Citat:
Ursprungligen postat av
martenioh93
Tjenare!
Känns som att jag sittet i skiten just nu.
Trodde jag hade stenkoll på min ekonomi men eftersom jag nästan konstant kollat min internetbank för att försäkra mig om att pengar finns tillgodo.
Den här gången gjorde det inte det. Några få betalningar drogs inte under betalningstillfället utan pengarna drogs några dagar eftet så, pang, tjoff, så försvann 2000kr...
Nu ska jag komma till det jag vill ha hjälp med.
jag har betalat alla mina räkningar, det gör jag DIREKT jag får in min lön.
Men idag till min förvåning så såg jag att jag hade missat en, kuverter låg inskjutet i en tidning (trodde jag kollade allt noga...)
Kollade min bank och såg att pengarna inte räcker till pga att dessa inköp drog pengar i efterhand.
Har aldrig legat eftet med en betalning förut, aldrig någonsin. Så jag kännet en viss oro efter att man läst diverse skräckhistorier på internet...
Hur ska jag göra? Ska jag vänta dom här 3 veckorna tills lön och sen betala den?
Äger för tillfället 2 bilar och den ena ligger ute på blocket så jag hoppas väl att jag snart ska kunna driva in pengar från den.
Ska jag börja sälja av saker som bara står? Har en uppsjö av xbox 360 spel som dammar eftersom jag äger ett xbox one. Ska jag försöka sälja dessa också? Att gå till Game eller Gamestop och sälja är ett fet NEJ då jag inte får mer än 10-50kr per titel.
Men har NI här på flashback några tips och idéer till mig?
Kanske inte är ett riktigt skräckcenario det här men eftersom det är första gången det händer mig så blir jag lite skraj.
Kan tillägga att räkningen är på 600:- om det är till något intresse? Försöker inte dölja något här.
Det lättaste är att du ringer och ber om uppskov en månad med betalningen, precis som redan nämnts i tråden. Det viktiga ärrat du hör av dig först, vänta inte in påminnelsen. Det finns även betaltjänster på nätet där du kan betala räkningar med ett kreditkort om du äger ett sådant. De tar någon procent i avgift, men för en sån här engångsgrej så spelar ju inte det någon roll.