2014-12-29, 01:13
Medlem
Hej!

Precis som rubriken säger ska jag på knytkalas på nyår och är sugen på tips på vad jag kan ha med mig!

Jag vet tyvärr inte hur många vi kommer bli eller särskilt mycket annan information heller tyvärr.

Men ös på med tips!

Tack på förhand
Citera
2014-12-29, 01:17
Medlem
Strychnos avatar
Ett par burkar surströmming.
Panpizza.
Knäckebröd.
Finsk rotfruktslåda.
Citera
2014-12-29, 01:30
Medlem
Isnatts avatar
Bröd, stora volymer till billig penning, så kan du norpa oxfilé och gravlarre av dom andra

Jag har nog aldrig varit på knytkalas, men jag trodde att värden fördelade uppgifterna på gästerna, vilka som ska ta med vad och så. Blir ju tråkigt om det kommer 12 personer med flygande Jacob och en stackare med en burk baba ganoush

Men om ni får välja själva så ta med ett par sidor lax som du helsteker i ugn på plats. Salt, vitpeppar och en örtolja med olja, dill/gräslök och ett par klyftor vitlök som du mixat och sen breder över laxsidorna och sen kör i ugn till laxen är 52 grader är perfekt. Passar dom flesta och ser fräscht och påkostat ut, lägg limeklyftor vid sidan om när den är klar att servera.
Fördelen med hel laxsida är att gästerna brukar ta lagom och själva se hur mycket dom kan ta så att det räcker till alla plus att det är väldigt lite jobb med det. Ha bakplåtspapper mellan plåt och fisk så är disken inget problem heller. Laxen smakar ju inte dåligt heller när den tappar värmen så det är inte heller något problem.
Citera
2014-12-29, 01:58
Medlem
Donizzs avatar
Gör en paj och ta med! Räcker till många, ingen blir besviken om det tar slut eftersom paj inte är så jävla gott. Ett måste på knytkalas!
Citera
2014-12-29, 02:43
Medlem
BigIvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donizz
...ingen blir besviken om det tar slut eftersom paj inte är så jävla gott. ..

Fullständigt lysande

Det är faktiskt värden som ska fördela uppgifterna när det är knytkalas. Paj är bra, den gör man färdig i god tid och behöver bara värmas lite lätt innan serveringen. Och så gav Donizz oss ytterligare ett skäl att välja paj...

Dessertostar är en annan bra grej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in