2016-06-09, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
http://nypost.com/2016/06/09/sanders-meets-with-obama-still-wont-give-up/

Obama träffar Sanders som kämpar för att göra USA till ett nytt Venezuela, men endorsar Clinton. Det kan bli det definitiva dråpslaget för den gamla presidentskan.

Den mest impopuläre presidenten ger sitt stöd åt en presidentkandidat som halva USA;s valmanskår avskyr. Känt faktum att familjerna Clinton och Obama inte tål varann, men så här i slutet måste man förstås hyckla.
Ger George W. Bush sitt stöd åt Clittan?

Obama har ok "approval rating" och han är väldigt populär. Så han kommer tillsammans med Bill att hjälpa Clittan att iaf "ena partiet".
Citera
2016-06-09, 22:12
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Hur motiverar du att Obama skulle vara den mest impopulära presidenten?

Det ligger närmare till hands att ge det epitetet till GWB: https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_approval_rating

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3109475/Obama-popular-living-president-including-George-W-Bush.html
Citera
2016-06-10, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Ger George W. Bush sitt stöd åt Clittan?

Obama har ok "approval rating" och han är väldigt populär. Så han kommer tillsammans med Bill att hjälpa Clittan att iaf "ena partiet".

George hade förmodligen gett sitt stöd åt Hillary om det varit nödvändigt och faktiskt gynnat henne i kampanjen, vilket förmodligen är ytterst tveksamt... Men däremot gynnar det helt klart Hillary att få Obamas stöd, både officiellt och genom att han inte väcker åtal mot henne. Oavsett tillhör Bush, Clinton och Obama samma "etablissemang" med bla Goldman Sachs i spetsen.

Något som dock förvånar mig är att Bernie byter sida nu när han verkar förlora ett riggat race mot Hillary. Istället för att kämpa emot "etablissemanget" som han sagt sig göra hela sin kampanj så byter han nu hastigt sida och sluter upp med dom mot Trump (ja, säga vad man vill om denna man men han är åtminstone inte "bought and paid for") och ger därmed förmodligen presidentskapet till Clinton.

https://www.armstrongeconomics.com/international-news/north_america/2016-u-s-presidential-election/bernie-betrays-all-his-supporters/

http://www.nytimes.com/2016/06/10/us/politics/bernie-sanders-obama-washington.html?_r=1
Citera
2016-06-10, 14:18
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahatmaganja
George hade förmodligen gett sitt stöd åt Hillary om det varit nödvändigt och faktiskt gynnat henne i kampanjen, vilket förmodligen är ytterst tveksamt... Men däremot gynnar det helt klart Hillary att få Obamas stöd, både officiellt och genom att han inte väcker åtal mot henne. Oavsett tillhör Bush, Clinton och Obama samma "etablissemang" med bla Goldman Sachs i spetsen.

Något som dock förvånar mig är att Bernie byter sida nu när han verkar förlora ett riggat race mot Hillary. Istället för att kämpa emot "etablissemanget" som han sagt sig göra hela sin kampanj så byter han nu hastigt sida och sluter upp med dom mot Trump (ja, säga vad man vill om denna man men han är åtminstone inte "bought and paid for") och ger därmed förmodligen presidentskapet till Clinton.

https://www.armstrongeconomics.com/international-news/north_america/2016-u-s-presidential-election/bernie-betrays-all-his-supporters/

http://www.nytimes.com/2016/06/10/us/politics/bernie-sanders-obama-washington.html?_r=1

Det kanske förvånar dig eftersom du inte verkar vara så bra på engelska. Det står inget om att han "bytt sida". Det handlar om ett gemensamt intresse om att stoppa Trump, är det så svårt att förstå?

Han har inte gett upp sin kampanj, som för övrigt inte är "riggad" annat än i huvudet på foliehattar.
Citera
2016-06-10, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mahatmaganja
Japp, det är därför, det är så spännande. Det är inte bara Trump mot Clittan, utan Trump mot etablissemanget.

Clittans lag inkluderar nu bland andra Bill, Obama, Romney, Bush, Rubio, Kasich, Merkel, Cameron gammelmedia världen runt och påven
Snart "joinar" även Sanders det heliga laget

Och Trump har "bara" sunt förnuft på sin sida
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-06-10 kl. 16:37.
Citera
2016-06-10, 20:51
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm

Clittans lag inkluderar nu bland andra Bill, Obama, Romney, Bush, Rubio, Kasich, Merkel, Cameron gammelmedia världen runt och påven
Snart "joinar" även Sanders det heliga laget

Och det är exakt så en hotellägare vinner hela skiten. 2016 gäller landslide när du har etablissemanget emot dig
Citera
2016-06-10, 22:28
Medlem
Fris avatar
Joakim von Anka håller presskonferens från sitt Tower. Inte ens Ayn Rand kunde hitta på det här, för osannolikt för att platsa i en roman. If I don't succeed, if I don't go all the way, it would be a waste of time and money. Money! Money. My money. And that just never happens. Jag har nu investerat en halv procent av mina pengar, mina pengar, riktiga pengar, och jag älskar vartenda ett av mina välförtjänta mynt, i det här. Var är min avkastning? Tror ni jag står här och skäller och skämtar för ert höga nöjes skull, utan att ta betalt för det!?
Citera
2016-06-11, 05:44
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Joakim von Anka håller presskonferens från sitt Tower. Inte ens Ayn Rand kunde hitta på det här, för osannolikt för att platsa i en roman. If I don't succeed, if I don't go all the way, it would be a waste of time and money. Money! Money. My money. And that just never happens. Jag har nu investerat en halv procent av mina pengar, mina pengar, riktiga pengar, och jag älskar vartenda ett av mina välförtjänta mynt, i det här. Var är min avkastning? Tror ni jag står här och skäller och skämtar för ert höga nöjes skull, utan att ta betalt för det!?

Som roman skulle detta vara uttråkande med sina ständiga överdrifter och sina monotona upprepningar. Man skulle inte stå ut med att läsa det eftersom det vore så verklighetsfrämmande. Verkligheten överträffar alltid dikten, men vi förmår inte acceptera det förrän det faktiskt händer.

Om Trump är Joakim von Anka så måste Björnligan vara familjen Clinton, och Obama är förstås Svarte-Petter. Farmor Anka är Phyllis Schlafly. Kalle Anka själv måste vara Paul Ryan, den töntiga alldagliga losern som alltid får lida av, och svära över, Joakims ständiga framgångar över honom. Knatte, Fnatte och Tjatte ser vi på Fox News i form av Hannity, Tucker och O'Reilly. Carl Icahn är Alexander Lukas (gåsblod där). Scott Adams är Oppfinnar-Jocke. Piff och Puff är Diamond and Silk. Som Långben har vi Elisabeth Warren. Roger Stone är Pluto. Och Newt Gingrich är Musse Pigg.
Citera
2016-06-11, 09:37
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
http://www.dailymail.co.uk/news/article-3109475/Obama-popular-living-president-including-George-W-Bush.html
Det är alltså från en udda undersökning som mäter hur populära tidigare presidenter är nu. Det är ju ganska lätt att bli populär efter att man varit president. Man kan ju inte göra så mycket skada då
Citera
2016-06-11, 20:11
Medlem
SmokeyNegronis avatar
S.k. komedi i USA har ju varit reklam för Demokraterna i många decennier. Nu skäms de inte längre för att vara brutalt öppna med det:
http://www.realclearpolitics.com/video/2016/06/10/obama_slow_jams_the_news_on_tonight_show_mocks_tru mp_orange_is_not_the_new_black.html

För att komedi ska fungera så behöver ju komikern vara en utomstående observatör av världens absurditeter, och inte (som här) den främste av etablissemangskramarna. Men bor man i det innersta djupet av en ekokammare så får man förstås inget som helst perspektiv på tillvaron.

Inslag ovan blir bara pinsamt. Det enda man visar är att man inte ens själva tar sig på allvar, utan måste skämta och larva sig när man påstår att Obama varit en framgång (eftersom det inte går att påstå med ett straight face).
Citera
2016-06-13, 13:41
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Som roman skulle detta vara uttråkande med sina ständiga överdrifter och sina monotona upprepningar. Man skulle inte stå ut med att läsa det eftersom det vore så verklighetsfrämmande. Verkligheten överträffar alltid dikten, men vi förmår inte acceptera det förrän det faktiskt händer.

Om Trump är Joakim von Anka så måste Björnligan vara familjen Clinton, och Obama är förstås Svarte-Petter. Farmor Anka är Phyllis Schlafly. Kalle Anka själv måste vara Paul Ryan, den töntiga alldagliga losern som alltid får lida av, och svära över, Joakims ständiga framgångar över honom. Knatte, Fnatte och Tjatte ser vi på Fox News i form av Hannity, Tucker och O'Reilly. Carl Icahn är Alexander Lukas (gåsblod där). Scott Adams är Oppfinnar-Jocke. Piff och Puff är Diamond and Silk. Som Långben har vi Elisabeth Warren. Roger Stone är Pluto. Och Newt Gingrich är Musse Pigg.

Du glömde ju Romney som är Spökplumpen, han som bara försvann i valkampanjen 2012.

Sedan har vi ju även Melania som då måste vara Gittan eftersom de e Joakims fru lite halvt.

Vet inte vem vi skall klassificera Joakims Butler Albert som? Är det Trumps före detta butler som hatar Obama eller är det mer att likna vid Trumps högra hand Corey Lewandowski?

Citera
2016-06-13, 14:33
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri

Folket är med Trump mot etablissemanget, det är det du inte tål. Nu får vi hoppas att du inte blir fri på väldigt länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in