Citat:
Ursprungligen postat av
ElCampeador
Allt beror på hur du gör det. Samt hur du ser ut. Hur du presenterar det hela. Samma ord från en person kan verka helt annorlunda från en annan.
Gå fram och ta henne på axeln och säga att hon klär sig i den kjolen, när jag är uppklädd ser jag nog ganska hyfsad ut annars ett mediokert utseende. Inte den typen som kvinnor svimmar av om man säger så.
Citat:
Ursprungligen postat av
AlltidKorrekt
Om hon tycker att du är snygg gillar hon det annars tycker hon att du är obehalig/äcklig (för att du ens tittar på henne).
Det är antingen svart eller vitt? Är jag snygg viftar hon på kjoltyget och om jag är si och så tar hon avstånd.
Citat:
Ursprungligen postat av
matheria
Ja, alltså visst tolkas det kanske som lite creepy och väl vågat av en främling och man gör nog direkt bedömningen att han ser en ur ett sexuellt perspektiv. Jag hade nog tackat neutralt och liksom tänkt "jahopp han är sugen". Det är ju sådant man kan märka av olika män bara genom kåtblickar som en del delar ut ohämmat. Jag brukar ändå tänka, komplimang som komplimang, inte som att man börjar böla för att någon sagt att man är sexig utan det är väl något som stärker ryggraden lite extra i slutet av dagen.

Denna kvinna jag tänker på är gift men arbetar inom ett gruppboende, hon är i 55 årsåldern och har klätt sig så sexigt som min fantasi trodde i morse. Sexigt för mig, antagligen inte för andra. Inte tonåringssexigt utan så där moget sexigt med svart kjol och strumpbyxor och en vit blus där man kan ana brösten. Inte okontrollerat sexigt utan med en kontroll på det smakliga som hon har, i alla fall i mina ögon.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aisopos
Ingenting
??
Citat:
Ursprungligen postat av
AlltidKorrekt
Även om killen i fråga är ful så är en komplimang positivt?
Att lägga till kunskapsbanken:
Alla killar ser alltid en tjej ur ett sexuellt perspektiv, varje dag, varje minut, vid varje tidpunkt!
Jag vill också gärna tro att även en medioker man har sina förtjänster, just detta med komplimanger till en annan person tror jag de flesta tar åt sig positivt av. Även sexuella komplimanger men tror samtidigt att få skulle erkänna det. Kanske är svårare för kvinnor som har nära till bli stämplad som lösaktig men samtidigt är lösaktiga kvinnor spännande och fantasieggande. Det är något jordnära över detta.