Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-03, 01:25
  #1
Medlem
Hej!

Går inte starta min Macbook air mid 2012. Man hörfläkten men de händer inget helt svart.. Jag öppnade upp den idag och drog ut sladden till batteriet och trodde de skulle hjälpa.. När jag trycker på POWERknappen så går fläkten ca 2 sek sen startar den 4 sek sen går den igen och repeterar så.. Men skärmen är helt svart.


Vad kan det vara för fel ?

mvh
Citera
2015-01-03, 01:42
  #2
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars.svensson
Hej!

Går inte starta min Macbook air mid 2012. Man hörfläkten men de händer inget helt svart.. Jag öppnade upp den idag och drog ut sladden till batteriet och trodde de skulle hjälpa.. När jag trycker på POWERknappen så går fläkten ca 2 sek sen startar den 4 sek sen går den igen och repeterar så.. Men skärmen är helt svart.


Vad kan det vara för fel ?

mvh

Den kan vara trasig.

Nej, seriöst, det kan vara vad som helst.
Citera
2015-01-03, 01:48
  #3
Medlem
Svinhudens avatar
Städar du hemma? Kan lätt bli proppfullt med damm annars.
Citera
2015-01-03, 02:02
  #4
Medlem
frdks avatar
Starta från bootbar disk (usb/dvd). Kör disk utility och kolla att disken och os är ok. Reparera om nått dyker upp.

Fortf problem? ominstallera på nytt.

Fortf problem? Risken är stor att flash minnet fått skada. Sad panda
Citera
2015-01-03, 02:48
  #5
Medlem
edit: läste att det var en macbook, antar att det kan vara hårddisken som krångar eller rent ut sagt bara överhettning..
__________________
Senast redigerad av flowlops 2015-01-03 kl. 02:52.
Citera
2015-01-03, 05:44
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowlops
edit: läste att det var en macbook, antar att det kan vara hårddisken som krångar eller rent ut sagt bara överhettning..

Tänk till lite....

Om den inte går att starta så lär den väl knappast ha hunnit bli varm heller....
Citera
2015-01-03, 08:22
  #7
Medlem
EckiEckis avatar
Köpråd - Mac: Bärbart --> Hårdvara - Mac
/Moderator
Citera
2015-01-03, 13:08
  #8
Medlem
MasterBaits avatar
Låt den vila lite o försök igen. Ha sladden i. Försök sätta på några gånger. Ibland spökar som bara msn sen går det bra. Dom kan vara såna av nån Gud vet vad för anledning.
Citera
2015-01-03, 13:40
  #9
Medlem
Okej! Tack för alla svar, Gick till Apple butiken och lämnade in den så får väl se vad det är för fel på den..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback