• 1
  • 2
2014-12-30, 11:37
Medlem
Skulle koka potatis häromdagen, men när ja delade dem såg de jäkligt konstiga ut! De har, som ni kan se, nått slags brun/lila/blått nätmönster inuti sig, ser ut som ett nervsystem. Det bruna har nästan samma konsistens som potatisen dock inte lika krispig, men inte mjuk eller geggig. Och alla potatisar i påsen såg likadana ut. Potatisen är av den rödskaliga sorten Asterix, kommer från Skänninge, Östergötland. Packdag 15/12 - 2014 och bäst före 30/12 - 2014, vilket även är dagens datum. Påsen är inhandlad hos ICA, har tänkt att kontakta dem samt möjligtvis SMAK, de som kontrollerar potatis i Sverige. Nån som sett något liknade eller vet vad det är? Går det äta? Å vad ska ja kräva i skadestånd/ersättning utav ICA?

EDIT: "Som ni kan se" säger ja å glömmer bifoga bild.. Kommer snart!

EDIT 2: Här är bilden http://imgur.com/xceI8sa

Also, handlar inte så mycket om de är farlig eller inte (my bad att ja skrev "går de äta) utan mer om va de är, vill veta för att
Senast redigerad av Currabo 2014-12-30 kl. 12:15.
Citera
2014-12-30, 11:44
Medlem
jegerkats avatar
På vad sätt skall du kräva skadestånd? Har du lidit av den och fått fysiska besvär eller kanske har du fått ekonomiska besvär? Ät skiten å va gla! Idiot!
Citera
2014-12-30, 11:46
Medlem
fettjamenvissts avatar
Om du tror du kan få skadestånd är du dum i huvudet..
Det du ska göra är att gå tillbaka till ICA, med kvitto om du har kvar det, och säga att den inte var bra. Du kommer då få en ny påse.
Citera
2014-12-30, 11:51
Medlem
ps870s avatar
Skadestånd? Har du gått grundskolan?
Ersättning kan du däremot få. Min lokala ICA ger dubbla pengarna tillbaka om frukt/ grönsaker är dåliga. Kvitto brukar inte behövas då de kollar inköpet mot ICA kortet.
Kolla med dun butik.
Citera
2014-12-30, 12:00
Medlem
rumpgass avatar
Men förutom det ts skriver, har inte pluggen varit jävligt dålig i år? Smaklös som faan och smakar den något så är det oftast unken källare.
Citera
2014-12-30, 12:02
Medlem
"" var menat att indikera på att de var ett skämt, men de fatta inte ni märkte jag...
Citera
2014-12-30, 12:03
Medlem
Strongmanx2s avatar
Lämna tillbaka den färdigplockade potatisen och be om att få ny, simpel as that.
Citera
2014-12-30, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Lämna tillbaka den färdigplockade potatisen och be om att få ny, simpel as that.
Ja, om man inte hade haft ca 1 mil till närmsta ICA...
Citera
2014-12-30, 12:22
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Currabo
"" var menat att indikera på att de var ett skämt, men de fatta inte ni märkte jag...

Den där smileyn gjorde mig mest uppretad faktiskt men jag förstod ändå att det inte var riktigt sant det du skrev, då hade du verkligen blivit tappad ifrån en vagn ner i ett stort gruvschakt som liten pöjkspoling.
Citera
2014-12-30, 12:25
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ja, om man inte hade haft ca 1 mil till närmsta ICA...
Ibland får man helt enkelt vara envis
Citera
2014-12-30, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Den där smileyn gjorde mig mest uppretad faktiskt men jag förstod ändå att det inte var riktigt sant det du skrev, då hade du verkligen blivit tappad ifrån en vagn ner i ett stort gruvschakt som liten pöjkspoling.
Okej, aldrig varit med om att en smiley ska få en att bli kallad idiot (inte av dig då) eller att den ska reta upp folk, iaf inte i ett sånthär tillfälle. Känns lite som att alla gick på med taggarna utåt, men de får man väl ta här på FB...
Citera
2014-12-30, 13:10
Medlem
Matthew_Hopkinss avatar
Citat:
Okej, aldrig varit med om att en smiley ska få en att bli kallad idiot (inte av dig då) eller att den ska reta upp folk, iaf inte i ett sånthär tillfälle. Känns lite som att alla gick på med taggarna utåt, men de får man väl ta här på FB...

Låt dig inte nedslås av Flashbacks råa men ohjärtliga stämning. Din potatis såg vidrig ut och de är skandal att den säljs. Ingen aning om vad det är, men ätbart är det inte. Tycker du ska begära skadestånd, stämma de ansvariga, eller åtminstone klaga ordentligt och be alla inblandade skärpa sig. Det lönar sig att säga ifrån och det är enda sättet att få till en förändring.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in