2005-09-21, 19:07
Medlem
Ja, rubriken säger allt, fick det förra veckan för mina sömnbesvär, allt slutade med att jag fick annöd i sömnen och förbannade utslag på armarna som kliade som fan >.<

det var alltså bara 5mg, tog bara 1 o:

hursomhellst, efter som att alla verkar ha haft jäättekul när de har överdoserat stilnoct, så vill jag också pröva, men jag vet inte om jag vill hitta migsjälv kippandes efter andan i ngn gränd. So, jag tänker gå till herr doktor och få ngt annat utskrivet, så finns det något som man kan flumma på som liknar stilnoct? <:
2005-09-21, 19:25
Medlem
Porrpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caspian
finns det något som man kan flumma på som liknar stilnoct? <:

Imovane...
2005-09-21, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porrpojke
Imovane...

några lezkiga biverkningar? förrutom de som står åp fass. om man flummar på dem.
2005-09-23, 23:03
Medlem
En helvetisk bismak i munnen när du vaknar, men du glömmer den rätt snabbt när du inser att du vaknat på ett belgiskt postkontor - naken med undantag för tvåtusen frimärken.
2005-09-24, 00:05
Medlem
en till anledning till att flumma på imovane då
2005-09-24, 00:11
Medlem
Ett råd som inte kan framföras för ofta är att du bör ta det du ska ha och sedan låta någon annan ta hand om resten.

Hur väl du än flerstegsgömmer Imovane eller Stilnoct har de där 3 tabletterna du drog i dig kvällen innan förvandlats till 3 kartor när du vaknar igen.
2005-09-24, 00:14
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jafyfan
En helvetisk bismak i munnen när du vaknar..

Har jag aldrig upplevt på Imovane..

Dock så har jag heller inte överdoserat (förutom en gång som var i "misstag", dvs jag tog 2 imovane efter några öl när jag skulle sova och det slutade inte så bra.. )

Den gången hade jag dessutom grova minnesluckor, hade postat något fluminlägg här på fb, skrivit en hel del skit i en irc kanal och sen hållt min sambo vaken halva natten..
2005-09-24, 13:16
Medlem
Smakförändringar av Imovane är ganska vanliga, men det är möjligt att de inte drabbar alla.

Första gången jag hade fått Imovane utskrivet för sömnproblem skulle jag ta ett glas iskall mjölk nästa morgon, och fick en chock av hur hemskt den smakade.

Jag kan lägga till vad som hände senast jag tog Imovane för att somna (jag har bytt tillbaka till Stilnoct igen nu).

Jag tog mina ordinerade 15mg två timmar efter att jag hade tagit två Propavan och gick isäng ganska omgående. Av någon anledning beslutade jag mig för att 15mg var för lite och att jag var för rastlös för att kunna somna, så jag tog 15mg till.

Det finns några svaga minnen av att jag bestämde mig för att även det var för lite, och att jag ringde någon för att berätta om hur deprimerande det var att inte kunna somna, sen vaknade jag i min säng och mådde toppen - tills jag insåg att jag inte hade en aning om hur jag hade hamnat där, eller varför jag hade en full uppsättning kläder på mig.

Senare visade det sig att jag hade klätt på mig och yrat iväg ut på gårdsplanen i mitt bostadsområde, genom en skog och in till en vän där jag hade spillt ut té på golvet, gråtit och yrat om saker som klöste sig ut ur vännens sängkläder.

När den sen bestämde sig för att leda mig tillbaka hade jag insisterat ungefär var tionde meter på att jag skulle sova ute i skogen "som våra förfäder gjorde", men till slut hade jag tydligen kommit hem, och efter mycket argumentering låtit mig övertygas om att det var en bra idé att lägga sig.
2005-09-24, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jafyfan
Smakförändringar av Imovane är ganska vanliga, men det är möjligt att de inte drabbar alla.

Första gången jag hade fått Imovane utskrivet för sömnproblem skulle jag ta ett glas iskall mjölk nästa morgon, och fick en chock av hur hemskt den smakade.

Jag kan lägga till vad som hände senast...

Haha, jag tål inte mjölk heller ^^

shit o.O Alltså, hur kan det gå så jävla snett. Man blir ju afn inte så på oma puffar, eller dricker en lagom mängd alkohol, inte jag iaf o.O
2019-01-26, 20:51
Medlem
hejsan
använder du fortfarande stilnoct ? vet att det var 2005 som du fick allergi mot stilnoct ,, har googlat och kom fram på din flasback , har fått utslag på armar som är jätte obehaglig , !! 😥😥😥
2019-01-26, 21:03
Moderator
Morfar-52s avatar
Tråden är 13år gammal och placerad i fel delforum, låst

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in