig lugn!" eller "Då får jag vad jag vill!".
Ditt påstådda test har noll bäring, noll bevisvärde. Jag kan ju påstå det motsatta, dvs att jag gått ut och ställt samma fråga till tiotusen män och lika många kvinnor och alla svarade "jag föredrar sex framför shopping". Det är ändå inget bevis.

Grejen med statistik är att den kan manipuleras. Människor ljuger ibland när de ska besvara frågor. Babianen (vilket skämt) säger också "kvinnor ljuger hela tiden men jag talar sanning för jag tjänar inget på att ljuga" (förutom att sprida en felaktig bild av halva mänskligheten). Som om det påståendet skulle vara något sorts argument.

För övrigt.
Att fler män än kvinnor hänger på sexsajter är varken konstigt eller något argument för att kvinnor ogillar sex. Det är heller inget argument att fler män än kvinnor köper sex. Det har vi redan tragglat igenom. Män och kvinnor är olika helt enkelt precis som att handjur och hondjur är olika.

Påståendet att "gillar man sex har man sex eller försöker ha sex hela tiden" är bara korkat och löjligt.
Senast redigerad av Cineasten 2016-03-27 kl. 18:19.
Citera
2016-03-27, 18:20
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlygandeRosaGris
Tjejer är inte intresserade av sex

Kvinnor är intresserade av att känna sig omhändertagna och älskade, om detta sedan kräver sex överväger kvinnan fördelar mot nackdelar för att låta den manliga hingsten dopp.a

Frågor på det?
man kan vara intresserad av både och det är ingen motsättning per automatik min gode gris.
Citera
2016-03-27, 18:23
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH

det där låter mest som ett raljerande kring hur kvinnor och män förvantas förhålla sig till sex av typen:
Kvinnor föredrar choklad framför att ligga
Män gör vad som helst för att ligga.

Om partnern oavsett kön är kass i sängen, kanske choklad är bättre, men det indikerar inte ointresse, utan hälsosam kräsenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in