2015-01-01, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Du menar att kvinnor som prostituerar sig gör det primärt för att de vill ha sex, och att den inblandade pengasumman är en sorts skuggmanöver för att dölja den egentligen orsaken bakom samlaget? Mannen blir helt enkelt lurad till att betala för något han kunde fått gratis?

nej söta das Auto, var inte alls så jag menade.
Prostituerade kvinnor och män säljer sig primärt för att få pengar, hade de bara varit ute efter bra sex för just dem, så hade de valt en partner ur eget håg och tycke och haft sex med den personen om den velat i sin tur, eller hur?

Problemet vi har i denna diskurs är rätt ofta ett språkligt, vi använder samma ord för handlingar vi gör helt frivilligt aktivt via egen sexuell drive och de handlingar några gör för att få pengar eller för att de tvingas etc.

Många snubbar som inte verkar fatta det där och tror att en partner de köper från gatan som suger av dem också har "sex". Nej, kära ni hen har inte sex de flesta ggr, hen suger av er that's it, och involverar oftast inte ett smack av sin egen sexualitet i detta.

Om det nu verkligen vore sant som så många män verkar glatt sitta och tro på detta forum att sälja sex, är en baggis! som vilket jobb som helst! de njuter av det! Så tycker jag faktiskt ni ska göra slag i saken. Hål som hål. Om ni tror ni skulle ha jättemycket nice sex och få massa stålars på köpet så börja sug av folk för jösse namn…go ahead! upplåter ni dessutom rumpestumpen för allmänt bruk så gör ni ännu mera cash och får ännu mera "sex". Sitter man med denna tro så verkar det ju komplett slöseri med allt detta "kapital" helt overksamt, ut och gör stålars på det för sjutton! Vad väntar ni på?
Senast redigerad av ScottWalter 2015-01-01 kl. 15:39.
Citera
2015-01-01, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
nej söta das Auto, var inte alls så jag menade.
Prostituerade kvinnor och män säljer sig primärt för att få pengar, hade de bara varit ute efter bra sex för just dem, så hade de valt en partner ur eget håg och tycke och haft sex med den personen om den velat i sin tur, eller hur?

Problemet vi har i denna diskurs är rätt ofta ett språkligt, vi använder samma ord för handlingar vi gör helt frivilligt aktivt via egen sexuell drive och de handlingar några gör för att få pengar eller för att de tvingas etc.

Många snubbar som inte verkar fatta det där och tror att en partner de köper från gatan som suger av dem också har "sex". Nej, kära ni hen har inte sex de flesta ggr, hen suger av er that's it, och involverar oftast inte ett smack av sin egen sexualitet i detta.

Om det nu verkligen vore sant som så många män verkar glatt sitta och tro på detta forum att sälja sex, är en baggis! som vilket jobb som helst! de njuter av det! Så tycker jag faktiskt ni ska göra slag i saken. Hål som hål. Om ni tror ni skulle ha jättemycket nice sex och få massa stålars på köpet så börja sug av folk för jösse namn…go ahead! upplåter ni dessutom rumpestumpen för allmänt bruk så gör ni ännu mera cash och får ännu mera "sex". Så vad väntar ni på?

Nu gör du väldigt grova generaliserar. Alla som säljer sex gör det inte för att överleva. Långt ifrån. Titta in på Flashbacks eget forum där svenska eskorter själv vittnar om deras yrke. Porraktriser t.ex. ser nog inte deras scener som vanligt sex, men att påstå att de inte får någon njutning av det är nog huvudsakligen felaktigt.

Poängen är att det inte finns en marknad där unga män säljer sex till kvinnor med jämförbar ålder. Om det fanns en marknad för det kan du ge dig fan på att det skulle finnas unga manliga prostituerade som riktade in sig på sexuellt frustrerade tjejer. Anledningen varför det förhåller sig så är essensen av vad denna tråd handlar om.

Många har försökt förklara det, men jag försöker väl igen: Om kvinnor hade samma sexdrift som män skulle varenda normal snubbe ha minst tvåsiffrigt antal parter innan de var 30 år gammal.
Det finns en anledning varför killar raggar och tjejer blir, till stor mån, uppraggad. Kvinnor har lättare att få ligg. De är bara kräsna p.g.a. biologiska och evolutionära orsaker, samt valmöjligheterna.
Senast redigerad av Dr.Stringfellow 2015-01-01 kl. 15:53.
Citera
2015-01-01, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Stringfellow

Många har försökt förklara det, men jag försöker väl igen: Om kvinnor hade samma sexdrift som män skulle varenda normal snubbe ha minst tvåsiffrigt antal parter innan de var 30 år gammal.
Det finns en anledning varför killar raggar och tjejer blir, till stor mån, uppraggad. Kvinnor har lättare att få ligg. De är bara kräsna p.g.a. biologiska och evolutionära orsaker, samt valmöjligheterna.

Eller så vågar de helt enkelt inte.

Jag tänker på en gammal väninna jag hade förut. Hon tyckte definitivt inte att kvinnor skulle ta kontakt eftersom hon tyckte att det var att förnedra sig. Själv ser jag det definitivt inte på det viset. Om ni vill så försök. Det kan ju inte bli värre än att ni får ett nej på något vis. Visst, det svider lite i själen efteråt men vad gör det om 100 år?
Citera
2015-01-01, 16:15
Medlem
Citat:
Nu gör du väldigt grova generaliserar. Alla som säljer sex gör det inte för att överleva. Långt ifrån. Titta in på Flashbacks eget forum där svenska eskorter själv vittnar om deras yrke. Porraktriser t.ex. ser nog inte deras scener som vanligt sex, men att påstå att de inte får någon njutning av det är nog huvudsakligen felaktigt.

Poängen är att det inte finns en marknad där unga män säljer sex till kvinnor med jämförbar ålder. Om det fanns en marknad för det kan du ge dig fan på att det skulle finnas unga manliga prostituerade som riktade is sig på sexuellt frustrerade tjejer. Anledningen varför det förhåller sig så är essensen av vad denna tråd handlar om.

Klart jag generaliserar, jag kan ju knappast sitta och uppge varje individs personliga anledning till valet att gå in i sexhandeln eller hur?

jag går emot väldigt mångas generalisering kring den "lyckliga horan". Som jag anser är en myt som
mång amän tar till som försvar för sina egna handlingar. Därmed inte sagt att det inte existerar människor kivnnor och män där ute som gillar att sälja sex och t.o.m gör det pga att deras egen sexualitet ser ut så. Absolut! Dessa är dock kan jag lova dig ingen majoritet av världens alla sexsäljare.

Porraktriser ser jag heller inte som prostitution, det kan jag lämna en förkalring på varför om du är intresserad men kanske är o.t här?

Och så till det sista.
kan mycket möjligt vara så att kvinnors sexdrift är mindre av rent biologiska skäl. Helt enkelt för att risken för henne är betydligt större än att hon kan sprida runt sex lite hur som helst. Då är det väl så eller hur? Detta får ju faktiskt män som grupp bara vackert stå ut med eller hur? Som sagt det finns den mängden kvinnlig sexuell lust där ute som där finns, och inte ens kvinnor kan styra över detta.
Är den någon grupp idag som faktiskt kan styra något över den så är det gruppen män via att se tilla t tkvinnor får de spelutrymme de behöver för att tryggt kunna uttrycka sig sexuellt.

Tyvärr lever vi en värld som tämligen aktivt du motarbetat och motarbetar kvinnors sexualitet på alla dess fronter som där finns. Ingen hejd på det du. Och dessa strukturer sitter kvar än, finns en anledning till att kvinnors sexualitet går att håna, förtala, kränka, nedvärdera å det grövsta utan den minsta blinkning på detta forum ex. Och detta gör naturligtvis sitt till att kvinnor inte är speciellt sugna alla gånger.

Sen on topp off that, så har du ett sexuellt våld ute i samhället som oftast riktas mot just kvinnor.
Jag personligen hade haft mycket mer sex om jag känt mig helt trygg i de perioder i mit tliv jag levt som glad sprallig singel böna. Jag är en person som gillar sex, och sex med män är väldans trevligt.
men är man inte 100% säker på att det går att lita på en del killar så tar man sin lilla taxi hem eller hur?

Att vi har systemet att killar raggar och kvinnor vackert får stå och vänta på mr. right. beror inte alls på kvinnors grad av sexlust hit eller dit utan på våra normer ser ut sådana. Normerna i väst kring sexualitet har sin huvudkälla i kristendomens normpaket kring detta.

Och den eviga synen på att "kvinnor har lättare få ligg" borde ni ta er en grundlig titt på.
Jag har sagt det förr…. men ok igen:
Man som raggar aktivt väljer 10 st han verkligen vill ha och ofta är dessa snäppet "ovan" honom, han har därför just gett sig själv 10 förfrågningar där han är styrande part, klart mer effektivt för just honom , eller hur?

Kvinnor som ska stå och vänta in, blir tillfrågad av någon som vill, men chansen att dessa just är 10 st där hon vill ha någon är tämligen liten du.

Bara kolla din matematik och fundera vilket kön det egentligen är där ute som har störst sexuell frihet och "lätt att få ligg".

Världen vore ju betydligt smartare ordnad om kvinnor gavs möjligheten gå direkt på sak istället och lomma fram helt utan nedvärdering till första bästa snygging. Hade vi nog fått till åtskilligt mer sex än vad vi får till idag.
Gudskelov börjar ju detta bli möjligt, men fortfaraden sitter det idioter på detta forum ex. och anser att dessa tjejer är äckliga horor, kanske borde du och gänget istället hoppa på dessa, vore inte det lite mer effektivt agerande än att sitta och irritera er på feminsiter då det kommer till sex?

Senast redigerad av ScottWalter 2015-01-01 kl. 16:18.
Citera
2015-01-01, 16:17
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Eller så vågar de helt enkelt inte.

Jag tänker på en gammal väninna jag hade förut. Hon tyckte definitivt inte att kvinnor skulle ta kontakt eftersom hon tyckte att det var att förnedra sig. Själv ser jag det definitivt inte på det viset. Om ni vill så försök. Det kan ju inte bli värre än att ni får ett nej på något vis. Visst, det svider lite i själen efteråt men vad gör det om 100 år?

Fast grejen är den att även om du nu (till skillnad från din vännina) går fram så är det fortfarande med full vetskap om att du inte behöver om du inte vill och att det löser sig ändå. Det är även lättare på så sätt att ditt attraktionsvärde redan sitter i utseendet och du slipper "skapa" något genom att vara självsäker, drivande etc.

Det är inte något du kan relatera till helt oavsett svårighetsgrad.
Citera
2015-01-01, 16:36
Medlem
FashionMonsters avatar
Enbart kvinnor som är attraktiva besitter sådan makt.
Dom flesta är fläskisar och stygglingar som icke har något i natura-väg att erbjuda.

Nog är det så att stekiga statuskillar sitter på sexuell kontroll över dessa randoms.

Skönhetsdrottningar är förmodligen medvetna om sina topp-positioner i detta spelet.
Senast redigerad av FashionMonster 2015-01-01 kl. 16:40.
Citera
2015-01-01, 16:55
Medlem
Ja, det är ju lite svårt att prata om den sexuella makten i dagens samhälle, eftersom den gör hela feminismen helt meningslös, och det visar sig att man har kämpat för "kvinnors rättigheter" i onödan i 200 år, eftersom män och kvinnor var redan naturligt jämställda förut. Det är inte förrän nu med feminismen som det har uppstått ojämställdhet.

Jobb och pengar är inte alls lika viktigt för kvinnor som för män, eftersom kvinnor kan bara gifta sig med en man, så de behöver inte oroa sig för att skaffa pengar och jobb. Det är männens roll att ta hand om kvinnor.

Feminister skapar (medvetet eller omedvetet) en obalans i makten mellan män och kvinnor, så att kvinnor har dubbelt så mycket mer makt, eftersom de har både den sexuella och ekonomiska makten, och män har bara ekonomisk makt.

Troligtvis har varken män eller kvinnor sett kopplingen mellan kvinnors sexuella makt och männens ekonomiska makt, och det har gjort att kvinnor har trott att de är ojämställda, och det är vad som ledde till feminism. Såhär i efterhand är det förstås svårt att se hur det var egentligen fel väg att gå, och att feminism är en skadlig ideologi som bland annat förstör den traditionella familjen och skapar massa andra problem.
Citera
2015-01-01, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Ja, det är ju lite svårt att prata om den sexuella makten i dagens samhälle, eftersom den gör hela feminismen helt meningslös, och det visar sig att man har kämpat för "kvinnors rättigheter" i onödan i 200 år, eftersom män och kvinnor var redan naturligt jämställda förut. Det är inte förrän nu med feminismen som det har uppstått ojämställdhet.

Jobb och pengar är inte alls lika viktigt för kvinnor som för män, eftersom kvinnor kan bara gifta sig med en man, så de behöver inte oroa sig för att skaffa pengar och jobb. Det är männens roll att ta hand om kvinnor.

Feminister skapar (medvetet eller omedvetet) en obalans i makten mellan män och kvinnor, så att kvinnor har dubbelt så mycket mer makt, eftersom de har både den sexuella och ekonomiska makten, och män har bara ekonomisk makt.

Troligtvis har varken män eller kvinnor sett kopplingen mellan kvinnors sexuella makt och männens ekonomiska makt, och det har gjort att kvinnor har trott att de är ojämställda, och det är vad som ledde till feminism. Såhär i efterhand är det förstås svårt att se hur det var egentligen fel väg att gå, och att feminism är en skadlig ideologi som bland annat förstör den traditionella familjen och skapar massa andra problem.

ja just, kvinnor tvingade ju män förr i världen att rösta på det som kvinnan ville rösta på bara via att vifta med fittan eller hur?
Och är ju bevisligen komplett jämställt i länder som Afghanistan, Sudan ex. för hey…där har ju kvinnor full sexuell makt, titta bara, männen jagar dem på gatorna, köper ut dem från familjerna redan vid 10 bast, så stor är den kvinnliga sexuella makten där, OJ vad skoj dessa kvinnor har med sin sexuella makt du.
Citera
2015-01-01, 18:11
Medlem
Dragprovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FashionMonster
Enbart kvinnor som är attraktiva besitter sådan makt.
Dom flesta är fläskisar och stygglingar som icke har något i natura-väg att erbjuda.

Nog är det så att stekiga statuskillar sitter på sexuell kontroll över dessa randoms.

Skönhetsdrottningar är förmodligen medvetna om sina topp-positioner i detta spelet.

Jo men genomsnittskvinnan har mer fysisk attraktion än genomsnittsmannen.

Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
(1)ja just, kvinnor tvingade ju män förr i världen att rösta på det som kvinnan ville rösta på bara via att vifta med fittan eller hur?
(2)Och är ju bevisligen komplett jämställt i länder som Afghanistan, Sudan ex. för hey…där har ju kvinnor full sexuell makt, titta bara, männen jagar dem på gatorna, köper ut dem från familjerna redan vid 10 bast, så stor är den kvinnliga sexuella makten där, OJ vad skoj dessa kvinnor har med sin sexuella makt du.

(1) Röstning var väl anonymt då också och det medför att sexuell makt inte kan bytas ut mot den politiska makt som röstande ger.

(2) Det är bland de kulturer du syftar på som feminism behövs. Där föräldrar äger döttrarnas sexuella makt och byter ut den mot annan makt. Vilken kontrast det blir när sådant jämförs med löneskillnaden i vårt land, som enligt feminister betyder att kvinnor diskrimineras i arbetslivet. Som grädde på moset lägger du till min tes.
Citera
2015-01-01, 18:22
Medlem

Aja, vi är överens om att sexhandeln inte bara består av prostituerade som direkt eller indirekt har tvång.

Sen vill jag inte att du anklagar mig för något misogyni när jag fan aldrig sagt något nedsättande om kvinnor eller deras sexualitet. Jag har aldrig försökt försvara de normer du nämner. Ta inte ut dina frustrationer på mig som har hövlig jävla ton.

Jag har inte sagt, påstått eller antytt att det inte finns normer som stärker kvinnors passivitet. Det är en annan diskussion. Det jag och TS säger är att den sexuella paradigmen som existerar i dagens samhälle medför att kvinnor har direkt eller indirekt makt över män tack vare både normer och biologi. För att citera TS:

"Sex och närhet är ett av männens mest grundläggande behov och kvinnorna har makten över huruvida det tillfredsställs. Hur kan man försumma denna källa till makt?"

Citat:
Och den eviga synen på att "kvinnor har lättare få ligg" borde ni ta er en grundlig titt på.
Jag har sagt det förr…. men ok igen:
Man som raggar aktivt väljer 10 st han verkligen vill ha och ofta är dessa snäppet "ovan" honom, han har därför just gett sig själv 10 förfrågningar där han är styrande part, klart mer effektivt för just honom , eller hur?

Kvinnor som ska stå och vänta in, blir tillfrågad av någon som vill, men chansen att dessa just är 10 st där hon vill ha någon är tämligen liten du.

Bara kolla din matematik och fundera vilket kön det egentligen är där ute som har störst sexuell frihet och "lätt att få ligg".

Det är kvinnor som nästan alltid styr huruvida sex ska idkas. Du säger själv att kvinnor sexdrift är lägre p.g.a. biologi och normer. Detta ger upphov till en klassisk tillgång-efterfrågan process där efterfrågan för närhet med kvinnor är högre än motsvarande. Det är det som gör att kvinnor har mer sexuell makt; det är högre efterfrågan på "fitta", om jag får uttrycka mig som jag och gänget på detta forum.

"Lätt att få ligg" betyder inte att man måste ligga med sin drömpartner för att det ska räknas. Många ONS är inte det. Kvinnor har lättare att få män gå med på sex. De behöver bara säga ja, eller i värsta fall fråga ett par snubbar.
Citera
2015-01-01, 19:13
Medlem
Luffarlasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chirho
Intressant artikel och det var en bra läsning. Men en fråga. Vad menas med att sex är en prestation? Är det ens en prestation? (Visst bra sex är bättre än dåligt) Men på vilket sätt? Måste killen prestera bra sexuellt?

Hänger inte med där riktigt.
Kan du ge fullt citat, eller anvisning till sidan, där detta sägs? Behöver förstå kontexten för att svara.
Citera
2015-01-01, 19:16
Medlem
Citat:

Aja, vi är överens om att sexhandeln inte bara består av prostituerade som direkt eller indirekt har tvång.

Sen vill jag inte att du anklagar mig för något misogyni när jag fan aldrig sagt något nedsättande om kvinnor eller deras sexualitet. Jag har aldrig försökt försvara de normer du nämner. Ta inte ut dina frustrationer på mig som har hövlig jävla ton.

Jag har inte sagt, påstått eller antytt att det inte finns normer som stärker kvinnors passivitet. Det är en annan diskussion. Det jag och TS säger är att den sexuella paradigmen som existerar i dagens samhälle medför att kvinnor har direkt eller indirekt makt över män tack vare både normer och biologi. För att citera TS:

"Sex och närhet är ett av männens mest grundläggande behov och kvinnorna har makten över huruvida det tillfredsställs. Hur kan man försumma denna källa till makt?"

Det är kvinnor som nästan alltid styr huruvida sex ska idkas. Du säger själv att kvinnor sexdrift är lägre p.g.a. biologi och normer. Detta ger upphov till en klassisk tillgång-efterfrågan process där efterfrågan för närhet med kvinnor är högre än motsvarande. Det är det som gör att kvinnor har mer sexuell makt; det är högre efterfrågan på "fitta", om jag får uttrycka mig som jag och gänget på detta forum.

"Lätt att få ligg" betyder inte att man måste ligga med sin drömpartner för att det ska räknas. Många ONS är inte det. Kvinnor har lättare att få män gå med på sex. De behöver bara säga ja, eller i värsta fall fråga ett par snubbar.

Börjar bli något tjatigt detta.

Sex är en aktivitet som oftast bedrivs mellan 2 parter av vardera kön med samma rättigheter och makt i saken. Vi kan raskt generelisera det ner till detta så gör vi diskussionen enklare.

Om en man inte vill så inget sex, om en kvinna inte vill så inget sex. Exakt likadant eller hur?
Sex blir det först när BÅDA VILL. Punkt.

Meningen

Faller redan där. För nej, kvinnor står inte med en liten väska på hjul med all världen sex inuti och förvägrar män detta. Sorry, det är en ömsesidig handling inget som enbart kvinnor bestämmer över. Kvinnor har som individer en viss mängd sexuell lust att erbjuda marknaden, denna har hon som individ makt över, och ska så ha. Exakt samma makt har den individuella mannen kring vad han ska erbjuda marknaden. Faller det sig så att det män önskar av marknaden är högre än den mängd som kvinnor önskar så, är det bara så. Kvinnor kan inte tvinga sig själva ha mer sex de inte vill ha, bara för att tillfredställa mäns sexbehov eller hur?

Den maktlöshet som en del män känner för att de inte får "sin del" av sex de tycker sig ha rätt att kräva av kvinnor får faktiskt de deala med själva, eller hur? Är knappast ett problem de kan kräva av kvinnor som individer eller grupp att lösa. Kvinnor kan omöjligen alltså besitta makt över något som inte finns där. Efter att de har gett det de har till marknaden så kan ingen kräva av dem att de ska ge något som inte finns.
Makt är att påtvinga någon sin egen vilja i något. Viljan i detta fallet är att kvinnor inte vill ligga med just honom. Punkt. Det är en makt hon äger full äganderätt över och som han inte har ett barr rätt att ta ifrån henne. Alltså går inte ekvationen ihop med just denna kvinna och han får söka sig någon annanstans.

Obegripligt att ni inte klarar resonera kring denna fråga utifrån kvinnors perspektiv utan ständigt mal på om kvinnors "sexuella makt."
Om kvinnor kunde tvinga män att ha sex de själva inte ville ha så kunde benämningen sexuell makt vara sann kring kvinnor. Men sorry, den grupp i världen som tvingar på den andra gruppen sin sexuella vilja är män i regel inte kvinnor.

Så vänligen upprepa inte denna floskel nått mer nu utan bemöt mig i sak istället.
Anser du fortfarande att kvinnor äger sexuell makt över män så får du förklara utifrån kvinnors synvinkel hur denna makt ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in