• 1
  • 2
2015-01-01, 21:50
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag kände så i yngre dagar men orkar inte bry mig längre. Dessutom är de som alltid skrattar och ler de mest patetiska av alla. Barn och mentalt efterblivna skrattar och ler alltid.
Mognad kommer med åren antar jag. Men det skulle vara skönt att kunna slappna av runt dessa falska personer.
Citera
2015-01-01, 21:51
Medlem
Hulls avatar
Ett leende riktat mot dig när du är nedstämd kan möjligtvis tolkas som brist på eller avsaknad av empatiskt förmåga. Detta kan göra en nedstämd person arg.

Om den nedstämde istället möts av ett neutralt eller nedstämt ansikte så tolkas det som att personen är empatisk mot din situation och därför förstår dig, vilket förmodligen känns bättre.
Citera
2015-01-01, 22:02
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Ett leende riktat mot dig när du är nedstämd kan möjligtvis tolkas som brist på eller avsaknad av empatiskt förmåga. Detta kan göra en nedstämd person arg.

Om den nedstämde istället möts av ett neutralt eller nedstämt ansikte så tolkas det som att personen är empatisk mot din situation och därför förstår dig, vilket förmodligen känns bättre.
Det kan jag förstå. Det är oändligt mycket bättre att prata skit om någon man är arg på med en kompis som håller med en, än någon som ska försöka vara så jävla positiv.
Citera
2015-01-02, 00:16
Medlem
VonSchwarzwalds avatar
Jag kan bli jävligt förbannad, men det blir jag nog för att jag ser personen som ett hot mot min självbild. Som nedstämd så måste jag ofta rationalisera min olycklighet, det sker ibland genom att jag ser mig som en loser, en riktig idiot som inte tillför världen något och ibland utmynnar det i att jag är smartare än alla andra som är idioter som inte fattar att världen är skit.

När någon är lycklig, eller visar sig lycklig, och samtidigt exempelvis är mycket intelligent så förstörs min rationalisering av min egen nedstämdhet. Då kan det hända att jag reviderar vad intelligens betyder för att fortsätta försvara min rationalisering och legitimering av min depression och därmed utesluta intelligenta människor genom att definiera intelligens som "en person som är nedstämd för att världen är skit, en som har insett vad det hela handlar om".

Detta handlar givetvis om att jag vill vara ledsen, det är en del av min tillfälliga identitet, att försöka motverka min depression blir som att slå mig själv i ansiktet eller sätta käppar i hjulet och då måste mitt ego försvaras genom diverse metoder. Metoder som oftast utmynnar i en sådan narcissism att jag själv finner den löjlig varpå jag kan bryta mig loss och frigöra mig från min depressionsidentitet. Detta är ofta en mycket smärtsam process och kan ta en väldigt lång tid.
Citera
2015-01-02, 00:20
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Ett genuint leende påverkar dig. Fejkat eller överdrivet leende, förmodligen inte.

Ett genuint leende aktiverar vissa muskler runt ögonen. Din hjärna läser av ansiktsuttryck. Därefter imiterar du motpartens ansiktsuttryck. Om det är ett genuint leende, så kommer du att le genuint, vilket i sin tur aktiverar delar i hjärnan förknippade med glädje.
Håller jag med dig om!
Resten kallar jag för "visa tänderna skrattet" och de aktiverar inget annat än varningssignaler i skallen. Fly du har en varg framför dig.
Citera
2015-01-02, 00:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frigjord
Att andra är omotiverat glada rör mig inte i ryggen så länge jag slipper klistra på egen munterhet -- fastän det är för mig obegripligt hur man kan vara alltför "hurtig" i en värld präglad av lidande.

Däremot blir jag matt av människans sämre egenskaper; en känsla som bäst beskrivs genom denna gestaltning i form av Harry Brown:

https://www.youtube.com/watch?v=JpN0f2GWIu4

Underbar video. Raubtier är också ett underbart namn på en musikgrupp
Citera
2015-01-02, 00:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z0mgpl0x
Mognad kommer med åren antar jag. Men det skulle vara skönt att kunna slappna av runt dessa falska personer.

Jag har fortfarande ett fruktansvärt humör, men det krävs mycket grövre provokationer för att sätta igång det ordentligt.
Citera
2015-01-02, 02:53
Medlem
Milford.Cubicles avatar
dax att göra en inspektion kolla så alla åsikter är ok
Citera
2015-01-02, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonSchwarzwald
Jag kan bli jävligt förbannad, men det blir jag nog för att jag ser personen som ett hot mot min självbild. Som nedstämd så måste jag ofta rationalisera min olycklighet, det sker ibland genom att jag ser mig som en loser, en riktig idiot som inte tillför världen något och ibland utmynnar det i att jag är smartare än alla andra som är idioter som inte fattar att världen är skit.

När någon är lycklig, eller visar sig lycklig, och samtidigt exempelvis är mycket intelligent så förstörs min rationalisering av min egen nedstämdhet. Då kan det hända att jag reviderar vad intelligens betyder för att fortsätta försvara min rationalisering och legitimering av min depression och därmed utesluta intelligenta människor genom att definiera intelligens som "en person som är nedstämd för att världen är skit, en som har insett vad det hela handlar om".

Detta handlar givetvis om att jag vill vara ledsen, det är en del av min tillfälliga identitet, att försöka motverka min depression blir som att slå mig själv i ansiktet eller sätta käppar i hjulet och då måste mitt ego försvaras genom diverse metoder. Metoder som oftast utmynnar i en sådan narcissism att jag själv finner den löjlig varpå jag kan bryta mig loss och frigöra mig från min depressionsidentitet. Detta är ofta en mycket smärtsam process och kan ta en väldigt lång tid.

Jag var ofta glad som mindre och förstod verkligen inte varför alla vuxna inte också var glada.

Jag insåg det bättre med att se positivt på saker.
Försök se det positiva, och du kommer finna det.
Det är simpelt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in