Citat:
Ursprungligen postat av
KioskBengt
Tror knappast han ska använda dom till sex, jag gjorde det inte hursomhelst. Jag satte fast dom på stolpar och blåsta upp dom och ibland öva på he fast dom på min egen stolpe

Citat:
Ursprungligen postat av
ollapadubara
Ge honom kondomer och avdramatisera just den biten. Han kommer väl antagligen blåsa upp dem, onanera med dem eller bara prova att trä på; och det är väl bara bra att han lär sig att vara bekväm med den.
Köp åt honom, och så kommer de kanske få ligga i en låda i några år. Var en schysst far och visa att sex inte är tabu. Passa på att få in ett sexsnack med honom i samma veva, det känns ju som en naturlig följd :-)
Citat:
Ursprungligen postat av
SoberDay
kommer ihåg i den åldern när man fick tag i kondomer, fanns oftast flera kartonger hemma som man stal ur. 99% av kondomerna jag hade då lekte man bara med, blåste upp osv, den sista 1% satte man på kuken och blev besviken för den glappade så mycket..
köp det till honom, för jag är ganska säker på att han inte kommer ha sex än. i den åldern tänker man väl inte ens på sex?
Håller med de ovanstående. Avdramatisera det hela lite. Många unga skippar att fixa kondomer då det är krångligt att trä på och att det känns som att det avbryter akten, men även för att det är så förbaskat pinsamt att knata in i affären eller apoteket och be om ett paket..
Fråga honom vad han ska ha dom till, om han vet vad de egentligen är till för, och ha "the talk" med honom om sex och familjer och förhållanden. Vill han mest blåsa upp dom eller ha dom som vattenballonger så låt honom köra på! Men säg åt honom att även testa när han är ensam för att lära sig trä på den. Att vänta tills den pinsamma sexualkunskapslektionen i högstadiet för att se fröken trä en kondom över någon pinne är knappast den bästa introduktionen till säkert sex och samlevnad..
Citat:
Ursprungligen postat av
FlashligtGuy
jag vet inte vad han ska använda dem till, men han har varit ihop med en lika gammal tjej i snart 2 år så jag tror att det är ganska seriöst mellan dem.
Då tycker jag att du kan rakt ut fråga honom vad han ska ha dom till.
Eller lite indirekt fråga honom om han vet vad kondomer används till och om det är därför han vill ha dom, om du nu vill undvika en potentiellt pinsam situation i och med att ha farsan fråga om man ska göka..