2014-12-29, 21:56
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Belastat område. ör det familjerna eller klanerna denna gången också? inte så länge sen det sköts i det området och det mördades.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/miss...nster-i-seved/

Citat:
Hål i en fönsterruta vittnar om att någon har skjutit mot en lägenhet på Sofiagatan i Malmöstadsdelen Seved.
– Man har gjort vissa fynd på platsen som tyder på att där varit någon form av skott, säger Skånepolisens informatör Maya Forstenius.
Larmet kom strax före klockan sju, och polisen spärrade kort därpå av intilliggande gator medan tekniker letade spår.
– Det finns hål i rutan, och teknikerna ska se om det är någon som har skjutit, säger vakthavande befäl vid Skånepolisen, Mikael Lindh.

Citat:
Det är lägenhetsinnehavaren själv som har anmält händelsen. Men om personen var hemma när den eventuella skjutningen ägde rum eller inte vet inte Mikael Lindh.
– Någon eller några har befunnit sig i lägenheten, säger Maya Forstenius.

Skånepolisen vill inte berätta vem som bor i lägenheten, men Mikael Lindh ser ingen koppling till den senaste tidens våldshändelser i Malmö.
– Nej, inte vad vi kan se i nuläget.

De fynd som gjorts i lägenheten gör att polisen inledningsvis rubricerar brottet som mordförsök.
Citera
2014-12-29, 23:49
Medlem
bagarn29s avatar
Är det Sofiagatan 7 eller 9? Vilken våning är det som det sköts mot?
Citera
2014-12-30, 00:13
Medlem
Rompetrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Är det inte upp mot Ystadvägen dom spärrat av? Tycker man kan se flerfilig trafik samtidigt som butiken i hörnet. Där börjar väl med 1 o. 3 på vä sida om man vänder ner?
(vad jag minns av besök för en del år sedan)
Har du tittat på PPPress?
Citera
2014-12-30, 06:32
Moderator
v50s avatar
Rubrik justerad

/ Moderator
Citera
2014-12-30, 09:11
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:

Ska ha varit mot andra våningen. Området är ökänt för bråk och annat skit och skjut.
Citera
2014-12-30, 16:04
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rompetroll
Är det inte upp mot Ystadvägen dom spärrat av? Tycker man kan se flerfilig trafik samtidigt som butiken i hörnet. Där börjar väl med 1 o. 3 på vä sida om man vänder ner?
(vad jag minns av besök för en del år sedan)
Har du tittat på PPPress?

Visst är det mot Ystadvägen de spärrat av men enl. bilderna i pppress så stämmer porten till 7 och 9 bra med google maps. Därför har jag utgått från dessa nummer men är det någon annan som vet vilket nummer det gäller så mottages det tacksamt.

Jag har inte varit i området sen början på 90-talet så jag bara gissar.
Citera
2014-12-31, 19:31
Medlem
Rompetrolls avatar
Citat:
Visst är det mot Ystadvägen de spärrat av men enl. bilderna i pppress så stämmer porten till 7 och 9 bra med google maps. Därför har jag utgått från dessa nummer men är det någon annan som vet vilket nummer det gäller så mottages det tacksamt.

Jag har inte varit i området sen början på 90-talet så jag bara gissar.

Du har säkert rätt. Antar dom spärrade av gatan i båda riktningar - f.ö. troligen enkelriktad. Som flertalet gator på Seved.
Det ser ut att vara något företag för "bil" enl skylt på någon bild. Kan det ligga mitt emot 7-9 på gatan?

Tyvärr är skjutningarna i Malmö så många så dom försvinner direkt bland allt annat.
Mordet på Dalslandsgatan har väl inte ens nämnts sedan max 2 dagar efter. Och det var ett direkt mord, avrättning.
Alltså bara ett par hundra meter från Sofiagatan.

EDIT: här ang Dalslandsgatan tog jag fel. Kollade först nu efter. I november togs någon in av polisen.
Senast redigerad av Rompetroll 2014-12-31 kl. 19:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in