• 1
  • 2
2005-09-21, 00:45
Medlem
killahmikes avatar
Jag är ingen rökare, men har hittat blad som enligt mig liknar marijuanablad. Nån som vet ifall det finns liknande blad? Hur ska bladen lukta?
Citera
2005-09-21, 00:47
Bannlyst
Var det inte nån som planterade nån växt som påminde väldigt mycket som majja. Har för mig att det var utanför statshuset i malmö.
Citera
2005-09-21, 01:19
Medlem
killahmikes avatar
Bladen jag hittade var klippta. Ett av bladen är mkt större än de andra och ljusgrönt och lite gulaktigt. Nån som vet ifall det kan vara marijuanablad?
Citera
2005-09-21, 01:58
Medlem
50 Cents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killahmike
Bladen jag hittade var klippta. Ett av bladen är mkt större än de andra och ljusgrönt och lite gulaktigt. Nån som vet ifall det kan vara marijuanablad?
Det kan vara hampa... Sådana växter kan finnas lite överallt eftersom fröna finns i fågelfrömat. Ser NÄSTAN identisk ut som potenta marijuanaplantor.
Citera
2005-09-21, 03:35
Medlem
mjohanssons avatar
humle är besläktad med cannabis och har ett liknande utseénde. industrihampa ÄR cannabis, dock inget du kan röka för att bli hög.
Citera
2005-09-21, 04:45
Medlem
50 Cents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohansson
humle är besläktad med cannabis och har ett liknande utseénde. industrihampa ÄR cannabis, dock inget du kan röka för att bli hög.
Jad vet att industri hampa tillhör cannabis släktet... Men är inte bladen lite tjockare på industrihampa?

Kanske formulerade mig dåligt i förra inlägget.
Citera
2005-09-21, 10:09
Medlem
HoChiMinhs avatar
Kastanjelöv liknar också lite. Kan vara svårt att se skillnad om man inte har hela löv kanske?
Citera
2005-09-21, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 50 Cent
Jad vet att industri hampa tillhör cannabis släktet... Men är inte bladen lite tjockare på industrihampa?

Kanske formulerade mig dåligt i förra inlägget.
Cannabis = Latin
Hampa = Svenska

Exakt samma sak, bara två olika språk..

Industrihampa är bara genmanipulerad för att få bort THC't, det är ingen annan art.
Citera
2005-09-21, 13:19
Medlem
det finns vissa växter som liknar cannabis. minns inte riktigt men en växt ser likadan ut i princip. kolla på swecan. sen så finns det ju strains som duckfeet som inte liknar cannabis överhuvudtaget men som är cannabis.
Citera
2005-09-21, 16:38
Medlem
killahmikes avatar
Inte humle

Citat:
Ursprungligen postat av mjohansson
Har kollat på humle och det är inte alls likt de bladen jag hittade.
Citera
2005-09-21, 16:40
Medlem
killahmikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiMinh
Kastanjelöv liknar också lite. Kan vara svårt att se skillnad om man inte har hela löv kanske?
Kastanjelöv är det då inte. Vem som helst ser väl skillnad på hampa och kastanj?!
Citera
2005-09-21, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killahmike
Kastanjelöv är det då inte. Vem som helst ser väl skillnad på hampa och kastanj?!
Om den liknar denna så är det med nästan all säkerhet cannabis

Tänk dock på att bladet kan ha olika många fingrar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in