Avslutade mitt abonnemang hos telenor till den första januari i år. Noterade av en slump att på min sista faktura så stod det att fakturan gällde för perioden 8 december - 7 januari. I och för sig en skitsak men mailade iaf telenor och frågade hur det kom sig att man betalade för en period efter att abonnemanget avslutats.
Fick följande otroligt givande svar:
Svarade naturligtvis och undrade ungefär samma sak en gång till och fick då ett mer givande svar på fantastisk svenska.
Min slutsats av detta är ju naturligtvis att alla som avslutar abonnemang hos telenor blir lurade på en mindre summa pengar. Slog fram att de hade 2 miljoner kunder. Säg att 5% av dessa byter abonnemang varje år och att det i snitt rör sig om 50kr så handlar det om 5 miljoner per år.
Är det jag som är petig eller bör man göra något åt detta?
Fick följande otroligt givande svar:
Hej!
Man betalar för en hel faktura period. Så detta är din sista faktura.
Med vänlig hälsning
Therese
Telenor Sverige AB
Kundservice
Man betalar för en hel faktura period. Så detta är din sista faktura.
Med vänlig hälsning
Therese
Telenor Sverige AB
Kundservice
Svarade naturligtvis och undrade ungefär samma sak en gång till och fick då ett mer givande svar på fantastisk svenska.
Hej!
Om man vill att avlutet av abonnemnaget och fakturan går ihand så måste man isf säg upp abonnemanet till faktura datumet.
Det är datorn som skickar ut fakturorn och den tar inte hänsyn om du avsluta abonnemanget 7 dagar eller 2 dagar innan faktura perioden går ut.
I ditt fall rör det sig om ca 80 kr för dom dagarna.
Vill du se om du kan få dom krediterade var god att rinag in till vår kundtjänst.
Med vänlig hälsning
Therese
Telenor Sverige AB
Kundservice
Om man vill att avlutet av abonnemnaget och fakturan går ihand så måste man isf säg upp abonnemanet till faktura datumet.
Det är datorn som skickar ut fakturorn och den tar inte hänsyn om du avsluta abonnemanget 7 dagar eller 2 dagar innan faktura perioden går ut.
I ditt fall rör det sig om ca 80 kr för dom dagarna.
Vill du se om du kan få dom krediterade var god att rinag in till vår kundtjänst.
Med vänlig hälsning
Therese
Telenor Sverige AB
Kundservice
Min slutsats av detta är ju naturligtvis att alla som avslutar abonnemang hos telenor blir lurade på en mindre summa pengar. Slog fram att de hade 2 miljoner kunder. Säg att 5% av dessa byter abonnemang varje år och att det i snitt rör sig om 50kr så handlar det om 5 miljoner per år.
Är det jag som är petig eller bör man göra något åt detta?