2014-12-27, 23:30
Medlem
ArneBuseys avatar
Om Annie Lööf skulle äta upp sin sko är det bara ytterligare en av alla de saker hon skulle ha gemensamt med den tyske demonregissören Werner Herzog!
Citera
2014-12-27, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Expressen 8 nov. 2013:

"Centerpartiets partiledare Annie Lööf har också varit tuff i sin kritik mot en S-ledd regering tidigare under året.

- Jag äter hellre upp min högra sko än blir ett stödhjul åt Socialdemokraterna, sa [Annie Lööf] i en intervju med Expressens Elisabeth Marmorstein i oktober i år."

http://www.expressen.se/nyheter/alliansledarna-sagar-stefan-lofvens-utspel/

----

Att diskutera:
● Kommer någon journalist att uppmärksamma detta... och fråga när Annie Lööf ska hugga in på dojan och hur hon vill ha skon anrättad... stuvad, flamberad, ungnsbakad ... eller kanske ett långkok?

● Bör SD komplettera sitt misstroendevotum med att lyfta denna fråga?
Varje gång hon möter en SD representant bör de försynt påminna henne om hennes löfte. Om det görs konsekvent (förövrigt anser jag att Kartago ska förstöras..) kan det bli både retoriskt effektivt och kul.
Citera
2014-12-28, 00:02
Medlem
Kosmos.s avatar
Fan va cred hon hade fått om hon gjorde det. En politiker i sjuklövern som står för sitt ord liksom.

Det är jävligt svårt att äta upp en sko ska ni veta. Finns en på youtube som kallar sig för LA Beast. Han som tävlar i att äta saker klarade inte ens av det.
Senast redigerad av Kosmos. 2014-12-28 kl. 00:06.
Citera
2014-12-28, 00:02
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Varje gång hon möter en SD representant bör de försynt påminna henne om hennes löfte. Om det görs konsekvent (förövrigt anser jag att Kartago ska förstöras..) kan det bli både retoriskt effektivt och kul.

Bra förslag! Bör hon påminnas om det, om hon möter någon i en debatt? Åkesson hade med sig olivolja (?) till Ullenhag i en offentlig debatt (minns inte vad det anspelade på) och fick en del skratt... bör en sko - och vilken slags sko? - medföras till Lööf? Det bör ju göras med s.a.s. lätt hand.
Citera
2014-12-28, 00:09
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Expressen 8 nov. 2013:

"Centerpartiets partiledare Annie Lööf har också varit tuff i sin kritik mot en S-ledd regering tidigare under året.

- Jag äter hellre upp min högra sko än blir ett stödhjul åt Socialdemokraterna, sa [Annie Lööf] i en intervju med Expressens Elisabeth Marmorstein i oktober i år."

http://www.expressen.se/nyheter/alliansledarna-sagar-stefan-lofvens-utspel/

----

Att diskutera:
● Kommer någon journalist att uppmärksamma detta... och fråga när Annie Lööf ska hugga in på dojan och hur hon vill ha skon anrättad... stuvad, flamberad, ungnsbakad ... eller kanske ett långkok?

● Bör SD komplettera sitt misstroendevotum med att lyfta denna fråga?

Leif D säger: Låt smaka! SD bör rikta misstroendevotum mot Lööf snarast om hon inte käkar upp sin högerdojja inom rimlig tid.

Edit: Jag har en höger Dynafit Z4 att tillhandahålla om hon inte vill ofra någon av sina egna skor.
Senast redigerad av LeifD2 2014-12-28 kl. 00:12.
Citera
2014-12-28, 00:11
Medlem
Kosmos.s avatar
Personligen hade jag hackat upp skon i 365 bitar. Sedan äter man bara en bit om dagen i ett år.

Citera
2014-12-28, 00:42
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Personligen hade jag hackat upp skon i 365 bitar. Sedan äter man bara en bit om dagen i ett år.

Förstört den på något sätt, så att det bara blir smulor kvar. Sedan ha litegrand i maten när man lagar, äta lite sko varje gång man käkar.

Hade väl gått fint. Kom igen nu Annie!
Citera
2014-12-28, 00:49
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wertym
Förstört den på något sätt, så att det bara blir smulor kvar. Sedan ha litegrand i maten när man lagar, äta lite sko varje gång man käkar.

Hade väl gått fint. Kom igen nu Annie!
Bra idé. Teoretiskt sett bör det gå att strimla ner den till fint pulver. Av pulvret kan man göra en kaka!
Citera
2014-12-28, 00:58
Medlem
Citat:
Bra förslag! Bör hon påminnas om det, om hon möter någon i en debatt? Åkesson hade med sig olivolja (?) till Ullenhag i en offentlig debatt (minns inte vad det anspelade på) och fick en del skratt... bör en sko - och vilken slags sko? - medföras till Lööf? Det bör ju göras med s.a.s. lätt hand.

Det bästa vore om alla kan komma överens om att aldrig tala om skon. Alla vet om skon, men ingen nämner den.

Gör det till en politisk poäng. Ingen får tala om skon, ingen i media får berätta sanningen om skon. Inga artiklar om skor får förekomma utan att de har rätt ton och budskap. Avbryt reportrar som försöker fråga om skon.

Engagera SVT, SR och alla andra medier att inte prata om skon.

Och om detta inte fungerar, skapa politiska uppgörelser över åtta år som stoppar folk ifrån att prata om skon...
Citera
2014-12-28, 01:03
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Det hade varit roligt att se hennes reaktion om någon journalist hade påpekat hennes löfte för henne i någon intervju. Men Sveriges journalistkår är så ofattbart inkompetent att det aldrig kommer hända.
Citera
2014-12-28, 01:14
Medlem
Den ankeborgske bankiren Pontus von Pluring äter upp sitt plommonstop varje gång han blir snuvad på en affär av von Anka. Pluring brukar därför ha ett förråd med plommonstop färdiga att ätas. Här har vi nu en svensk motsvarighet i Annie Lööf som ska äta upp sina skor varje gång hon måste stödja Löfven. Hon får nog göra som von Pluring och ha ett förråd med skor för uppätning...
Senast redigerad av Femrik 2014-12-28 kl. 01:17.
Citera
2014-12-28, 01:46
Medlem
Hon har ju upprepat samma sak massa gånger också, så hon kan inte skylla på att det var en "groda".
http://www.expressen.se/nyheter/val2014/kinberg-batra-kan-bli-samarbete-i-fragor
"Vi är inte beredda att stödja en Socialdemokratisk budget."

Kan man inte samla alla Alliansens och övrigas citat från innan valet och och under regeringsbildningen. Finns säkert hur mycket hyckleri som helst.

T.ex. från http://www.dn.se/debatt/vi-godtar-inte-en-regering-som-saknar-stod-for-budgeten
Alliansen: "Vi kommer i höst att lägga fram ett gemensamt förslag till statsbudget. Det betyder att den politik vi går till val på kommer vi att driva även efter valet.". Ja just det...

Alliansen: "Vi kommer inte att släppa fram en regering som inte har visat att den har förutsättningar att få igenom sitt förslag till statsbudget.". Nejdå...

Jonas Sjöstedt: "om Vänsterpartiet inte sitter i regeringen kommer de inte heller att rösta för något annat budgetförslag än sitt eget."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in