Läste tråden "Saker ni verkligen inte kan förstå att folk lägger pengar på" och tänkte att det vore kul att läsa motsatsen, vad lägger ni gärna lite extra pengar på för att ni tycker det är värt?
För min del blir det:
1. Mat ute. Inga tokdyra restauranger men luncher ute eller en pizza / thai / sushi till middag. Många i den andra tråden klagade på att detta är slöseri. Jag själv gillar att unna mig detta, äter självklart inte alla mål mat ute men på jobbet blir det nog att äta ute 90% av gångerna, resten matlåda. Tycker det är värt att slippa stå och laga mat hela tiden. Även om det skulle innebära en rätt stor besparing om man skulle skippa det.
2. Prylar. Köper rätt sällan prylar numera, måste inte ha det senaste etc. Men det drar ofta iväg i pris när jag väl ska köpa en dator eller tv då jag gärna betalar lite mer för att få något bättre.
3. Öl ute. Betalar hellre 60 kr för en öl på ett hak jag verkligen gillar än 25 kr på ett sunkigt sådant med stökiga 18-åringar.
4. Kläder. Köper sällan kläder men snålar inte när jag väl gör det. Gillar att klä mig sjysst utan att vara nån märkesbög.
5. Gillar att livsnjuta. Saker man sällan köper betalar jag gärna dyrt för. T.ex äter jag sällan choklad men om jag väl gör det köper jag gärna goda och dyra praliner. Samma med matvaror. Köper jag en köttbit nån gång köper jag hellre en fin sådan från slaktare än en inplastad från Ica.
Senast redigerad av chronomaster 2015-01-02 kl. 16:19.
Fiske och camping/vildmarksutrusning är något som jag inte snålar på när jag väl handlar, har helt slutat att ränna på krogen mm för jag prioriterar mina intressen och slösar inte pengar på skit i onödan..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!