2015-01-01, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matheria
Ja hans komplimang väger inte mindre bara för att han är ful.

Roligt att höra att mina fördomar inte är 100% vattentäta

Citat:
Okej. Egentligen är det nog så med oss tjejer med.

Really?
Citera
2015-01-01, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidKorrekt
Roligt att höra att mina fördomar inte är 100% vattentäta

Really?

Ja, nu är det väl svårt att generalisera utifrån alla kvinnor men jag har sexuella tankar om de flesta jag ser. Även om det inte alltid betyder att man spanar in randoms i offentliga miljöer så dyker självklart bilder i huvudet upp när dessa personer har sex, hur deras kuk ser ut m m. Så kan jag tänka om tjejer också, hurdana de är i sängen o s v och då är jag inte bisexuell. Sen i några fall handlar det även om att jag tittar på någon söt kille och fantiserar han och mig ha sex helt enkelt. Men det där sexuella perspektivet finns nog alltid där hos mig i alla fall, har tjejkompisar som upplever liknande.
Citera
2015-01-01, 16:55
Medlem
Citat:
Ja, nu är det väl svårt att generalisera utifrån alla kvinnor men jag har sexuella tankar om de flesta jag ser. Även om det inte alltid betyder att man spanar in randoms i offentliga miljöer så dyker självklart bilder i huvudet upp när dessa personer har sex, hur deras kuk ser ut m m. Så kan jag tänka om tjejer också, hurdana de är i sängen o s v och då är jag inte bisexuell. Sen i några fall handlar det även om att jag tittar på någon söt kille och fantiserar han och mig ha sex helt enkelt. Men det där sexuella perspektivet finns nog alltid där hos mig i alla fall, har tjejkompisar som upplever liknande.

Usch, du är en riktigt stygg flicka! Fick alldeles ont i kalsongen

Om du fantiserar hur tjejer är i sängen, men samtidigt inte är sexuellt intresserade av dem, hur kommer det sig att du gör det? Hur som helst är det smaskigt att du gör det, och jag tycker du verkar vara ett praktexemplar till tjej som därför borde smiskas ofta. När du erkänner hur olydig du varit som tänkt på hur kvinnor är i sängen, och hur fel det är av dig att inte omfamna din bisexualitet (vilket endast går att bota med mer smisk).

Inte alls off topic...
Citera
2015-01-01, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagharenPLAN
Usch, du är en riktigt stygg flicka! Fick alldeles ont i kalsongen

Om du fantiserar hur tjejer är i sängen, men samtidigt inte är sexuellt intresserade av dem, hur kommer det sig att du gör det? Hur som helst är det smaskigt att du gör det, och jag tycker du verkar vara ett praktexemplar till tjej som därför borde smiskas ofta. När du erkänner hur olydig du varit som tänkt på hur kvinnor är i sängen, och hur fel det är av dig att inte omfamna din bisexualitet (vilket endast går att bota med mer smisk).

Inte alls off topic...
Haha. Alltså jag fantiserar inte om hur det skulle vara att ligga med dem själv utan det är mer frågor jag får upp i huvudet om hur de är sexuellt. Vilket typ av sexliv de har tillsammans med deras partners, om de är vilda eller pryda och sådant. Jag skulle aldrig själv vilja ha sex med en tjej. Smisk är dock alltid välkommet (av det manliga könet).

Nu har TS stackars tråd glidit in på en annan gren här känns det som så att ska gå över till TS funderingar nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Luxaxaria
Denna kvinna jag tänker på är gift men arbetar inom ett gruppboende, hon är i 55 årsåldern och har klätt sig så sexigt som min fantasi trodde i morse. Sexigt för mig, antagligen inte för andra. Inte tonåringssexigt utan så där moget sexigt med svart kjol och strumpbyxor och en vit blus där man kan ana brösten. Inte okontrollerat sexigt utan med en kontroll på det smakliga som hon har, i alla fall i mina ögon.

Jag vill också gärna tro att även en medioker man har sina förtjänster, just detta med komplimanger till en annan person tror jag de flesta tar åt sig positivt av. Även sexuella komplimanger men tror samtidigt att få skulle erkänna det. Kanske är svårare för kvinnor som har nära till bli stämplad som lösaktig men samtidigt är lösaktiga kvinnor spännande och fantasieggande. Det är något jordnära över detta.
Jag tror att en kvinna i den åldern skulle tycka det var kul att få en komplimang av en yngre pojke. Så länge du framför den på ett anständigt sätt så ser jag inget problem med det. Genuina komplimanger (alltså inte tjatiga smörgrejer) tar kvinnor åt sig av oavsett om det kommer från ett gubbsjukt äckel. Visst, får jag höra en sexuell komplimang av en gubbe så undviker jag ögonkontakt och känner att det är allmänt creepy. Jag kan till och med känna lite irritation om det sägs på ett uppraggande sätt eftersom jag tycker gubben borde förstå att han inte kan få mig. Men, det gubben ändå sa stannar kvar, eftersom det är alltid är trevligt att känna sig fin och attraktiv.
Citera
2015-01-01, 18:07
Bannlyst
Citat:
Haha. Alltså jag fantiserar inte om hur det skulle vara att ligga med dem själv utan det är mer frågor jag får upp i huvudet om hur de är sexuellt. Vilket typ av sexliv de har tillsammans med deras partners, om de är vilda eller pryda och sådant. Jag skulle aldrig själv vilja ha sex med en tjej. Smisk är dock alltid välkommet (av det manliga könet).

Nu har TS stackars tråd glidit in på en annan gren här känns det som så att ska gå över till TS funderingar nu.

Jag tror att en kvinna i den åldern skulle tycka det var kul att få en komplimang av en yngre pojke. Så länge du framför den på ett anständigt sätt så ser jag inget problem med det. Genuina komplimanger (alltså inte tjatiga smörgrejer) tar kvinnor åt sig av oavsett om det kommer från ett gubbsjukt äckel. Visst, får jag höra en sexuell komplimang av en gubbe så undviker jag ögonkontakt och känner att det är allmänt creepy. Jag kan till och med känna lite irritation om det sägs på ett uppraggande sätt eftersom jag tycker gubben borde förstå att han inte kan få mig. Men, det gubben ändå sa stannar kvar, eftersom det är alltid är trevligt att känna sig fin och attraktiv.
Kul att det finns tjejer som dig som skulle ta det med en klackspark och inte som ett hot om någon ganska "okänd" gav dig en komplimang. Exempelvis om någon kille som du inte känner så bra men som du sett ute någon gång eller mötts på vägen. Om han går fram till dig spontant och säger hej och pratar lite om vädret just då och efter det nämner att du är fin (inga sexkommentar utan bara påpekar hur grann du är) bara så helt apropå, hur skulle du reagera?
Citera
2015-01-01, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxaxaria
Kul att det finns tjejer som dig som skulle ta det med en klackspark och inte som ett hot om någon ganska "okänd" gav dig en komplimang. Exempelvis om någon kille som du inte känner så bra men som du sett ute någon gång eller mötts på vägen. Om han går fram till dig spontant och säger hej och pratar lite om vädret just då och efter det nämner att du är fin (inga sexkommentar utan bara påpekar hur grann du är) bara så helt apropå, hur skulle du reagera?
Ja det har ju hänt en del gånger så skulle göra som jag brukar, skratta lite och säga ja tack, vad kul. Haha.
Citera
2015-01-01, 19:58
Medlem
Ratads avatar
TS - om du har fått slumpmässigt uppskattande kommentarer av kvinnor har du svaret på hur olika reaktionerna kan vara - allt från personen som sa det till hur din självuppfattning var när du fick den. Man är inte ens konsekvent med hur ens ego tycker att man är.

Jag nämner gärna de små sakerna jag gillar hos de kvinnor som jag tror skulle uppskatta min åsikt och mitt ego tycker jag är en soft, skön snubbe. De som jag inte känner ler jag eller nickar åt. Men när jag får en kommentar blir jag jätteblyg och undrar varför de försöker kokettera med slentrianmässiga artigheter som jag inte förstår syftet med.

Det är jävligt najs när en tjej som har samma kassa självkänsla som en själv förstår att det var en ärlig kommentar. Men skippa att ta tjejerna på axeln om ni inte är bekanta och smyg inte upp bakifrån och tryck din 35-centimeters FBkuk mot henne som ett tecken på att du tycker att hennes rumpa är söt - det är lite läskigt har det berättats för mig.
Citera
2015-01-02, 05:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
TS - om du har fått slumpmässigt uppskattande kommentarer av kvinnor har du svaret på hur olika reaktionerna kan vara - allt från personen som sa det till hur din självuppfattning var när du fick den. Man är inte ens konsekvent med hur ens ego tycker att man är.

Jag nämner gärna de små sakerna jag gillar hos de kvinnor som jag tror skulle uppskatta min åsikt och mitt ego tycker jag är en soft, skön snubbe. De som jag inte känner ler jag eller nickar åt. Men när jag får en kommentar blir jag jätteblyg och undrar varför de försöker kokettera med slentrianmässiga artigheter som jag inte förstår syftet med.

Det är jävligt najs när en tjej som har samma kassa självkänsla som en själv förstår att det var en ärlig kommentar. Men skippa att ta tjejerna på axeln om ni inte är bekanta och smyg inte upp bakifrån och tryck din 35-centimeters FBkuk mot henne som ett tecken på att du tycker att hennes rumpa är söt - det är lite läskigt har det berättats för mig.
Jo det har hänt att man fått kommentar om vilken snygg tröja eller byxa till exempel man har på sig och det tycker jag känns bra. Men kvinnor verkar vara mer känsliga för liknande kommentarer då dom kopplar allt till sex, att männen bara har en baktanke om man skulle ge en komplimang till en kvinnas kläder?

Men hur får folk till det med en kvinna om man inte ens ska röra på dom? Jag förstår hur du menar, i själva verket är jag blyg och har dåligt självförtroende, kanske vi som har dessa egenskaper anses som creepy hos kvinnor. Det kanske inte är så gulligt och rart längre att vara försiktig och undergiven, ju mer man läser på nätet verkar kvinnor vara ute efter män som är fulländade. Åtminstone om man som jag vill ha tag i en normal kvinna som inte har liknande egenskaper som mig själv. En kvinna som inte kompletterar sin egen personlighet då man vill arbeta bort sin egen personlighet när man inte är nöjd med den.
Senast redigerad av Luxaxaria 2015-01-02 kl. 06:00.
Citera
2015-01-02, 08:20
Medlem
empoisonnes avatar
Jag tycker inte om att få uppskattande kommentarer om mitt utseende från vilt främmande män.

Det handlar inte om någon ovilja att bli objektifierad. Det blir vi alla. Och även jag objektifierar män, och andra kvinnor med för den delen, ibland. Det handlar mest om att jag vill vara osedd och lämnad i fred.

Det är kanske något annorlunda när man är i nattklubbsmiljö och någon smörar och raggar. Det är på något sätt mer accepterat i en sådan inramning. Men jag kan bli besvärad ändå.

Jag är förvisso överlag dålig på att ta emot komplimanger för mitt utseende. Även från mannen jag lever med. Jag tycker att det är generade på något sätt. Även om han gör det på ett mycket ärligt och rakt sätt utan att det egentligen blir fånigt.

Möjligen är det så att kvinnor som gillar att få komplimanger för sitt utseende skulle tycka bättre om när en främmande man bekräftade deras utseende än just jag. Men det här med att tala om för en vilt främmande kvinna att hennes kjol sitter sexigt på henne torde mycket få män komma undan med. Det är ett creepy beteende.
Citera
2015-01-02, 13:22
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Alla gillar väl komplimanger? Jag tycker också det är trevligt att höra att man är snygg, stilig, luktar gott, passar bra i [random klädersplagg/frisyr/skägg].

Men jag tror att det handlar om hur du levererar detta. Stammar du fram detta och förefaller allmänt sjaskig så tror jag damerna känner obehag. Är du charmig, trevlig, självsäker och inte kladdig så blir de bara på gott humör

Sen bör du även ha lite situationsförnimmelse, alla damer är inte mottagliga för komplimanger. Så välj rätt.
Citera
2015-01-03, 04:52
Medlem
Man bör väl försöka starta en konversation med den kvinna man vill ge komplimangen iaf, så den inte kommer som en blixt från klar himmel. Dessutom ser jag ingen större vits med att kasta iväg komplimanger till någon man inte redan talar med, ska "du är allt bra söt" vara starten på en konversation (effekten av komplimangen måste ju förstärkas många gånger om ifall den dimper ner mer naturligt när man börjat prata, plus att man då nog har en bättre uppfattning om komplimangen kommer att uppskattas), eller ska man bara ge henne en komplimang, vänta 10s för att se om hon vill börja prata med en och annars gå sin väg?

Mitt resonemang bottnar förstås i att genom att hantera det rätt få av damen kläderna förr eller senare. Att hävda att det inte är anledningen till att man vill ge en främmande kvinna en komplimang vore för mig en likställt med: "liar, liar, pants on fire!"
Citera
2015-03-27, 19:30
Medlem
Personligen avskyr jag när män jag inte känner kallar mig sexig, det är väldigt olustigt.
När någon däremot kommer fram och säger att jag är vacker är det en helt annan sak.

Sen kanske åldersskillnaden inte ska var så stor, jag är arton så om någon över 35-40 kommer fram känns det inte så bra.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in