• 1
  • 2
2014-12-27, 21:57
Medlem
kommer ihåg i den åldern när man fick tag i kondomer, fanns oftast flera kartonger hemma som man stal ur. 99% av kondomerna jag hade då lekte man bara med, blåste upp osv, den sista 1% satte man på kuken och blev besviken för den glappade så mycket..

köp det till honom, för jag är ganska säker på att han inte kommer ha sex än. i den åldern tänker man väl inte ens på sex?
Citera
2014-12-27, 22:53
Medlem
Timmervargens avatar
Kan han inte köpa själv?
Citera
2014-12-27, 23:06
Medlem
calvinclowns avatar
Det är trots allt din son. Köp...
Citera
2014-12-30, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Klart du ska köpa ut åt honom. Passa på att ha the talk.
Precis. Är han intresserad av sex kommer det ske med eller utan hjälp, ge honom den bästa chans han kan få att inte göra något han får ångra.
Citera
2015-01-03, 23:49
Medlem
Hassan13371s avatar
Vet inte exakt hur det ligger till med tjejer och i vilken ålder de kan bli gravida.. hursomhelst ser jag agerandet ändå som ett stort och seriöst steg för din unge grabb som ser allvaret i relationen.

Själv var jag tvungen att sno gummi från farsan när jag i åttan blev tillsammans med min första tjej för jag varken vågade köpa själv eller fråga någon..

Summa summarum: Köp kondomer till din son, vad är det värsta som kan hända? Att han använder dem?....
Citera
2015-01-11, 23:22
Medlem
Mr.Horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
En normal kondom passar inte på en tolvårig pitt…

Pitten vid den åldern är för liten helt enkelt.
Det kan du inte veta. Jag hade en FB-dase (i jämförelse till andra jämnåriga) när jag var 12, eftersom jag redan hade kommit in i puberteten då.
Citera
2015-01-12, 12:33
Medlem
Om pojken tycker att han är redo att ha sex, då får han vara redo att handla på Ica själv också.

-AA
Citera
2015-01-12, 20:14
Medlem
Klart han ska ha kondomer. Jo man är såklart fullt kapabel till att knulla vid denna ålder, höll själv på med det.
Man är dock inte kapabel till att ta hand om barn så vad du gör hjälp barnet med kondomer så minskar risken för sådana olyckor.
Även om det skulle vara så att dem bara vill leka med dom så är det ju bra träning att veta hur dom fungerar.
Citera
2015-01-22, 21:16
Medlem
ollapadubaras avatar
Ge honom kondomer och avdramatisera just den biten. Han kommer väl antagligen blåsa upp dem, onanera med dem eller bara prova att trä på; och det är väl bara bra att han lär sig att vara bekväm med den.

Köp åt honom, och så kommer de kanske få ligga i en låda i några år. Var en schysst far och visa att sex inte är tabu. Passa på att få in ett sexsnack med honom i samma veva, det känns ju som en naturlig följd :-)
Citera
2015-01-22, 21:17
Medlem
ollapadubaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hassan13371
Vet inte exakt hur det ligger till med tjejer och i vilken ålder de kan bli gravida..

Tjejer kan bli gravida efter sin första ägglossning, vilket sker cirka en vecka innan deras första mens, vilken infaller under puberteten.
Citera
2015-03-09, 17:00
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KioskBengt
Tror knappast han ska använda dom till sex, jag gjorde det inte hursomhelst. Jag satte fast dom på stolpar och blåsta upp dom och ibland öva på he fast dom på min egen stolpe
Citat:
Ursprungligen postat av ollapadubara
Ge honom kondomer och avdramatisera just den biten. Han kommer väl antagligen blåsa upp dem, onanera med dem eller bara prova att trä på; och det är väl bara bra att han lär sig att vara bekväm med den.

Köp åt honom, och så kommer de kanske få ligga i en låda i några år. Var en schysst far och visa att sex inte är tabu. Passa på att få in ett sexsnack med honom i samma veva, det känns ju som en naturlig följd :-)
Citat:
Ursprungligen postat av SoberDay
kommer ihåg i den åldern när man fick tag i kondomer, fanns oftast flera kartonger hemma som man stal ur. 99% av kondomerna jag hade då lekte man bara med, blåste upp osv, den sista 1% satte man på kuken och blev besviken för den glappade så mycket..

köp det till honom, för jag är ganska säker på att han inte kommer ha sex än. i den åldern tänker man väl inte ens på sex?

Håller med de ovanstående. Avdramatisera det hela lite. Många unga skippar att fixa kondomer då det är krångligt att trä på och att det känns som att det avbryter akten, men även för att det är så förbaskat pinsamt att knata in i affären eller apoteket och be om ett paket..

Fråga honom vad han ska ha dom till, om han vet vad de egentligen är till för, och ha "the talk" med honom om sex och familjer och förhållanden. Vill han mest blåsa upp dom eller ha dom som vattenballonger så låt honom köra på! Men säg åt honom att även testa när han är ensam för att lära sig trä på den. Att vänta tills den pinsamma sexualkunskapslektionen i högstadiet för att se fröken trä en kondom över någon pinne är knappast den bästa introduktionen till säkert sex och samlevnad..

Citat:
Ursprungligen postat av FlashligtGuy
jag vet inte vad han ska använda dem till, men han har varit ihop med en lika gammal tjej i snart 2 år så jag tror att det är ganska seriöst mellan dem.
Då tycker jag att du kan rakt ut fråga honom vad han ska ha dom till.
Eller lite indirekt fråga honom om han vet vad kondomer används till och om det är därför han vill ha dom, om du nu vill undvika en potentiellt pinsam situation i och med att ha farsan fråga om man ska göka..
Citera
2015-03-19, 14:58
Medlem
Köp ballonger till honom istället. Hans penis är långt ifrån redo för en kondom. Det skulle knäcka hans självförtroende när han ser hur stora kondomer verkligen är. 12 år då är den som ett lillfingen på sin höjd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in