Jag tycker inte om att få uppskattande kommentarer om mitt utseende från vilt främmande män.
Det handlar inte om någon ovilja att bli objektifierad. Det blir vi alla. Och även jag objektifierar män, och andra kvinnor med för den delen, ibland. Det handlar mest om att jag vill vara osedd och lämnad i fred.
Det är kanske något annorlunda när man är i nattklubbsmiljö och någon smörar och raggar. Det är på något sätt mer accepterat i en sådan inramning. Men jag kan bli besvärad ändå.
Jag är förvisso överlag dålig på att ta emot komplimanger för mitt utseende. Även från mannen jag lever med. Jag tycker att det är generade på något sätt. Även om han gör det på ett mycket ärligt och rakt sätt utan att det egentligen blir fånigt.
Möjligen är det så att kvinnor som gillar att få komplimanger för sitt utseende skulle tycka bättre om när en främmande man bekräftade deras utseende än just jag. Men det här med att tala om för en vilt främmande kvinna att hennes kjol sitter sexigt på henne torde mycket få män komma undan med. Det är ett creepy beteende.