Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2006-12-23, 00:49
  #73
Medlem
Vad heter det programmet som kan spelar pes5 online
Citera
2007-01-26, 19:02
  #74
Medlem
En liten bump!

Jag köpte PES5 begagnat nyligen till min gamla xbox. Jag har googlat lite efter info, men det verkar vara lite av en djungel av patchar och filer att ladda ner.

Jag vill ha är en option file där någon gnetare fixat så att namn på lag, arenor och spelare är riktiga. Om det sedan heter Major League stör mig inte så mycket, eller om vissa spelare numer spelar i en annan klubb. Är det någon som vet var jag kan hitta detta? Ser att det är postat tidigare i tråden, men att länken är död.

Sorry för bump och fråga jag borde kunna hitta svar på själv. Jag ska leta vidare men tänkte att någon kanske vet.
Citera
2007-02-03, 16:50
  #75
Medlem
Ledarens avatar
Fan det här spelet är det bästa fotbollsspelet, men också det spelet som har gett mig mest frustration.
För i helvete, vissa matcher kan man aldrig göra mål på, blir så jävla arg när jag kommer chans efter chans och det går inte att göra mål.
Domarna kan ju inte dömma heller i vissa fall.
Citera
2007-03-09, 10:34
  #76
Medlem
Dags att lista de största irritationsmomenten med PES5 (ursäktar om några beror på att jag inte styr gubbarna rätt, jag är inte så himla bra och spelar mest mot datorn):

1. AIn - AIn på gubben man styr och medspelarna är sjukt usel ibland. Man vill slå en enkel passning i sidled men nejdå, gubben slår en löpboll ut mot inkastlinjen och sedan blir det pannkaka av alltihopa. Vidare rör sig medspelarna otroligt uselt ibland - passningsskugga är något de verkligen gillar. För att inte tala om hur ofta de springer offside på de mest korkade vis.

2. Möta boll - väldigt ofta ser man en lagkamrat som står i bra position, och spelar bollen mot honom. Försvararen bakom honom tar 3 steg framåt efter man slagit passningen och snor bollen, medan medspelaren står som fastvuxen och vägrar möta bolljäveln. Orealistiskt och korkat.

3. Tillfällen man inte kan styra gubben ordentligt: T.ex. vid fasta situationer för motståndaren, vill gubben inte springa åt det håll man trycker. Om man vill stoppa en kort utspark, får man inte kontrollen över gubben förrän det är för sent. Att gubben placerar sig själv i nickdueller har jag dock inget emot.

4. Ojämn domarnivå - Du kan ge dig fan på att domaren alltid blåser när man stångas om bollen (ej glidtacklar) när motståndaren har den. Om du däremot får en knuff i rygg när du själv har bollen, blåser han sällan. En löpboll på ytan när din spelare är snabbare men spelarna har axel mot axel innebär i stort sett alltid frispark för motståndet. Det är klart man är partisk, men det känns på något vis som att datorn har större fördel av domaren. I andra fotbollsspel får man kläm på vad som är frispark och det gäller åt båda håll, men inte i PES5.

5. Sjukt sega spelare i närkamper. Tycker mina egna spelare är ruskigt sega i närkamperna. Även fast man har helt öppen gata till målet sölar spelaren så pass mycket med första och andra touch att minst två försvarare hinner komma rätt. När man ska bryta är det svårt att komma in på kroppen på datorn, medan han inte har några problem att förutse ens egna rörelser. Mina spelare tycker jag dessutom ligger alldeles för långt ifrån motståndarna. Som om man själv spelar med viss delay, medan datorspelarnas rörelser bara flyter.

6. Otroligt svårt att skapa frilägen, även fast man leder och motståndarna satsar allt framåt. Det är möjligt att det var för enkelt i fyran, att bara vända bort sin motståndare och löpa 50 meter ensam mot mål. Men i femman är det baske mig omöjligt. Defensiven är bättre och dessutom är de egna spelarna väldigt sega i mottagningen, så man lyckas aldrig komma ren.

7. Nickdueller känns som rena lotteriet.

Ett mycket bra spel men jag tycker några av dessa saker är så frustrerande att dosan lätt kan flyga över rummet.
Citera
2007-03-09, 15:59
  #77
Medlem
phils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfigt
Dags att lista de största irritationsmomenten med PES5 (ursäktar om några beror på att jag inte styr gubbarna rätt, jag är inte så himla bra och spelar mest mot datorn):

1. AIn - AIn på gubben man styr och medspelarna är sjukt usel ibland. Man vill slå en enkel passning i sidled men nejdå, gubben slår en löpboll ut mot inkastlinjen och sedan blir det pannkaka av alltihopa. Vidare rör sig medspelarna otroligt uselt ibland - passningsskugga är något de verkligen gillar. För att inte tala om hur ofta de springer offside på de mest korkade vis.

2. Möta boll - väldigt ofta ser man en lagkamrat som står i bra position, och spelar bollen mot honom. Försvararen bakom honom tar 3 steg framåt efter man slagit passningen och snor bollen, medan medspelaren står som fastvuxen och vägrar möta bolljäveln. Orealistiskt och korkat.

3. Tillfällen man inte kan styra gubben ordentligt: T.ex. vid fasta situationer för motståndaren, vill gubben inte springa åt det håll man trycker. Om man vill stoppa en kort utspark, får man inte kontrollen över gubben förrän det är för sent. Att gubben placerar sig själv i nickdueller har jag dock inget emot.

4. Ojämn domarnivå - Du kan ge dig fan på att domaren alltid blåser när man stångas om bollen (ej glidtacklar) när motståndaren har den. Om du däremot får en knuff i rygg när du själv har bollen, blåser han sällan. En löpboll på ytan när din spelare är snabbare men spelarna har axel mot axel innebär i stort sett alltid frispark för motståndet. Det är klart man är partisk, men det känns på något vis som att datorn har större fördel av domaren. I andra fotbollsspel får man kläm på vad som är frispark och det gäller åt båda håll, men inte i PES5.

5. Sjukt sega spelare i närkamper. Tycker mina egna spelare är ruskigt sega i närkamperna. Även fast man har helt öppen gata till målet sölar spelaren så pass mycket med första och andra touch att minst två försvarare hinner komma rätt. När man ska bryta är det svårt att komma in på kroppen på datorn, medan han inte har några problem att förutse ens egna rörelser. Mina spelare tycker jag dessutom ligger alldeles för långt ifrån motståndarna. Som om man själv spelar med viss delay, medan datorspelarnas rörelser bara flyter.

6. Otroligt svårt att skapa frilägen, även fast man leder och motståndarna satsar allt framåt. Det är möjligt att det var för enkelt i fyran, att bara vända bort sin motståndare och löpa 50 meter ensam mot mål. Men i femman är det baske mig omöjligt. Defensiven är bättre och dessutom är de egna spelarna väldigt sega i mottagningen, så man lyckas aldrig komma ren.

7. Nickdueller känns som rena lotteriet.

Ett mycket bra spel men jag tycker några av dessa saker är så frustrerande att dosan lätt kan flyga över rummet.
Test PES6, tycker det är mycket bättre än femman. Allt är mer balanserat.
Citera
2007-03-18, 01:07
  #78
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phil
Test PES6, tycker det är mycket bättre än femman. Allt är mer balanserat.

PES6 finns inte till xbox .

Håller med supersmurfigy på punkterna.
Citera
2007-03-18, 01:20
  #79
Medlem
phils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
PES6 finns inte till xbox .

Håller med supersmurfigy på punkterna.
va? du måste skämta?
eller xbox och xbox360 är inte samma sak så klart, nu förstår jag.
my bad.
Citera
2007-03-30, 14:57
  #80
Medlem
Tror faktiskt domarnivån är det mest frustrerande. Otaliga gånger går datorn in och knuffar min spelare ur balans utan åtgärd. Stängningar, armbågar i bröst och ansikte, sena brytningar som gör att min gubbe helt tappar fart och boll. En datorspelare räcker det med att man petar på så ljuder pipan.

Önskar jag kunde visa er vad jag menar.
Citera
2007-03-30, 15:29
  #81
Medlem
phils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfigt
Tror faktiskt domarnivån är det mest frustrerande. Otaliga gånger går datorn in och knuffar min spelare ur balans utan åtgärd. Stängningar, armbågar i bröst och ansikte, sena brytningar som gör att min gubbe helt tappar fart och boll. En datorspelare räcker det med att man petar på så ljuder pipan.

Önskar jag kunde visa er vad jag menar.
jag vet exakt vad du menar, kommer ihåg att jag också tyckte det var grymt frustrerande när jag lirade pes5.
dom har fixat detta till pes6 där jag tycker domaren är riktigt bra.
Citera
2007-03-31, 02:18
  #82
Medlem
Jag och bror sitter alltid och spelar en master league i samma lag och senaste gick vi upp från division 2, vann division 1 och cupen året därpå och sedan en trippel det tredje året. Bara skaffa lite gratis 17-åringar som sedan blir de överlägset bästa spelarna i spelet.

Det jag stör mig mest på är ju som många sagt domaren som är riktigt usel. Sedan tycker jag att bollarna har en tendens att alltid studsa dator-lagets väg. 50% av de inkasten/hörnorna som borde vara våra går till datorn utan någon som helst logik.

En annan sak också, när datorn lägger genomskärare mot anfallarna så händer det ofta att jag automatiskt blir backen trots att jag höll på aktivt med en annan spelare och då springer bort mig och ger ett bra läge till datorn. När jag ska ta en löpning däremot så stannar gubbarna alltid upp när man byter till dem ifall de redan påbörjat löpningen. Tycker spel-byten (L/R) när man spelar 2 personer är riktigt kasst gjort. Och när man ska ta bollen lite från sidan eller bakifrån och har ett otroligt bra läge så händer det oftast att man automatiskt blir bortbytt till en spelare framför bollhållaren och då förlorar den magnifika chansen.

Angående skotten så känns dem väldigt stela. Det känns som att det finns 3 ställen att sikta på, utanför till vänster, mitt på mål och utanför till höger. Sedan med lite tur/skruv så kan man få in bollarna som vanligtvis går utanför. Har funderat på om det finns någon knapp för att reglera siktet lite mer än detta för Xbox.
Citera
2007-08-18, 14:53
  #83
Medlem
Ber om ursäkt ifall frågan redan har ställts MEN anyway..
Är det någon som vet vad artisten och låten heter som är "soundtracket" så att säga dvs den låten som kommer först i huvudmenyn.
Tack på förhand!
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback