2016-04-15, 15:42
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Du tror på fullt allvar att Trump skulle agerat annorlunda?
Ja, han skulle knuffat sig före utan livvakt, han är newyorker. Och han BYGGDE tunnelbanan!
Citera
2016-04-30, 12:16
Medlem
Madagascars avatar
Nu när det nästan är helt klart att det blir Trump mot Clinton så funderar jag på hur stor chans Trump har mot Clinton.

Jag ska i ärlighetens namn säga att jag inte trodde Trump skulle kunna bli republikanernas kandidat. Därmed ska jag låta bli att avfärda hans chanser mot Clinton.

Det kommer signaler nu om att Trump börjar få GOPs stöd. Så de kommer troligen samlas ganska väl bakom honom när han ställer upp mot Clinton. Clinton har massor med baggage som Trump kan swinga mot - men det är gamla grejer som det redan skrivit spaltkilometer om.

I den här typen av opundersökningar har Clinton ett tydligt försprång : http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/general_election_trump_vs_clinton-5491.html

Men när de väl är nominerade kommer vi in i ett nytt läge.

Trump kan troligen få en del väljare ur soffan men han måste även attrahera en del som tidigare röstat på demokraterna. Valet avgörs genom "winner takes all" (elektorer) per delstat. Så Trump måste vinna några delstater som Obama vann förra gången. I de flesta delstater brukar utslaget bli demokratiskt eller republikanskt oavsett vilka kandidaterna är. Men sedan finns det några så kallade swing states där slaget betraktas som öppet.

Här är en bedömning av vilka delstater är att betrakta som swing states : http://www.270towin.com/maps/2016-election-toss-up-states

Så frågan om Trumps chanser mot Clinton kan i princip översättas till vilka chanser han har att ta mer än 50% av rösterna i följande 10 delstater (ungefär från väst till öst):

NV
CO
IA
WI
OH
FL
NC
VA
PA
NH

Här kan man se per delstat hur tidigare presidentval utfallit.

http://electoralmap.net/PastElections/past_elections.php?year=2012
Senast redigerad av Madagascar 2016-04-30 kl. 12:21.
Citera
2016-04-30, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Nu när det nästan är helt klart att det blir Trump mot Clinton så funderar jag på hur stor chans Trump har mot Clinton.

Jag ska i ärlighetens namn säga att jag inte trodde Trump skulle kunna bli republikanernas kandidat. Därmed ska jag låta bli att avfärda hans chanser mot Clinton.

Det kommer signaler nu om att Trump börjar få GOPs stöd. Så de kommer troligen samlas ganska väl bakom honom när han ställer upp mot Clinton. Clinton har massor med baggage som Trump kan swinga mot - men det är gamla grejer som det redan skrivit spaltkilometer om.

I den här typen av opundersökningar har Clinton ett tydligt försprång : http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/general_election_trump_vs_clinton-5491.html

Trump kan troligen få en del väljare ur soffan men han måste även attrahera en del som tidigare röstat på demokraterna. Valet avgörs genom "winner takes all" (elektorer) per delstat. Så Trump måste vinna några delstater som Obama vann förra gången. I de flesta delstater brukar utslaget bli demokratiskt eller republikanskt oavsett vilka kandidaterna är. Men sedan finns det några så kallade swing states där slaget betraktas som öppet.

Här är en bedömning av vilka delstater är att betrakta som swing states : http://www.270towin.com/maps/2016-election-toss-up-states

Så frågan om Trumps chanser mot Clinton kan i princip översättas till vilka chanser han har att ta mer än 50% av rösterna i följande 10 delstater (ungefär från väst till öst):

NV
CO
IA
WI
OH
FL
NC
VA
PA
NH

Vita väljare mot vita så krossar Trump Hillary. Men hon har alla minoriteter på sin sida vilket vi såg mot Sanders. Sanders vinner vita men minoriteterna gör att Hillary fortfarande vinner över Sanders.

Tror samma sak kommer hända mot Trump. Ett exempel är Florida har alltid nästan varit republikanskt. Men många demokrater har flyttat ner till Florida genom åren samtidigt som latino befolkning där växer i rasande fart.

Trumps ända chans och taktik är att göra det här till ras fråga. Många upplopp och bilder där mexikanare och svarta inte låter honom tala, och på så sett få många vita demokrater och independents att rösta på honom.

Samtidigt är det inte 60-talet utan alla kvinnor i USA är självständiga och många feminister. Då det är nästan omöjligt att attackera Hillary utan att bli kallad kvinnohatare. Det blir en svår nöt att knäcka för Trump.
Senast redigerad av seeeg321 2016-04-30 kl. 13:04.
Citera
2016-04-30, 13:51
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:

NV
CO
IA
WI
OH
FL
NC
VA
PA
NH

Hur ser det ut i opinionsundersökningarna från dessa stater mellan Trump och Clinton?
Citera
2016-04-30, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Hur ser det ut i opinionsundersökningarna från dessa stater mellan Trump och Clinton?
Just nu ser det väldigt mörkt ut för Trump. Även i Texas t.ex. är hans försprång bara 3-5 procentenheter. Men Hillary var från början den absolut mest troligaste D-kandidaten.

Vi får helt enkelt avvakta, tills Trump blir R-kandidat, och nya mätningar kommer. Vinner han inte Indiana, får vi vänta tills den 7 juni (CA), i värsta fall till den 21 juli ("R-convention").
Citera
2016-04-30, 20:34
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:

Fast det är väldigt mycket han kan ta upp ändå.

De flesta amerikaner vet inte ens om vad Hillary gjort med sin mailserver eller Benghazi, de flesta vet inte ens att hon varit Secretary of State tidigare under Obamas administration!

Dessutom har Trump OÄNDLIGT med material tror jag på saker som Hillary genomfört genom att Trump betalat henne tidigare. Trumps tidigare arbete gick det ju lite upp på att agera lobbyist fram och tillbaka med politiker. Trump har gett pengar både till GOP och Demokraterna.

Tror Trump har en hel del matnyttigt om vad för saker som Hillary gjort som INTE varit det bästa för folket bara pga att hon fått pengar av Trump.
Citera
2016-04-30, 21:04
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Fast det är väldigt mycket han kan ta upp ändå.

De flesta amerikaner vet inte ens om vad Hillary gjort med sin mailserver eller Benghazi, de flesta vet inte ens att hon varit Secretary of State tidigare under Obamas administration!

Dessutom har Trump OÄNDLIGT med material tror jag på saker som Hillary genomfört genom att Trump betalat henne tidigare. Trumps tidigare arbete gick det ju lite upp på att agera lobbyist fram och tillbaka med politiker. Trump har gett pengar både till GOP och Demokraterna.

Tror Trump har en hel del matnyttigt om vad för saker som Hillary gjort som INTE varit det bästa för folket bara pga att hon fått pengar av Trump.
Fast om det nu skulle vara så att Trump har mutat Clinton till att göra saker som inte är bra för USA, så är det ju knappast smickrande för någondera av parterna - eller hur?
Citera
2016-04-30, 21:35
Medlem
Citat:

NV
CO
IA
WI
OH
FL
NC
VA
PA
NH

Trump kommer vinna en jordskredsseger.

Tänk på att han mosade den starkaste uppställningen republikanerna haft någonsin, det gjorde han med mycket små medel samtidigt som all media i hela Världen motarbetade honom.

Mot Hillary kommer han ha stöd från bla FOX eftersom AIPAC inte kommer våga riskera att reta upp en potentiell amerikansk president.
Citera
2016-04-30, 22:26
Medlem
Fris avatar
Det blir mycket lättare för Trump mot Hitlaty. Då behöver han bara slåss på en front, mot en rival, mot etablissemangets kandidat och mer av samma som misslyckas. Kampanjen kommer att handla om Trump som person, och det är ett ämne han råkar vara världens främste expert på. Han kan vissla på sparvarna att steka sig och flyga in i munnen hans.
Citera
2016-04-30, 22:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Det blir mycket lättare för Trump mot Hitlaty. Då behöver han bara slåss på en front, mot en rival, mot etablissemangets kandidat och mer av samma som misslyckas. Kampanjen kommer att handla om Trump som person, och det är ett ämne han råkar vara världens främste expert på. Han kan vissla på sparvarna att steka sig och flyga in i munnen hans.

Jo tror ärligt det kommer bli en rätt enkelt vinst. Svensk ljugmedia verka tro att Hillary visst ska vara godheten personfierad men så tycker ju inte Amerika. Hon har mycket skit i sitt bagage.
Citera
2016-04-30, 22:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Att svensk media är färgad är så tydligt så det finns inte. USA fick sin första amerikanska kvinna på sin sedel. Hillary skrev att det var bra. Just det var vad TT skrev om saken. Vad fan nu ens nämna Hillary för en sak som TT som bara ska rapportera? Det är ju så sjukt subjektivt så det finns inte. Men var exakt samma sak med Obama för 8 år sedan svensk media ä så styrd av amerikansk vänstermedia så de fattar inte och kan inte tänka själva.
Citera
2016-04-30, 22:35
Avslutad
70-30 till Trump.

http://powderedwigsociety.com/trump-kills-hitlery-in-head-to-head-matchup/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in