Citat:
Ursprungligen postat av
Mooon
Jag jämförde RLD med ditt exempel på sexsidor. Och igen, bara för att du tycker att det är logiskt att kvinnor ska fläka ut sig på sexsajter så betyder det inte att kvinnor tycker att det är ok.
Som sagt, din analogi haltar. Att kräva av kvinnorna att de ska jobba på red light district,
"annars är de inte intresserade av sex", är något som Babianen hade sagt, men nu är det du som tar upp det och ingen har nämnt det. Frågar du Babianen så kommer hon även säga
"varför ska man betala räkningar när man kan ha sex". Men att kräva av kvinnorna att fler borde hänga på en sexsajt som exempel är inte att likställa med att göra landets kvinnor till regelrätta horor som du säger i ditt orimliga exempel. Och apropå horor så har jag i de fallen propagerat för att häva sexköpslagen så att de kvinnor som vill sälja sex ska få göra det.
Citat:
Som du upptäckt så är det få kvinnor som väljer att hänga på sådana sajter. Anledningarna är många: man vill ha koll på vilka man träffar även om det är ons och risken är stor att det är riktigt otrevliga typer där. Man hittar partners på andra ställen helt enkelt.
Varför har du en sådan hang up på just sexsajter och att du har som krav att kvinnor ska regga sig där för annars har de inget sexliv? Märker du inte hur kortakt det är?
Har du mer koll av att träffa någon från Tinder eller någon annan dejtingsajt? Självklart inte. Att riskera att träffa en otrevlig typ är ju också skitsnack eftersom man kan skriva till varandra och stämma träff och göra slag i saken.
Varför jag tar upp sexsajt som exempel är för att man enklast synliggör kvinnors ointresse för sex. De som är matintresserade läser eventuellt på matforum och lagar säkert en del mat i köket och så vidare. För kvinnor är det oklart, man säger sig vara intresserad av sex men syns inte till på någon sexsajt.