Citat:
Ursprungligen postat av
Cimaron
Men den risken, eller "chansen" ur ett samhällsperspektiv, är väl inte gigantisk i alla fall?
Jag har inte en susning om hur man sköter företagsekonomi men den rapport eller vad det är som lämnas in i slutet av januari torde väl röra endast 2014, för enkelhetens skull?
I så fall är jag "safe" till januari.
Om jag förstått dig rätt.
Arbetsgivaren skickar in nu i januari till skv att Kalle har tjänst xxxx kr under år 2014 och skatt som ör betald för Kalle under år 2014 är xx kr.
Skatteverket sorterar kollar osv uppgifterna förstämplar det på din skattedeklaration som du godkänner sen i juni 2015 ( höftar månad ) sen kommer de in till skv.
Skv går igenom godkänner och sen släpps sekretessen och kfm kan ta del av uppgifterna.
I ditt fall låter det som att arbetsgivaren kommer att rapporter detta i Januari 2016 till skv.
Så då är du " safe" till mitten av 2016 då kfm får reda på vart du jobbat.
Edit:
Sen kan någon annan säga vart du kobbar med om du har otur.
Men Skatteverket kommer inte rapportera det till kfm utom kfm ser det sen när skv släpper på sekretessen efter du har godkänt din deklaration.
Dina inkomstuppgifter är sekretessbelagda fram tills deklarationen är klar.
Edit 2:
Sen tar det tid för kfm, dom ska skicka brev till din arbetsgivare och fråga vad du tjänar.
Sen ska dom beräkna vad du får behålla, då skickar dom brev och frågar dig om dina utgifter m.m.
Sen skickar dom brev till din arbetsgivare och säger;
Allt över xx kr ska du betala ut till oss.