2014-12-27, 20:15
Medlem
Undrar om det r ngon annan som har tnkt p att bygga en nyhets-aggregator dr innehllet anpassas efter hur populrt det r? Alternativt att man kan anpassa innehll efter hur kommenterat det eller om man kan skapa en annan typ av betygsttning? Ngot som skulle kunna vara en blandning mellan reddit och vanlig traditionell nyhetsmedia.

Har sett andra exempel som bubb.la och Drudge Report o.s.v. men de knns som om nyhetsinnehllet r ganska vinklat. Nyheternas placering i listorna grs ju frmst av ett ftal individer, personer som lser artiklarna har ju inte ngot riktigt inflytande. Skulle vara spnnande att se en webbplats med nyheter dr chefredaktrens inflytande har frminskats till ingenting. Dessutom r sidorna ganska fula och r inte speciellt lockande att ta del av.

Det kanske redan finns en sdan webbplats som jag sker? I.s.f. lnka grna!
Citera
2014-12-27, 20:19
Medlem
Finans.killens avatar
http://newsmap.jp/
Citera
2014-12-27, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
http://newsmap.jp/

Ganska cool, finns ngon svensk version?
Citera
2014-12-27, 22:27
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Forg p Flashback hade ett liknande projekt fr ngot r sedan.

Tldr.nu verkar vara nedlagd nu dock. Men om du kontaktar honom kanske ni kan starta den igen? Han lr ju ha kvar koden ngonstans.
Senast redigerad av Hatt-Kaninen 2014-12-27 kl. 22:30.
Citera
2014-12-27, 22:56
Medlem
Har sjlv skt lnge, men det har varit svrt att hitta ngot som funkar bra.

Men i jakten p den perfekta tjnsten s har jag sttt p en del genom ren, men har aldrig passat mig.

Avancerat:
Yahoo Pipe
Feed Rinse

Simpelt. Fr simpelt:
Google Nyheter

Sedan s fanns det r jkligt slimmad svensk mobilsida dr man bara skrev in skorden s sparades feeden automatiskt s att man bara behvde bokmrka fr att f sina nyheter. Minns dock inte vad den hette. Men som motor anvnde den sig av Yahoo Pipe.

Det handlar ju bara om att f ut det till RSS egentligen, och sen kan du ju anvnda vilken RSS-lsare som helst.
Jag gillar nr nyhetsrubriker scrollas lngst min webblsare, ungefr som p amerikanska nyhetsinslag. Fr detta kan man anvnda t.ex. RSS Ticker.

Men det finns skert ngot nice native-program
Senast redigerad av A-Z.a-z.0-9 2014-12-27 kl. 23:06.
Citera
2014-12-27, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Forg p Flashback hade ett liknande projekt fr ngot r sedan.

Tldr.nu verkar vara nedlagd nu dock. Men om du kontaktar honom kanske ni kan starta den igen? Han lr ju ha kvar koden ngonstans.

Verkar vara det jag r ute efter. Jag fr PM:a och se!

Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9
Har sjlv skt lnge, men det har varit svrt att hitta ngot som funkar bra.

Men i jakten p den perfekta tjnsten s har jag sttt p en del genom ren, men har aldrig passat mig.

Avancerat:
Yahoo Pipe
Feed Rinse

Simpelt. Fr simpelt:
Google Nyheter

Sedan s fanns det r jkligt slimmad svensk mobilsida dr man bara skrev in skorden s sparades feeden automatiskt s att man bara behvde bokmrka fr att f sina nyheter. Minns dock inte vad den hette. Men som motor anvnde den sig av Yahoo Pipe.

Det handlar ju bara om att f ut det till RSS egentligen, och sen kan du ju anvnda vilken RSS-lsare som helst.
Jag gillar nr nyhetsrubriker scrollas lngst min webblsare, ungefr som p amerikanska nyhetsinslag. Fr detta kan man anvnda t.ex. RSS Ticker.

Men det finns skert ngot nice native-program

Mm, det r svrt att veta vad som faktiskt r bra att ha och vad som r ondigt. Kanske en mer GEO-baserad nyhetstjnst?
Senast redigerad av THCV 2014-12-27 kl. 23:37.
Citera
2014-12-28, 13:32
Medlem
"Hash-taggar" p Twitter fungerar vl ungefr p det sttet, men det r sklart inte bara lnkar till artiklar dr, utan inlgg. De inlgg som fr flest Retweet / Favorit - markeringar blir mest exponerade.

De har ju andra bakomliggande mekanismer dessutom som tar hnsyn till vad de du fljer vljer att favorit-markera.

Jag antar att det du sker r Twitter-hashtaggar, men att man skalar bort allt utom artikel-lnkar och likstller ett klick p en lnk med att man favorit-markerar den.

Jag tror att hela webben r fylld av anvndarstyrd content-rangordning, dr lsaren - utan att sjlv veta om det - styr vad som fr mest publicitet. Oftast sitter det ngon moderator bakom som manuellt vinklar resultatet s att obekvma saker aldrig fr utrymme, oftast frhands-modererat innehll s att obekvmt innehll aldrig dyker upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in