Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-27, 22:42
  #1
Moderator
Meijis avatar
Expressen 8 nov. 2013:

"Centerpartiets partiledare Annie Lööf har också varit tuff i sin kritik mot en S-ledd regering tidigare under året.

- Jag äter hellre upp min högra sko än blir ett stödhjul åt Socialdemokraterna, sa [Annie Lööf] i en intervju med Expressens Elisabeth Marmorstein i oktober i år."

http://www.expressen.se/nyheter/alli...ofvens-utspel/

----

Att diskutera:
● Kommer någon journalist att uppmärksamma detta... och fråga när Annie Lööf ska hugga in på dojan och hur hon vill ha skon anrättad... stuvad, flamberad, ungnsbakad ... eller kanske ett långkok?

● Bör SD komplettera sitt misstroendevotum med att lyfta denna fråga?
Citera
2014-12-27, 22:44
  #2
Medlem
Freixenets avatar
Att Centern ens kan överleva med en sån bisarr partiledare är en gåta. Ingen blir väl förvånad över kontradiktioner som kommer ur den munnen.
Citera
2014-12-27, 22:50
  #3
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freixenet
Att Centern ens kan överleva med en sån bisarr partiledare är en gåta. Ingen blir väl förvånad över kontradiktioner som kommer ur den munnen.

Hur tycker du, att SD bör hantera Lööfs oförsiktiga löfte?
Citera
2014-12-27, 22:51
  #4
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freixenet
Att Centern ens kan överleva med en sån bisarr partiledare är en gåta. Ingen blir väl förvånad över kontradiktioner som kommer ur den munnen.

Det kan de inte. Ska C överleva måste de bryta alliansen och börja föra sin egen politik. Annars gör de sig själva överflödiga.
Citera
2014-12-27, 22:53
  #5
Medlem
Freixenets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Hur tycker du, att SD bör hantera Lööfs oförsiktiga löfte?
Det spelar förstås ingen roll. SDs misstroendevotum kommer varken att göra till eller från.
Citera
2014-12-27, 22:58
  #6
Avstängd
ilpobres avatar
Jag tror nog hon blir skonad ifrån det.
Citera
2014-12-27, 23:00
  #7
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freixenet
Det spelar förstås ingen roll. SDs misstroendevotum kommer varken att göra till eller från.

Lova äta sin sko hellre än att bli ett stödhjul åt Socialdemokraterna... och sedan bli ett stödhjul till Socialdemokraterna ett år senare... det är inte en optimal strategi från medial synpunkt.
Citera
2014-12-27, 23:05
  #8
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Jag tror nog hon blir skonad ifrån det.

Jag undrar också... om svenska s.k. journalister inte tänker låtsas om saken. I normala länder skulle det inte dras någon slöja över ett sådant flagrant löftesbrott (jag syftar på löftet att inte bli ett stödhjul till Socialdemokraterna)... utan det skulle raljeras.
Citera
2014-12-27, 23:11
  #9
Avstängd
ilpobres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Jag undrar också... om svenska s.k. journalister inte tänker låtsas om saken. I normala länder skulle det inte dras någon slöja över ett sådant flagrant löftesbrott (jag syftar på löftet att inte bli ett stödhjul till Socialdemokraterna)... utan det skulle raljeras.
Det är så många låtsasnyheter i Sverige så att journalisterna skulle aldrig komma ihåg något sådant. Det ska hela tiden skapas nya, häpnadsväckande "nyheter" där rubrikerna gör merparten av jobbet.
Citera
2014-12-27, 23:13
  #10
Medlem
GandhiSkywalkerzs avatar
Hon kommer skylla bort det på missförstånd. Alla glömmer ändå snart bort det.

Allt är förlorat. Djävlarna vann.
Citera
2014-12-27, 23:14
  #11
Medlem
Hon kan äta upp skon i något sorts sexförspel med Löfven antar jag. Kanske en gjord av marsipan?
Citera
2014-12-27, 23:15
  #12
Moderator
Tinuviels avatar
Politik - Inrikes --> Politiker
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback