2016-03-26, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Du får helt enkelt formulera dig bättre.

Du talar i ett inlägg av vikten av empiri och vad vad säger det dig att mindre än 7 % av kvinnor hänger på sexsajter? Att de är av intresse för kvinnor?
Formuleringarna är det inget fel på så hitta inte på massa saker att kasta på mig. Svenskan var helt korrekt i den formuleringen, sen att du inte förstår vad som står är ju ditt problem.

Att sex är ointressant för kvinnor, inte att killarna som är där är ointressanta för kvinnor. Du måste väl själv ha någon form av sannolikhetstänk. Man kan inte säga att flera tusen killar är ointressanta. Vem som helst fattar ju att det inte är rimligt.
Citat:
Med andra ord: kvinnor är jättejättedumma som inte sitter som i Red light district, på rad, redo för att väljas ut av vilken undermänniska som helst, för att knullas, kastas åt sida, spottas på.

Sorry, det ställer man inte upp på.
Varför säger du nåt vi inte har sagt? Jag har aldrig sagt att kvinnor ska hänga på Red Light distrikt, men de kan börja med att hänga på sexsajter. Att du inte har några argument syns när du måste dra saker till sin spets för att klara av att försvara dig. Jag hade en rimlig önskan om att åtminstone hälften av alla på en sexsida kunde vara kvinnor, men har vi 10 % kvinnor så får man anta att det är en kraftig sexuell högkonjunktur och superbubbla.
Citera
2016-03-26, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Läs vad du har skrivit, att bli kåt och ha sexlust är i min värld att ha ett sexintresse. Den här tråden är ju mest en löjlig bortförklaring varför just int vissa män får komma till och är desperata på bodycontact, om förklaringen är att tjejer saknar ett intresse av sex så känner sig dessa inte lika dåliga.
Jag har inte startat tråden av egoistiska syften, utan vi diskuterar kvinnors ointresse för sex, inte om vissa killar inte får komma till. Du använder bara en ohederlig och verklighetsfrånvänd argumentation där du framställer mig som någon som inte får sex och att de lyckade killarna minsann drunknar bland alla nyrakade och lena fittor.

Jag kan heller inte känna mig otillräcklig på något sätt. En kvinna kan gå igenom flera tusen killar på en nätdejtingssajt/sexsajt och då har hon plöjt igenom killar som varit 160 - 2,10, varit kraftigt vältränade, rika, kompetenta och säkert kanske en och annan som varit adlig med rötter i överklassen, men ändå hittar hon ingen. Tror du då att jag ens har en chans att känna mig otillräcklig? Ingen av dessa tusental killar har dugit för dig och man har inte längre något incitament för att "jobba med sig själv" för att imponera eller på något sätt försöka göra sig till för otacksamma hyndor som du.

Jag skiter helt enkelt i vad du tycker om mig.
Citera
2016-03-26, 17:40
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chirho
Vad har du själv för bevis? Du sitter bara där och gnäller som en lönnfet kossa och slickar kvinnorna medhårs.

Du vägrar inse att kvinnor saknar intresse för sex och att man talar i termer av intresse för något som är biologiskt betingat är ju bara det helt absurt. Kolla på sexsajter, fördelningen är 7 % kvinnor (många är fejkprofiler) och 93 % är killar. Vad är ditt försvar till dessa siffror? Att sättet att träffas är dåligt? Hur ska man träffas då?

Du förstår inte liknelser eftersom du har ett väldigt stelt och konkret tänk. Dessutom är empiri och verklighetsuppfattning av betydligt högre värde än politiskt korrekt statistik och tolkning av dessa.
Sexsajter har noll bevisvärde för dina löjliga påståenden men du är för enfaldig för att begripa det.
Lönnfet kossa? Det är inte din mamma du pratar med.
Citera
2016-03-26, 17:49
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Jag har inte startat tråden av egoistiska syften, utan vi diskuterar kvinnors ointresse för sex, inte om vissa killar inte får komma till. Du använder bara en ohederlig och verklighetsfrånvänd argumentation där du framställer mig som någon som inte får sex och att de lyckade killarna minsann drunknar bland alla nyrakade och lena fittor.

Jag kan heller inte känna mig otillräcklig på något sätt. En kvinna kan gå igenom flera tusen killar på en nätdejtingssajt/sexsajt och då har hon plöjt igenom killar som varit 160 - 2,10, varit kraftigt vältränade, rika, kompetenta och säkert kanske en och annan som varit adlig med rötter i överklassen, men ändå hittar hon ingen. Tror du då att jag ens har en chans att känna mig otillräcklig? Ingen av dessa tusental killar har dugit för dig och man har inte längre något incitament för att "jobba med sig själv" för att imponera eller på något sätt försöka göra sig till för otacksamma hyndor som du.

men på vilket sätt vill du egentligen diskutera? Du får säkert ligga ibland men verkar ändå inte nöjd, med tanke på trådens populäritet så är det ju inte enbart dig jag syftar på utan att den fungerar som ett lugnande smörjmedel för män som har svårt att få till det, självklart är "felet" kvinnornas. Sex med någon man känner och har ett intresse av är i min värld, och säkert många andra kvinnors värld bättre än random kille från bc. Det beror ju lite vad man vill få ut av det hela.

jag tycker inget särskilt om dig, annat än att du inte verkar tycka om kvinnor, vilket du också har upprepat på många ställen i forumet.
Citera
2016-03-26, 17:50
Medlem
Cineastens avatar
Citat:

Det är tydligen okej att du använder ohederlig, verklighetsfrånvänd argumentation. Hörde jag hycklare?
Citera
2016-03-26, 17:55
Bannlyst
Citat:
Sex med någon man känner och har ett intresse av är i min värld, och säkert många andra kvinnors värld bättre än random kille från bc.
Vad sägs om att lära känna någon från BC då? Du har ju varit med på en dejtingsajt, då fick du väl chansen att lära känna någon... Eller var du ointresserad?

Vi närmar oss mållinjen.
Citera
2016-03-26, 17:56
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Nu säger du ju emot dig själv? Det du beskriver är ju ett sexintresse.
Det låter som ett intresse för sex ja. Det kan ju såklart yttra sig på många sätt. Alla som gillar sex är ju inte nödvändigtvis fan av porr, prostitution, sexkontaktsajter osv.
Senast redigerad av Cineasten 2016-03-26 kl. 18:00.
Citera
2016-03-26, 17:56
Medlem
Mooons avatar
Jag jämförde RLD med ditt exempel på sexsidor. Och igen, bara för att du tycker att det är logiskt att kvinnor ska fläka ut sig på sexsajter så betyder det inte att kvinnor tycker att det är ok.

Som du upptäckt så är det få kvinnor som väljer att hänga på sådana sajter. Anledningarna är många: man vill ha koll på vilka man träffar även om det är ons och risken är stor att det är riktigt otrevliga typer där. Man hittar partners på andra ställen helt enkelt.

Varför har du en sådan hang up på just sexsajter och att du har som krav att kvinnor ska regga sig där för annars har de inget sexliv? Märker du inte hur kortakt det är?

Citat:
.... Jag har aldrig sagt att kvinnor ska hänga på Red Light distrikt, men de kan börja med att hänga på sexsajter. Att du inte har några argument syns när du måste dra saker till sin spets för att klara av att försvara dig. Jag hade en rimlig önskan om att åtminstone hälften av alla på en sexsida kunde vara kvinnor, men har vi 10 % kvinnor så får man anta att det är en kraftig sexuell högkonjunktur och superbubbla.
Citera
2016-03-26, 17:58
Medlem
Mooons avatar
Jag håller med och är helt frågande inför chirhos hang up på BC.

Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Det låter som ett intresse för sex ja. Det kan ju,såklart yttra sig på många sätt. Alla som gillar sex är ju inte nödvändigtvis fan av porr, prostitution, sexkontaktsajter osv.
Citera
2016-03-26, 18:04
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Vad sägs om att lära känna någon från BC då? Du har ju varit med på en dejtingsajt, då fick du väl chansen att lära känna någon... Eller var du ointresserad?

Vi närmar oss mållinjen.

det är ju inriktat främst på korta möten, och tja, det är för mycket att rensa i för att träffa någon på det sättet. Vore ju rätt idiotiskt att hänga på bc i hopp om en relation, även om det kanske händer att tex en KK-relation blir något mer efter ett tag så känns det imprudktivt. Vill jag ha kvalitativt sex kan jag få det på andra sätt.
Och jag har dejtat en del, ibland har intresset varit större från min sida, ibland för hans. Det måste ju fungera åt båda hållen.
Citera
2016-03-26, 18:11
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
det är ju inriktat främst på korta möten, och tja, det är för mycket att rensa i för att träffa någon på det sättet. Vore ju rätt idiotiskt att hänga på bc i hopp om en relation, även om det kanske händer att tex en KK-relation blir något mer efter ett tag så känns det imprudktivt. Vill jag ha kvalitativt sex kan jag få det på andra sätt.
Och jag har dejtat en del, ibland har intresset varit större från min sida, ibland för hans. Det måste ju fungera åt båda hållen.
Fast enligt de här tomtarna så ska ju kvinnor villigt låta sig betäckas av alla män så fort de vill ha sex. Annars är de frigida flator, manshatande feminister och sexstrejkande fittor. Ungefär så fint uttrycker sig slöddret.
Citera
2016-03-26, 19:37
Bannlyst
Citat:
Jag jämförde RLD med ditt exempel på sexsidor. Och igen, bara för att du tycker att det är logiskt att kvinnor ska fläka ut sig på sexsajter så betyder det inte att kvinnor tycker att det är ok.
Som sagt, din analogi haltar. Att kräva av kvinnorna att de ska jobba på red light district, "annars är de inte intresserade av sex", är något som Babianen hade sagt, men nu är det du som tar upp det och ingen har nämnt det. Frågar du Babianen så kommer hon även säga "varför ska man betala räkningar när man kan ha sex". Men att kräva av kvinnorna att fler borde hänga på en sexsajt som exempel är inte att likställa med att göra landets kvinnor till regelrätta horor som du säger i ditt orimliga exempel. Och apropå horor så har jag i de fallen propagerat för att häva sexköpslagen så att de kvinnor som vill sälja sex ska få göra det.

Citat:
Som du upptäckt så är det få kvinnor som väljer att hänga på sådana sajter. Anledningarna är många: man vill ha koll på vilka man träffar även om det är ons och risken är stor att det är riktigt otrevliga typer där. Man hittar partners på andra ställen helt enkelt.

Varför har du en sådan hang up på just sexsajter och att du har som krav att kvinnor ska regga sig där för annars har de inget sexliv? Märker du inte hur kortakt det är?
Har du mer koll av att träffa någon från Tinder eller någon annan dejtingsajt? Självklart inte. Att riskera att träffa en otrevlig typ är ju också skitsnack eftersom man kan skriva till varandra och stämma träff och göra slag i saken.

Varför jag tar upp sexsajt som exempel är för att man enklast synliggör kvinnors ointresse för sex. De som är matintresserade läser eventuellt på matforum och lagar säkert en del mat i köket och så vidare. För kvinnor är det oklart, man säger sig vara intresserad av sex men syns inte till på någon sexsajt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in