2016-04-15, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Feel the Bernie!
2 sista är gjorda av samma OI.
Clinton har i skrivande stund ledning i 9 av de 13 nationella pollsen i USA.
Sanders-supportar och aritmetik

Det är dock bra för Trump, om Sanders kommer att "vinna" nationella pollsen och skapa mer polariseringen
Det jag skrev stämmer till 100%, och du gör en ? Du är en lågbegåvad person, det märks även på ditt inlägg efter detta då du spekulerar i att Hillary skulle ha mutat Bernie.
Citera
2016-04-15, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av northpolesanta
Tror du på allvar att Hillary har mutat Bernie? Jag hoppas att du är ett troll. Om du faktiskt följde amerikansk politik så skulle du veta att han tagit upp det många gånger, senast i debatten igår tex.
Jag skrev ju, att Trump bokstavligen skulle ta upp det i varje mening.
Citat:
Det jag skrev stämmer till 100%, och du gör en ? Du är en lågbegåvad person, det märks även på ditt inlägg efter detta då du spekulerar i att Hillary skulle ha mutat Bernie.
Ja, det stämmer. Du kunde också skriva att Sanders leder i alla av de 2 sista OU.

Clinton, Hillary Diane Rodham 9,419,625 56.25%
Sanders, Bernard "Bernie" 7,038,499 42.03%
Det är nog det bästa OU i tvåmansrace?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sarkasm
Citat:
En sarkasm (av grekiskans sarkasmos, σαρκασμός, med samma betydelse [1] från σαρκάζειν "slita sönder kött", "skära tänder (i raseri)", till σάρξ (gen. σαρκός), "kött") är ett yttrande där något sägs på ett skenbart humoristiskt sätt med ett överdrivet, sarkastiskt tonfall med avsikt att håna den eller det man syftar på. Sarkasmens sakinnehåll är ofta en stark överdrift och till att förlöjliga. I Nationalencyklopedin definieras sarkasm som ett "yttrande som innehåller skarpt ironisk eller hånfull kritik",[2] man kan också tala om sarkasm som sarkastisk kritik i en mer allmän bemärkelse; sarkasm är då en extra bitsk och/eller nedvärderande form av ironi. [3][4]
Citera
2016-04-15, 13:41
Medlem
Citat:
Jag skrev ju, att Trump bokstavligen skulle ta upp det i varje mening.

Ja, det stämmer. Du kunde också skriva att Sanders leder i alla av de 2 sista OU.

Clinton, Hillary Diane Rodham 9,419,625 56.25%
Sanders, Bernard "Bernie" 7,038,499 42.03%
Det är nog det bästa OU i tvåmansrace?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sarkasm
Herregud, du fortsätter skämma ut dig själv. De där röstningssiffrorna beror mycket på att Hillary vunnit i stater där det varit primaries och inte caucuses, men det visste väl du som följer amerikansk politik va? Och jag syftade på att Bernie visst tagit upp Hillarys transcripts ett antal gånger, senast i debatten igår som sagt. Du hade kunnat ta upp de 100 senaste pollsen om du vill men att han leder i 3 av de 4 senaste pollsen tycker jag är en intressant trend, så att du gör en som kommentar till det är extremt lågbegåvat. Men inte lika lågbegåvat som att du spekulerade i att Hillary Clinton skulle ha mutat Bernie Sanders.
Citera
2016-04-15, 14:43
Medlem
swehardrockers avatar
Citat:
Herregud, du fortsätter skämma ut dig själv. De där röstningssiffrorna beror mycket på att Hillary vunnit i stater där det varit primaries och inte caucuses, men det visste väl du som följer amerikansk politik va? Och jag syftade på att Bernie visst tagit upp Hillarys transcripts ett antal gånger, senast i debatten igår som sagt. Du hade kunnat ta upp de 100 senaste pollsen om du vill men att han leder i 3 av de 4 senaste pollsen tycker jag är en intressant trend, så att du gör en som kommentar till det är extremt lågbegåvat. Men inte lika lågbegåvat som att du spekulerade i att Hillary Clinton skulle ha mutat Bernie Sanders.

Sen också att han säger att Bernie inte har attackerat henne då hon röstade för Irak kriget, tycker att Lile.Stockholm borde se om första debatten ifrån Oktober och framåt för det har Bernie gjort sen början av hans kampanj.
Citera
2016-04-15, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swehardrocker
Sen också att han säger att Bernie inte har attackerat henne då hon röstade för Irak kriget, tycker att Lile.Stockholm borde se om första debatten ifrån Oktober och framåt för det har Bernie gjort sen början av hans kampanj.
Han följer uppenbarligen inte amerikansk inrikespolitik utan vräker ur sig den ena ogrundade och felaktiga idiotin efter den andra. Precis som du säger, det har han gjort sedan början av sin kampanj.
Citera
2016-04-15, 15:38
Medlem
swehardrockers avatar
I en ny poll ifrån fox news är det 48% För Hillary och 46% för Bernie.

Citat:
The shift comes from women. Clinton’s support has declined 11 points among women, while support for Sanders is up by nine. Support among men mostly held steady -- and it’s in Sanders’ favor: 57-37 percent

http://www.foxnews.com/politics/2016/04/15/fox-news-poll-trump-widens-lead-in-gop-race-clinton-sanders-tightens.html

Denna poll var gjord mellan 11 till 13 April alltså före debatten och hans nu Vatikanen möte, som troligtvis kommer pusha honom högre upp.

BTW
Bernie har nu landat i Rom
Citera
2016-04-15, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swehardrocker
Det har jag inte sagt. Jag har sagt, att han inte attackerat henne tillräckligt [ofta och aggressivt]. Han har inte media på sin sida, varför han måste göra deras jobb själv. Det gjorde han inte.

Som sagt, jämför med Trump. Attackerar han någon, gör han det under flera veckor. Konstant. Sanders borde [genom att konfrontera henne så ofta som möjligt] tvinga henne att publicera sina "tal". Tvinga henne att erkänna/förklara sina relationer till banker. Och så vidare.

Men han vågade inte konfrontera henne. Sällan. Han lät henne att undvika att svara. Det är som SD i Sverige. Tar de inte upp vissa frågor, kommer media aldrig att hjälpa till.

Jämför hans insatser i de två senaste debatterna med de gamla. Han blev mycket aggressivare [speciellt i gårdagens debatt], men det är nog för sent nu.
Citera
2016-04-15, 17:23
Medlem
Citat:
Det har jag inte sagt. Jag har sagt, att han inte attackerat henne tillräckligt [ofta och aggressivt]. Han har inte media på sin sida, varför han måste göra deras jobb själv. Det gjorde han inte.

Som sagt, jämför med Trump. Attackerar han någon, gör han det under flera veckor. Konstant. Sanders borde [genom att konfrontera henne så ofta som möjligt] tvinga henne att publicera sina "tal". Tvinga henne att erkänna/förklara sina relationer till banker. Och så vidare.

Men han vågade inte konfrontera henne. Sällan. Han lät henne att undvika att svara. Det är som SD i Sverige. Tar de inte upp vissa frågor, kommer media aldrig att hjälpa till.

Jämför hans insatser i de två senaste debatterna med de gamla. Han blev mycket aggressivare [speciellt i gårdagens debatt], men det är nog för sent nu.
Kan du inte bara sluta komma med felaktigheter? Du skrev, och jag citerar, följande:

"Det är en stor skandal, att Sanders inte tar upp det, trots att han vet, att
a) det är en stor fråga för väljarna,
b) media tiger om saken, när det rör deras korrupta favoritkandidat."

Swehardrocker har helt rätt i att du skrev det du skrev, du däremot har fel och förnekar fakta, som vanligt kan tilläggas.
Citera
2016-04-15, 20:35
Bannlyst
Citat:
Kan du inte bara sluta komma med felaktigheter? Du skrev, och jag citerar, följande:

"Det är en stor skandal, att Sanders inte tar upp det, trots att han vet, att
a) det är en stor fråga för väljarna,
b) media tiger om saken, när det rör deras korrupta favoritkandidat."

Swehardrocker har helt rätt i att du skrev det du skrev, du däremot har fel och förnekar fakta, som vanligt kan tilläggas.
Alright, då skrev jag fel. Det borde stå, "Det är en stor skandal, att Sanders inte tar upp det tillräckligt [ofta och aggressiv] och låter henne undvika att svara...
Vi går steg efter steg.

Var Sanders mer aggressiv igår?
Om ja, vore det inte bättre, om han var lika aggressiv från början?

https://www.washingtonpost.com/news/the-fix/wp/2016/02/04/sanders-clinton-debate-transcript-annotating-what-they-say/
http://www.nytimes.com/2016/03/07/us/politics/transcript-democratic-presidential-debate.html?_r=0
http://edition.cnn.com/2016/04/14/politics/transcript-democratic-debate-hillary-clinton-bernie-sanders/
Feel the evolution.

I de första debatterna valde Sanders medvetet att tala om "the issues", vilket är bra, förutsatt att man är front-runner. Clinton "höll ofta med" honom, hon var skicklig i det.

Gillar din Hillary-ton, förresten
Citera
2016-04-15, 22:41
Medlem
Citat:
Alright, då skrev jag fel. Det borde stå, "Det är en stor skandal, att Sanders inte tar upp det tillräckligt [ofta och aggressiv] och låter henne undvika att svara...
Vi går steg efter steg.

Var Sanders mer aggressiv igår?
Om ja, vore det inte bättre, om han var lika aggressiv från början?

https://www.washingtonpost.com/news/the-fix/wp/2016/02/04/sanders-clinton-debate-transcript-annotating-what-they-say/
http://www.nytimes.com/2016/03/07/us/politics/transcript-democratic-presidential-debate.html?_r=0
http://edition.cnn.com/2016/04/14/politics/transcript-democratic-debate-hillary-clinton-bernie-sanders/
Feel the evolution.

I de första debatterna valde Sanders medvetet att tala om "the issues", vilket är bra, förutsatt att man är front-runner. Clinton "höll ofta med" honom, hon var skicklig i det.

Gillar din Hillary-ton, förresten
Jag göder väl trollet lite mer, mot bättre vetande. Kolla på den maximala grafen över sammanställda opinionsundersökningar på real clear politics och se grafen som rör Bernie vs Hillary så kommer du att se en tydlig långsiktig trend angående hur Bernie Sanders kampanj presterar. Bra förresten att du nu när du igen blev överbevisad erkänner att du haft fel i ett par inlägg i rad.
Citera
2016-04-16, 01:13
Bannlyst
Citat:
Jag göder väl trollet lite mer, mot bättre vetande. Kolla på den maximala grafen över sammanställda opinionsundersökningar på real clear politics och se grafen som rör Bernie vs Hillary så kommer du att se en tydlig långsiktig trend angående hur Bernie Sanders kampanj presterar. Bra förresten att du nu när du igen blev överbevisad erkänner att du haft fel i ett par inlägg i rad.
Den är riktigt, riktigt långsiktigt. Så långsiktigt att den inte går att extrapolera. Hillary växer långsamt/stannar på samma 50+% nivå, medan Sanders växer = Sanders lyckas inte övertala pro-Hillary väljare, men han tar de väljare som redan inte gillat henne.
Om man bortser de senaste två veckor, så är det 51% mot 42%. Tror du verkligen, att det skett så pass mycket de två senaste veckor, att opinion ändrats till 47% vs 46%? Eller är det mestadels brus?
Här finner du viktad samling av OU som är mindre känslig till snabba upp- och nedgångar ( = oftast brus).
http://projects.fivethirtyeight.com/election-2016/national-primary-polls/democratic/

Än så länge, går allting enligt demografi/OU. Hillary tar sina väljare (icke-vita, äldre, och "klassiska" demokrater), Sanders tar sina väljare (unga, vita, från universitetsstäder). Det är ,minst sagt, ok för Hillary. Skulle hon känna sig hotad, skulle hon gå hårdare mot Sanders. Då skulle hon antagligen ha högre marginaler, men riskerade att fler pro-Sanders skulle vända henne ryggen i allmänna val.
Det var vad jag menade med, att det är konstigt, att Sanders inte var mer aggressiv fram till nyligen.

Hillary tjänar på att det är relativt konfliktfritt (= inga/få direkta attack mot henne).

Sanders tjänar inte på det. Han behöver en mirakel (i t.ex. NY). Just nu är hans chanser väldigt låga. Han måste prestera 60% mot 40% i kommande val. Om han blir mer aggressiv, förlorar han kanske med större marginal, men å andra sidan har han då större chans att vinna. Det får bära eller brista.

Den enda orsak, jag kan hitta, är att hans mål att driva Hillary så mycket åt vänster som möjligt. Vore det Obama, skulle det nog delvis fungera. Men korrupta Hillary – ehm – tja, hon var nog prototyp till House of Cards
Citera
2016-04-16, 12:59
Medlem
Citat:
Den är riktigt, riktigt långsiktigt. Så långsiktigt att den inte går att extrapolera. Hillary växer långsamt/stannar på samma 50+% nivå, medan Sanders växer = Sanders lyckas inte övertala pro-Hillary väljare, men han tar de väljare som redan inte gillat henne.
Om man bortser de senaste två veckor, så är det 51% mot 42%. Tror du verkligen, att det skett så pass mycket de två senaste veckor, att opinion ändrats till 47% vs 46%? Eller är det mestadels brus?
Här finner du viktad samling av OU som är mindre känslig till snabba upp- och nedgångar ( = oftast brus).
http://projects.fivethirtyeight.com/election-2016/national-primary-polls/democratic/

Än så länge, går allting enligt demografi/OU. Hillary tar sina väljare (icke-vita, äldre, och "klassiska" demokrater), Sanders tar sina väljare (unga, vita, från universitetsstäder). Det är ,minst sagt, ok för Hillary. Skulle hon känna sig hotad, skulle hon gå hårdare mot Sanders. Då skulle hon antagligen ha högre marginaler, men riskerade att fler pro-Sanders skulle vända henne ryggen i allmänna val.
Det var vad jag menade med, att det är konstigt, att Sanders inte var mer aggressiv fram till nyligen.

Hillary tjänar på att det är relativt konfliktfritt (= inga/få direkta attack mot henne).

Sanders tjänar inte på det. Han behöver en mirakel (i t.ex. NY). Just nu är hans chanser väldigt låga. Han måste prestera 60% mot 40% i kommande val. Om han blir mer aggressiv, förlorar han kanske med större marginal, men å andra sidan har han då större chans att vinna. Det får bära eller brista.

Den enda orsak, jag kan hitta, är att hans mål att driva Hillary så mycket åt vänster som möjligt. Vore det Obama, skulle det nog delvis fungera. Men korrupta Hillary – ehm – tja, hon var nog prototyp till House of Cards
Jag tror att hans chanser att bli den demokratiska presidentkandidaten är väldigt små, däremot så är det mer intressant vad gäller den progressiva rörelse han och andra försöker bygga upp, som jag tidigare skrivit i tråden. Trenden är att ju fler som upptäcker Bernie Sanders, desto fler väljer honom istället för Hillary Clinton, och det gäller bland svarta, latinos, äldre, yngre, kvinnor, män, högutbildade, lågutbildade. Det står tydligt och svart på vitt i en rad opinionsundersökningar, valresultat och exit polls. Jag tror som sagt att hennes försprång är för stort för att ta in denna omgång, men trenden är tydlig. Skulle han haft hennes name recognition från start så hade det inte ens varit nära att hon skulle ha chansen att vinna över honom, och den trenden är ENORMT intressant för det politiska landskapet i USA och dess framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in