Citat:
Ursprungligen postat av
Generalknase
Baserat på given info är det givetvis omöjligt att göra annat än spekulera. Först och främst, på vilket sätt använder du bilen, hur mycket gasar du och hur långa sträckor kör du åt gången?
För det andra, 0.6l/ mil vid vanlig körning, det tror jag inte på. runt 0.7-0.8l/mil låter mer normalt för motor och transmissionstyp vid blandad körning.
För det tredje, hur har du mätt upp förbrukningen? Har ökningen kommit plötsligt eller har den ökat efterhand, går bilen som den ska i övrigt?
Det kan vara hur mycket olika saker som helst, är bilen servad som den ska?
Skaffade mig den i höstas, la inte så värst märke till förbrukning föräns nu under vintern,Jag tankar bilen 8 liter för att åka runt 2 mil och efter det har bensinen närmat sig botten.. I Övrigt går bilen bra, misstänker något skumt ljud från däcken (sen förrigår) när jag kör vilket jag ska undersöka senare idag, men inget märkvärdigt fel i övrigt.
jag kan gasa då å då, men sällan. Kör oftast inte så långa sträckor, kan förstå om bilen drar ca. 1,2 med min körning men det ser mer ut som dubbelt om inte mer också.