• 1
  • 2
2015-01-02, 16:13
Medlem
chronomasters avatar
Läste tråden "Saker ni verkligen inte kan förstå att folk lägger pengar på" och tänkte att det vore kul att läsa motsatsen, vad lägger ni gärna lite extra pengar på för att ni tycker det är värt?

För min del blir det:

1. Mat ute. Inga tokdyra restauranger men luncher ute eller en pizza / thai / sushi till middag. Många i den andra tråden klagade på att detta är slöseri. Jag själv gillar att unna mig detta, äter självklart inte alla mål mat ute men på jobbet blir det nog att äta ute 90% av gångerna, resten matlåda. Tycker det är värt att slippa stå och laga mat hela tiden. Även om det skulle innebära en rätt stor besparing om man skulle skippa det.

2. Prylar. Köper rätt sällan prylar numera, måste inte ha det senaste etc. Men det drar ofta iväg i pris när jag väl ska köpa en dator eller tv då jag gärna betalar lite mer för att få något bättre.

3. Öl ute. Betalar hellre 60 kr för en öl på ett hak jag verkligen gillar än 25 kr på ett sunkigt sådant med stökiga 18-åringar.

4. Kläder. Köper sällan kläder men snålar inte när jag väl gör det. Gillar att klä mig sjysst utan att vara nån märkesbög.

5. Gillar att livsnjuta. Saker man sällan köper betalar jag gärna dyrt för. T.ex äter jag sällan choklad men om jag väl gör det köper jag gärna goda och dyra praliner. Samma med matvaror. Köper jag en köttbit nån gång köper jag hellre en fin sådan från slaktare än en inplastad från Ica.
Senast redigerad av chronomaster 2015-01-02 kl. 16:19.
Citera
2015-01-02, 16:48
Medlem
Blondiemans avatar
Jag köper bara och uteslutande ekologisk mat. Det blir ganska mkt mer pengar än normalt.
Citera
2015-01-02, 16:56
Medlem
chronomasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondieman
Jag köper bara och uteslutande ekologisk mat. Det blir ganska mkt mer pengar än normalt.

Varför gör du det?
Citera
2015-01-02, 17:01
Medlem
Blondiemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chronomaster
Varför gör du det?

Få bättre koll på vad jag faktiskt stoppar i mig.

Sen så lägger jag onödigt med pengar på nya bilar så det är inte för miljöns skull som maten köps ekologisk.
Citera
2015-01-02, 17:02
Medlem
Ekologiskt.
Taxi hem när jag varit ute.
Köpekaffe och lunch ute.
Citera
2015-01-02, 17:28
Medlem
rumpgass avatar
Fiske och camping/vildmarksutrusning är något som jag inte snålar på när jag väl handlar, har helt slutat att ränna på krogen mm för jag prioriterar mina intressen och slösar inte pengar på skit i onödan..
Citera
2015-01-02, 18:36
Medlem
UncleBerts avatar
Blir väll en del på snus och gräs. Äter ute 5 dagar i veckan, ibland hela veckan.

Avskyr att göra matlåda. Sen gillar jag inte micrad mat.

Köper ej mycket prylar heller. Men endel kläder. Brukar bara köpa lite dyrare märken när jag väl handlar.

Jag bor billigt och har helt okej inkomst så jag kan slösa nästan 20k i månaden på nöjen och ändå spara undan lite varje månad.
Citera
2015-01-02, 18:57
Medlem
Köper svensktillverkade saker i så stor mån det går. Det är något många skulle se som onödigt.

Nikotin i olika former då och då.

Kläder och klockor får man väl lägga till på denna listan också.
Citera
2015-01-02, 18:58
Medlem
Konsertbiljetter. Det känns värt att köpa bra biljetter när man ändå åker iväg. Bor en bra bit ifrån Stockholm, så det ändå inte det som gör det dyrt.
Citera
2015-01-02, 20:24
Medlem
Blondiemans avatar
Jag bor i villa på landet och lägger pengar på hotelnätter framför taxi hem efter krogen (ska skaffa övernattningslägenhet i stan).
Citera
2015-01-03, 00:23
Medlem
Lightnights avatar
Mat, men inte på restauranger, utan mat som jag sedan tillreder själv.

Tv-serier. Oftast när de är på rea, men ibland till fullpris.

Böcker. Inte för att jag kommer att läsa dem direkt, utan för att veta att jag kan läsa dem när jag vill.
Citera
2015-01-03, 00:41
Medlem
Vinylskivor, är det en raritet kan jag enkelt snåla in på annat för att ha vissa skivor i min samling.

Mat och alkohol, köper helst ekologiskt/hög kvalité.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in