Citat:
Ursprungligen postat av
Hannamaria93
Precis s har jag ju tnkt nu frsta tiden! Jag pluggar fr tillfllet i Stockholm och trots det hinner jag knappt med ngot studentliv, tragiskt nog, s mig skadar det inte s mycket faktiskt

Jag har barndomsvnner som vi alla studerar och jobbar p olika hll som jag fortfarande umgs med och jag har aldrig varit mycket fr studentlivet, allts jag r lite s att jag lmnar studierna och privatlivet tskilda. Dock lr jag flytta s fort jag fr mjlighet eftersom ja, det blir ju s mycket enklare nd

Jaa den dr biten med UL/SL kombinerat mste jag kolla upp!
Det kan nog vara svrt att hlla privatliv och studier tskilda om man vill bo och studera i en sdan studentstad som Uppsala nd r. Genom att mnga flyttar till Uppsala frn andra stder s letar majoriteten, i alla fall under det frsta ret, aktivt efter nya kontakter och alla r mycket sociala. Efter ngra r avtar detta, fr att alla har hittat "sitt" gng, vilket sklart kan vara trkigt d man lser sig, men det r inte s farligt.
Jag har ocks barndomsvnner samt vnner frn gymnasiet som studerar och jobbar i olika stder i Sverige, samt ven utanfr Sverige. ven om jag har dessa mycket goda vnner var det fr mig sjlvklart att trffa nytt folk genom studierna samt genom olika freningar kopplade till studierna. Nu r jag inte en krnrd eller nationsnrd, utan tar sdana aktiviteter med en stor nypa salt (detta d folk som engagerar sig i kr och nation tenderar att vara av ett srskilt slag...) fr att istllet engagera mig i vissa freningar.
Kan du st ut med att det tar lite lngre tid att ka strckan Sthlm-Uppsala skulle jag faktiskt rekommendera SL/UL-kortet, just fr att det r s frmnligt genom att du kan ka bussar, tunnelbana och sprvagn i Stockholm och Uppsala, frutom pendeln. Detta har jag haft stor nytta av. Kanske ska sluta skriva om OT-grejer i trden, men har du fler frgor om pendling r det bara att skicka ivg ett PM. Pendlade som sagt frsta tiden, och ker ganska ofta mellan Uppsala och Stockholm nu.