Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-28, 17:04
  #1
Medlem
tjena hade tänkt att göra om ett rum här hemma. i rummet så ska det vara ett skrivbord och två fåtöljer med en tv alltså som ett ungdoms rum typ. och min fråga är då tror ni det kan vara snyggt med ett blankt svart golv alltså en blank trä yta. fåtöljerna jag kommer har är beigesa. tack på förhand
Citera
2014-12-28, 17:15
  #2
Medlem
Färgkombinationerna är snygga. Men tror du inte ett svart blankt golv kommer se ut att vara väldigt smutsigt eller dammigt?

Edit: fast det beror ju såklart på hur grov träytan är
__________________
Senast redigerad av ripper- 2014-12-28 kl. 17:22.
Citera
2014-12-28, 17:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ripper-
Färgkombinationerna är snygga. Men tror du inte ett svart blankt golv kommer se ut att vara väldigt smutsigt eller dammigt?

dammet är det värt
Citera
2014-12-28, 17:19
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ori
dammet är det värt

inga problem då, hade varit intressant att se resultatet. Återkom gärna med bilder!
Citera
2014-12-28, 17:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ripper-
inga problem då, hade varit intressant att se resultatet. Återkom gärna med bilder!


ja tror du det blir för mörkt att ha typ skrivbord och tv bänk i denna färgen?

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60245721/
Citera
2014-12-28, 17:33
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ripper-
Färgkombinationerna är snygga. Men tror du inte ett svart blankt golv kommer se ut att vara väldigt smutsigt eller dammigt?

Edit: fast det beror ju såklart på hur grov träytan är


jag hade tänkt helt blankt svar så som att man målar på betong.
Citera
2014-12-28, 17:36
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ori
ja tror du det blir för mörkt att ha typ skrivbord och tv bänk i denna färgen?

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60245721/

Jag tror det kan bli riktigt snyggt med någon detalj på bordet som matchar fåtöljerna, en lampa exempelvis. Det beror ju även på rummets storlek och belysningsmöjligheter. Rum tenderar att upplevas mindre ju mörkare de är.

Kan nog bli snyggt när skrivbordet går i en svartbrun nyans om du vill ha golvet helt svart, bryter av lite mot de svarta när det är belys i alla fall
Citera
2014-12-28, 17:41
  #8
Medlem
Vilken färg hade du tänkt på väggarna?
Citera
2014-12-28, 17:48
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ripper-
Vilken färg hade du tänkt på väggarna?

vit tror jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback